gezin en paard

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Reza83, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Ik hoop dat ik het goed plaats hier.
    Ik ben namelijk opzoek naar goed bedoelde advies.
    Liefst eigenlijk van mensen met dezelfde ervaring en in dezelfde situatie en ook de slechte ervaringen hoor ik dus graag.

Ik zit eraan te denken om een jong paard aan te schaffen als mijn kinderen naar school gaan kan ik hem gaan trainen.
    Ik ben een moeder van twee jonge kinderen die over drie jaar beide naar school gaan (continurooster).

Zijn hier moeders die het moederschap combineren met een (jong) paard + parttime baan?

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen jong paard meer hier maar wel een paard dat moet lopen omdat ze anders een wandelend bommetje is. Nu vind ik het wel moeilijk combineren nu de kids nog thuis zijn (tweede is opkomst). Geluk dat mijn ouders wat langer op kunnen passen op de dagen dat ik maar tot 12 uur werk zodat ik daarna eerst mijn paard kan rijden.

Het is wel pittig, bedoel je bent zo een aantal uur weg. Straks als ze op school zitten wordt het hopelijk makkelijker idd.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen ervaring met een paard, maar verkijk je niet op het naar school gaan. Ze hebben nog zóveel vakantie, studiedagen, studiemiddagen...zeker in de lente zijn er maanden dat ze meer thuis zijn dan op school. Mijn oudste had afgelopen mei de hele maand maar 9 dagen school en de rest van de maand was het vakantie of studiedag. Dus verkijk je daar niet op.

4. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik combineer een jong paard met 2 kinderen en binnenkort komt daar nog een fulltime studie bij. De combinatie met de kinderen vind ik heel goed gaan, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik me niet moet verplaatsen als ik met mn beestje wil bezig zijn. Hij staat hier aan huis en iedere avond als de kinderen op bed liggen ga ik met hem aan de slag. Nu heb ik overdag soms ook nog tijd, maar dat zal moeilijker worden vanaf dat mn studie start.

5. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een paard, tot voor kort zelfs twee. Ga vaak in de avonduren als zoon op bed ligt. Niet altijd ideaal te combineren inderdaad. In het weekend gaan man en zoon regelmatig mee. Zoon vindt het gelukkig erg interessant om 'mee te helpen'.

De paarden zijn al zo lang in mijn leven dat ik me bijna geen leven zonder voor kan stellen, het vergt nu alleen even wat meer nadenken ;) En plannen.

6. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is lastig te combineren, zeker als je ook nog rekening moet houden met je partner. Maar het kan wel. Misschien is er iemand die je zou kunnen helpen met het paard?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ervaar dat helemaal niet zo eigenlijk.

Denk zelf dat een paard wel moet kunnen, zeker als je ook een man of oppas hebt zodat je ook 's avonds kan gaan. Misschien kijken of er in de buurt een meisje/jongen is die graag een paard wil verzorgen voor een paar uurtjes per week? Daar zou je dan afspraken mee kunnen maken. Ik weet dat ik mijn jongste dochter daar helemaal blij mee zou maken als ze over een jaar of 5 een paard zou mogen verzorgen ;)

8. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Bedankt voor alle reacties!
    @eylem goed dat je dit aangeeft want zelf heb ik daar geen ervaring mee. Paard staat wel vol pensioen dwz als ik een dag niet kan dan komt deze wel aan zijn beweging in de weide.
    @rappel lijkt me heerlijk als ze gewoon lekker aan huis staan. Nadeel is wel dat je ook echt alles zelf moet doen.
    @trotter denk je dat het makkelijker wordt als ze naar school gaan?
    @vlaflip mijn man staat gelukkig achter mijn droom hij kijkt graag series en ik ben liever bezig. Dus hij ondersteunt daarin en gaat zelf savonds nooit graag weg.

Het verhaal heeft vandaag een verrassende wending gekregen.
    Ik ben vanmorgen benaderd door een paarden eigenaar die iemand zoekt om haar paard bij te rijden.
    Als alles goed gaat dan ga ik haar paard 3 x per week bijrijden.
    Dan kan ik mooi ervaring op doen en kijken of het vol te houden is naast een gezin.
    Wel twijfel ik of ik nu evengoed het veulen erbij koop.
    Vind moeilijk om de droom los te laten.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vond het niet te doen. Ik werk 32 uur, ben alleenstaand en dus geen partner om op terug te vallen. Ik heb m'n 2 paarden allebei verkocht.
    Het is nogal een tijdrovende hobby, een paar uur per dag was ik er wel mee bezig. Het was gewoon echt niet te combineren voor mij.
    Het scheelt natuurlijk al enorm als je een partner hebt die bijv thuis blijft bij de kinderen of als je je paard aan huis hebt staan.

10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Zoveel studiedagen? Ik heb er 1,5 per jaar, meeste wat ik ooit heb meegemaakt was 3 in een jaar tijd.

Maar je hebt gelijk, in april/mei zijn de kinderen vaak heel veel vrij. En natuurlijk de lange zomervakantie.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet het ook niet. Sowieso een aantal studiemiddagen en dan nog een paar hele dagen :( . Ik vind het ook erg veel, vroeger hadden wij 2 studiedagen per jaar. Maar goed.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat een goede oplossing! Ik zou het eerst zo proberen en dan kan je altijd nog een veulen kopen toch?

Hier 2 studiedagen dit jaar. Verder veel vrij inderdaad in mei maar dan zijn we zelf ook vrij en als je man je passie steunt moet dat wel lukken toch. Daarbij vinden de kinderen het misschien ook heel leuk om mee te gaan, onze jongste zou je nergens blijer mee maken.

13. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Mijn oudste dochter helpt inderdaad ook veel, wel op haar manier natuurlijk, maar het is heerlijk om te zien hoe zij geniet, dus wie weet vinden jouw kinderen dat later ook wel leuk. Je moet als je paard aan huis staat veel zelf doen, maar toch vind ik het nog te combineren. Goed overleggen met mijn man en soms iets anders laten liggen en dan lukt het hier wel. Mijn oudste gaat ook al naar school, maar daaraan merk ik geen verschil qua meer tijd hebben. Wat voor mij wel veel meer speling geeft, is dat ze nu meer begrijpt en minder continue verzorging ed. nodig heeft.

De oplossing die je nu hebt, lijkt me om te beginnen ideaal. Zo kan je ontdekken of het voor jou te combineren valt met je gezin en zit je nog niet direct vast.

Deel Deze Pagina