Meldpunt bazen die papa's tegenwerken.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LieseLeentje, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    leuk artikel, jammer van de eindeloze rits kortzichtige reacties erbij. wat kunnen mensen toch achterlijk zijn zeg, kan me daar echt aan ergeren!!!!!
     
  2. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hulde voor Sander Haas! (En bedankt voor de waarschuwing, Marieke. Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik de reacties maar niet gelezen.)
     
  3. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    De reacties bij de telegraaf lees ik ook nooit, tenzij de eerste al erg lollig beginnen maar meestal is het zeik zeur en nog meer gezeik.
     
  4. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat een kortzichtige reacties zeg!
    Word er gewoon boos van!

    Mijn vriend gaat met ingang van volgend jaar ook 1 papa dag in de week opnemen zodat ik mijn opleiding kan volgen en kan werken.
    En ik ben er blij van dat dat kan!
     
  5. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    mijn man heeft ook 1 papadag in de week, heerlijk :)
     
  6. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heb het ook gelezen en vind het wel een goed initiatief!

    Al die reacties zijn van typische telegraaflezers/sbs6 publiek. Huilende mensen die niet weten hoe is om een kind te hebben.
    Laatst was er ook een artikel over ivf en dat was ook werk gerelateerd (weet niet meer wat het precies was) nou dat waren ongeveer dezelfde reacties....

    Ze zouden gewoon moeten zorgen dat het niet nodig is dat papa en mama allebei moeten werken maar dat mama (mits ze dat wil) lekker thuis kan blijven zonder gelijk in armoe te leven....
     
  7. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Of papa natuurlijk. Ligt er maar net aan wie de best betaalde baan heeft en/of de meeste ambities op werkgebied. :)
     
  8. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Precies, dat is net zoals het hier gaat. Paps blijft dadelijk lekker thuis en heeft pappaweek i.p.v. pappadag :D.

    Goed artikel, maar de reacties zijn inderdaad zó kortzichtig! Het gaat er in het artikel toch helemaal niet om dat die pappadag doorbetaald moet worden, maar eenvoudigweg de weg daar naartoe open moet staan? Waar zeiken die mensen dan over?

    Groetjes,
    Josien
     
  9. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    wat een reactie's zeg :S

    ik vind het juist wel goed dat er een papa dag is,
     
  10. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja idd je hebt gelijk!! Niet aangedacht maar iig dan of de papa of mama;)
     
  11. Zanoni

    Zanoni Fanatiek lid

    26 jun 2006
    2.646
    0
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Nou ja zeg, wat een achterlijke reactie worden er daar gegeven.
     
  12. anna123

    anna123 Fanatiek lid

    12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Wordt hier nu bedoeld dat de man 1 dag minder gaat werken en dus een papa dag heeft?En dus doorbetaald wordt..of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
    x
     
  13. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    het zijn allemaal reacties van carierre mensen die zelf geen kinderen hebben en als ze al kinderen willen komen ze daar te laat achter en lukt het niet meer en bij de gedachten dat ze voor die ene dag dat die vent minder zou gaan werken mee moeten betalen(wat niet zo is in de meeste gevallen) gaan ze al janken.
     
  14. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    t is gewoon onbetaald verlof! van bijvoorbeeld 40 naar 32 uur...
    en dan ga je er in salaris ook achteruit....als het verlof doorbetaald wordt vind ik persoonlijk ook onzin...je kiest er tenslotte zelf voor..maar het gaat er gewoon om dat werkgevers het parttime werken van mannen (voor bijvoorbeeld 1 jaar) tegenwerken.
     
  15. Flipper2288

    Flipper2288 Actief lid

    21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Goed initiatief!
    Idd jammer van al die rare reacties. Dat is ook de reden dat ik de telegraaf zo veel mogelijk uit de weg ga, in ieder geval de reacties. Sta er elke keer weer van te kijken hoe kortzichtig sommige reacties overkomen.

    Mijn man gaat als ik weer ga werken ook 4 dagen werken in plaats van 5. Maar maakt dan gewoon zijn 36 uur, alleen dan wat langere dagen. Is toch niets mis mee?

    En btw hoe zou de toekomst er uit zien zonder kinderen?
    Is toch noodzakelijk voor het voortbestaan van de mensheid. Volgens mij vergeten mensen zonder kinderen dat weleens. Wie moet er dan voor hen gaan zorgen als ze later oud zijn?

    Ach ja, dat soort dingen kunnen ook voor leuke discussies zorgen ;)
     
  16. anna123

    anna123 Fanatiek lid

    12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Maar bekijk het nu ook eens van de kant van de werkgever! Het is crisis hoor meiden..de meeste werkgevers moeten een hoop moeite doen om het hoofd boven water te houden...En als een werknemer een dag minder gaat werken is dat best heel lastig...je moet óf iemand voor 1 dag in de week extra aannnemen ..(denk even aan de kosten hiervan!) of het werk gaat achterlopen!Dus ik vind het in een hoop gevallen niet geheel onterecht dat een werkgever niet mee wil werken aan een papa dag...Soms kán het ook gewoon niet he!
     
  17. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Deeltijdwerken, ATV, ADV is al jaaaaarenlang een beproefde methode hoor, juist in tijden van crisis. Kan me voorstellen dat het voor kleinere bedrijven wat moeilijker te realiseren is, maar heel veel (grotere) bedrijven willen het ook gewoon niet.

    O, en sinds wanneer lezen carrieremensen zonder kinderen de Telegraaf? Denk dat die zich voornamelijk beperken tot NRC of Volkskrant en ook niet van die IQ-loze reacties achterlaten op een website...
     
  18. anna123

    anna123 Fanatiek lid

    12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Ja dat weet ik dat dat al jaren wordt toegepast! Maar precies wat je zegt..voor de kleinere bedrijven is het gewoon moeilijk toe te passen!
    En dat is zeker niet altijd onwil maar ja...soms is het gewoon onmogelijk!
     
  19. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind het een goed initiatief! Van mij mag hij er door :)
    En wat een kansloze reacties staan er tussen zeg... grrr... gaat mijn bloed van koken!
     

Deel Deze Pagina