foundation, welke is goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Starry, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo meiden,

    Ik heb een nieuwe foundation nodig maar welke, ik gebruik nu Lancome nr 4 als ik mezelf opmaak zit het er op zich netjes uit maar dat is dan als ik het in de badkamer doe, ik kijk namelijk ook altijd bij het raam en dan kom ik tot de conclusie dat ik een beetje oranje ben ( naar mijn gevoel dan ) en dat het niet overal op me gezicht netjes zit..ik heb geen egale huid helaas dus dan vind ik het er altijd zo goed koop uit zien :) laatst dacht ik ik koop een foundation van Max Factor nou ik leek wel een clown en de volgende dag onder de pukkeltjes en deze ging in der loop der dag ook helemaal glimmen ( dat vind ik helemaal lelijk ) voor dat ik Lancome had gebruikte ik Helena Rubinson maar ook die vond ik niet zo mooi..
    Dus meiden welke foundation is nou echt goed? en zijn jullie zeer tevreden over? En hoe doen jullie je foundation aanbrengen? ik zelf breng het altijd met zo'n sponsje aan..

    Liefs Starry
     
  2. clauzoe

    clauzoe Actief lid

    10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben heel tevreden over die van oriflame en die breng ik op met een kwastje, ik heb nooit geen " masker " effect zegmaar
     
  3. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Die kun je niet in de winkel kopen hé?
    Ik heb toevallig ergens in juni een Oriflame party dus dan kan ik zeker kijken...
     
  4. cindyc

    cindyc Actief lid

    10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Ik gebruik Mac, foundation en poeder...Breng het soms met sponsje aan, maar normaal ben ik wat lui en doe het gewoon met de vingers. Met spons is het iets egaler.
     
  5. Loezz

    Loezz Actief lid

    10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Gebruik vichy. Zit in pompje heb je super weinig van nodig. Breng het met mijn vingertoppen aan. Mooie egale laag!
     
  6. biancs

    biancs Fanatiek lid

    12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    HYDRA LIFE CREME TEINTEE 1 50ML - - Webshop ICI PARIS XL deze is van dior en gebruik ik sinds vorige maand. Ben eigenlijk ook geen foundation smeerster, maar heb toen advies gevraagd bij de ici. Het is een fijne en voedende foundation, breng deze aan met een oogschadowkwast en smeer het daarna nog uit met mijn vingers. Je hebt echt heeeeeel weinig nodig.. en soms als ik lui ben, breng ik het alleen aan onder mijn oogleden, dan valt het eigenlijk ook niet op dat ik het alleen daar heb aangebracht. Ben er erg happy mee!
     
  7. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik heb clarins foundation en gebruik een kwastje van paardenhaar om het aan te brengen. Werkt super!
     
  8. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Van La Roche Possay, te koop in de apotheek. Na jarenlang zoeken eindelijk een goede gevonden!!
     
  9. thelovebug

    thelovebug Actief lid

    22 aug 2011
    160
    0
    0
    misschien eens een olievrije foundation proberen? bij the body shop en ici paris krijg je naar mijn mening goed advies, wellicht kunnen ze je een sample meegeven... je kunt ook altijd vragen of je even naar buiten mag lopen om het in het daglicht te bekijken. :)
     
  10. MissXX

    MissXX Fanatiek lid

    9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik had toevallig precies hetzelfde met Lancome..
    Zag het er heel mooi uit, beneden zag ik wat oranje vlekken.
    Nu ik een kwast gebruik heb ik er minder last van. Breng het nu wel beneden aan, zodat ik meteen goed kan zien wat ik doe..
     
  11. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Ik heb die van Dior en geen last van een masker oid.

    Ik breng het ook met mn vingers op en dan klop ik het een beetje in mn huid zeg maar. En daarna veeg ik het nog even uit.
     
  12. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ga normaal altijd naar Douglas maar ik ga vanmiddag eens langs ici paris voor advies, ga ik daar gewoon heen zonder make up ( foundation ) dus ben benieuwd of ik met een nieuwe terug kom :)
     
  13. Lad

    Lad Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    CHanel aqua lumiere is super goed. Lekker dun, je voelt hem niet op je huid zitten maar toch maakt het je huid heel mooi egaal. Je hebt er niet veel voor nodig. Dit geld oo voor Dior Second Skin! 2 toppers!
     
  14. flowerpower50

    flowerpower50 Niet meer actief

    Estee lauder double wear
     
  15. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik heb wel een egaal gezicht en gebruikte tot voorkort altijd een matte zeer lichte poeder gewoon zodat ik niet echt een glim gezicht had. Heb in de loop van de jaren regelmatig allerlei foundations getest maar altijd het gevoel dat ik dan een dikke onnatuurlijke laag op mijn gezicht heb.
    Dus altijd weer terug naar de natuurlijke poeder.
    Een paar weken geleden liep ik in de kruidvat tegen het merk Catrice aan.
    Hiervan hebben ze een foundation (Photo finish liquid foundation) in verschillende tinten. Ik heb de lichtste meegenomen, kosten zo'n 6 euro in een mooi matglazen pompflesje. Ik doe een kleine druppel op mijn vinger en verdeel een aantal kleine stippen over mijn gezicht. Daarna ga ik met een zachte kwast met draaiende bewegingen over mijn gezicht, en echt.. het is superspul! Het is heel natuurlijk, lichte dekking, ik ben er zo superblij mee, dat ik meteen nog 2 flesjes heb gehaald, voor het geval dat het er ineens uit gaat ofzo:D Zelfs als ik voor het raam ga staan en in de spiegel kijk zie ik geen gekke of onnatuurlijke kleur, misschien is dit ook wat voor jou :p
     
  16. jettepet

    jettepet Niet meer actief

    heb sinds kort de double wear van Estee lauder, perfect dekkend! Heel klein beetje van nodig, de eerste keer teveel gebruikt en had ik echt een masker op.
    Blijft superlang zitten. Wil alleen volgende keer een lichtere kleur, vind hem iets te donker nog.
    Breng het op met een sponsje of met kwast, ik de foudation kwast van de Hema maar vindt hem niet echt fijn....
    iemand die wel een goede foundationkwast weet?
     
  17. Fashion88

    Fashion88 Actief lid

    19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Op dit moment gebruik ik er 2 door elkaar van de Hema: de gewone(nr 2) en de radiant finish(nr 2)de radiant finish is donkerder dan de gewone(ook al is het hetzelfde nummer)en als ik ze meng wordt het mooi.
    Mijn favoriet is L'oreal true match, die is alleen wel duur.
    Ik doe het trouwens meestal op mijn gezicht met mijn vingers, heel soms een sponsje.
     
  18. Fashion88

    Fashion88 Actief lid

    19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Die heb ik ook, alleen denk ik dat ik de verkeerde kleur heb gekocht want hij staat niet echt mooi bij mij. De geur is ook niet echt lekker.
     
  19. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    photo phinish heb ik ook van catrice
     
  20. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Dior
     

Deel Deze Pagina