Gonal-F starten april . .wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Chriss, 7 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal

    Zonnestraal Bekend lid

    5 dec 2017
    591
    450
    63
    Vrouw
    @BB83 ahhh wat fijn dat je nu kan gaan beginnen, eerste keer toch voor jou spuiten? Stuur je af en toe even een update van je echo’s? :)

    @candl welkom! spannend het wachtbankje! Wanneer is je NOD?
    Hoe reageer jij op de gonal f?
     
  2. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik reageer morgen even op jullie allemaal, druk geweest met werk en dochter
     
  3. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @Chriss Ja menopur bestaat uit twee soorten hormonen FSH en LH en is gemaakt dus van urine van zwangere vrouwen en gonal f is gemaakt met de recombinant-DNA techniek, dus deels synthetisch. Gonal f werkt geloof ik wat sneller om meerdere eitjes te laten rijpen, menopur werkt wat langzamer.

    Ik had geen tijd meer om de gyn te bellen, dus ik ga maandag even op mijn gemak bellen. Ik vind het wel weer spannend want de zh bij ons in de buurt zijn gefuseerd en nu moet ik 20 min rijden naar het zh en voorheen was het in mijn eigen woonplaats en was ik tien min onderweg. Ik ga mijn werk deze keer dan ook inlichten hierover want het wordt nu een stuk lastiger.

    @BB83 ja dat mixen is even weten hoe je het moet doen, maar dan is het wel te doen hoor, maar idd wel altijd thuis. Ik wil niet meer aan de clomid het heeft mij alleen maar ziek gemaakt en ik heb er nooit een eisprong van gekregen, dus ik hoop bij dezelfde gyn een afspraak te kunnen maken die mij de vorige keer ook heeft behandeld.

    @candl welkom hier, ik ben ook net nieuw hier, je hebt er al een behoorlijk traject op zitten zie ik. Jij hebt ook Clomid gebruikt? Hoe vond je dat?
     
  4. candl

    candl Lid

    15 feb 2017
    32
    6
    8
    NULL
    NULL
    @Zonnestraal De 23e is mijn NOD. Op de gonal reageer ik heel wisselend, de ene keer reageer ik op 75ie en de andere keer pas op 125ie. Ook de duur tot ik een ei heb is heel wisselend de ene keer ben ik 26 dagen aan het spuiten met 125ie en de andere keer bijv. maar 12 dagen met 75ie. Deze keer een goede ronde gehad 12 dagen 100ie, had 4 eitjes. (Heb normaal gesproken maar 1 ei)

    Heb PCOS zonder overgewicht en/of andere symptomen.

    @Blondie685 Clomid was echt een hel voor mij. Enorm veel bijwerkingen en 0 resultaat. Reageerde er helemaal niet op, op geen enkele dosis. Ben inderdaad al een tijd bezig, maar hou de goede moed er in!
     
  5. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Heel veel succes dames! Hopelijk zijn jullie allemaal net zo snel zwanger als wij uit het andere Gonal topic!

    Ook al is het soms lastig, houd altijd de goede moed erin! Het komt echt goed:)
     
    Blondie685 en Zonnestraal vinden dit leuk.
  6. Chriss

    Chriss Fanatiek lid

    27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    @BB83 ja indd uitgangsecho!

    @candl welkom!! Spannend dus nu! Ik duim heel hard!

    @Blondie685 ik snap snap! Waarom krijg jij die en niet Gonal? Mocht je kiezen of werkt je zh daar alleen maar mee?

    @Caro25 lief van je berichtje! Ik weet het inderdaad al maar altijd fijn om van meerdere te horen!

    Clomid is blijkbaar voor iedereen van ons een No Go. Toch vraag ik me af waarom ze daarmee beginnen. . Zijn er dan toch veel mensen die er geen last van hebben? Is het goedkoper? Anyone ? #vraaghetmegewoonaf ;)

    Ik heb veel symptomen van ongesteld worden maar zoals altijd weet ik ook dat je lijf je enorm kan fucken. Je gaat dingen voelen die je wilt voelen..herinnerde mij gelijk aan het feit dat ik dat straks dus ook weer op die wachtbankje ga hebben...dat eeuwige gedacht en die onwetendheid. . Mega irritant. Maar aan dr andere kant heb ik nu wel zoiets..kom maar door nu.
    Note to ongi : graag pas vanaf 25 maart En dan her liefst voor 1 april. . Zou top zijn ;) #positieveenergiesturen ;)
     
  7. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @candl ja positief blijven hoor! Het komt goed! Ja Clomid was voor mij ook de hel, zeker icm metformine ik heb alleen maar overgegeven, ik heb na de 100mg gezegd dat ik de 150mg niet meer wilde proberen.

    @Chriss ze hebben mij daarop gezet toen na de clomid geen idee waarom, maar ik heb alleen ovulatie inductie gedaan, geen iui of ivf, omdat het probleem bij mij ligt en niet bij mijn man dus we mogen de rest zelf doen zodra er een ei rijp is. Gonal f gebruiken ze volgens mij meer voor iui en ivf om sneller meerdere eitjes te laten rijpen. Mijn vriendin heeft ook altijd gonal gehad en liepen in hetzelfde zh maar zij gingen voor iui. Misschien daarom...

    En ja ze starten met Clomid omdat het goedkoper is omdat het synthetisch is en bij mij werken er ook verder geen echo’s gemaakt moest alleen op cd 21 bloed laten prikken.
    Maar het is troep, bij mijn zus werkte het wel en ze werd er zwanger door maar dat is tot drie keer toe een miskraam geworden en toen spontaan zwanger en bleef ze zwanger.
     
  8. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    @candl welkom ook hier! Spannend dat wahchtbankje ja, duim voor je de 23e, dus je hebt nu dikke kans met 4 eitjes? Wel op advies van zkh doorgegaan ondanks meerlingrisico? Ik lees in je handtekening trouwens dat jullie al vanaf 2012 bezig zijn, das al een lange weg! En toch ook 1 x zonder MMM zwanger geraakt? Dan denk ik, kom net pas kijken met 1 jaar MMM en pcos diagnose in mei vorig jaar...

    @Zonnestraal idd, allereerste x met spuiten nu voor mij. Ben benieuwd of we snel de juiste dosis te pakken hebben. Ga hier zeker updates delen van al mijn zlh bezoeken hoor ;)

    @Chriss in een ander topic met "clomid-gebruikers" waren het toch wel ook een aantal succes verhalen. Het zal deels kosten zijn, maar anderzijds denk ik ook de medisch ethische afweging zo laag mogelijk te belasten met hormonen, ze zijn anders aan het overbehandelen. Bij mij vielen de bijwerkingen gelukkig mee, en als het hiermee gelukt was, had ik achteraf niet meteen toestanden willen hebben met spuiten, als ik wist dat het zo simpel was als 5x een tabletje. Ik vond hem wel logisch :)

    En thanks @Caro25 !
     
    Zonnestraal vindt dit leuk.
  9. candl

    candl Lid

    15 feb 2017
    32
    6
    8
    NULL
    NULL
    @BB83 Klopt ben pas later begonnen met MMM. Heb eerst alle mogelijke opties geprobeerd die ik zelf kon doen, in de hoop toch een normale cyclus te krijgen. Denk aan diëten, supplementen, te korten aanvullen, acupunctuur, cuppen etc. Dit ging aardig goed kreeg weer een cyclus van 36 dagen. Die bleef een jaar regelmatig waarna hij steeds langer en langer werd tot hij uiteindelijk weer uitbleef. Ben toen toch zwanger geraakt, zonder normale cyclus te hebben. Helaas mocht het niet zo zijn en heb ik inderdaad een miskraam gekregen. Daarna toch na 6 weken weer een menstruatie gekregen, ook de 2 maanden er na kwam er netjes een menstruatie op gang. Tot hij uiteindelijk weer weg bleef, toen ben ik toch maar medische hulp gaan zoeken.

    Ja, ik mocht toch door met 4 eitjes van het zh. Denk toch mede ook omdat ik al zo'n tijd bezig ben.

    Ik doe trouwens ook alleen OI, omdat het probleem alleen bij mij ligt.
     
  10. Chriss

    Chriss Fanatiek lid

    27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    @candl wat een enorme weg! Ik duim mega mega hard voor jou dat het snel raak is!

    Ik doe trouwens ook aan agenda sex ;) Al ligt het ook aan mn wederhelft maar dat is nog net goed genoeg om het zelf te proberen:)
     
    BB83 vindt dit leuk.
  11. Zonnestraal

    Zonnestraal Bekend lid

    5 dec 2017
    591
    450
    63
    Vrouw
    @candl ik ben toevallig pas bij een diëtist geweest om te kijken of ik daarmee mijn lichaam een beetje kan helpen. Mindere met de snelle Koolhydraten en suikers. (Ik heb ook geen overgewicht)

    Maak jij nu nog steeds gebruik van supplementen en aangepast eten?
     
  12. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @Zonnestraal over voedingssupplementen gesproken, ik heb daar de eerste keer ook naar gezocht, en hier op het forum waren er een aantal dames die “zwanger worden” supplementen gebruikten van Etos en met succes. Dus ik dacht de tweede ronde spuiten oke ik ga die dingen halen, baat het niet schaadt het niet, daarvoor had ik alleen foliumzuur geslikt. En raar maar waar ik werd de tweede ronde zwanger, heb geen idee of het geholpen heeft maar deze keer ga ik ze weer halen
     
    Zonnestraal vindt dit leuk.
  13. Zonnestraal

    Zonnestraal Bekend lid

    5 dec 2017
    591
    450
    63
    Vrouw
    @Blondie685 bedankt voor de tip! Ik ga deze week gelijk even kijken bij Etos:thumup:
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  14. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Wel knap dat je zelf zover bent gekomen dan, maar wel een lange weg inmiddels. Ik hoop dat OI mbv spuiten jullie net datzetje geeft wat je nodig hebt!

    Hier net uitgangsecho gehad en Gonal-F opgehaald bij de apotheek in zkh. Vanavond mijn eerste prik zetten! En dan vrijdag HSG en dan maandag weer voor fm. Ohhh spannend toch weer. Merk ook aan mijn "kattigheid" dat ik nu weer onderhuids lekker met me meedraag dat ik het dus ook effe weer spannend vind. Nu weer aan het werk, even afleiding!
     
  15. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @BB83 oehh ja weer spannend! Zet hem op!

    Ik heb net gebeld met het zh en mijn man moet ook nog een verwijsbrief dus dat moet hij even regelen. Alleen er is een hoop veranderd in twee jaar tijd. We staan nu op een wachtlijst en worden opgeroepen. Vorige keer was dat niet zo. Ik moet nog een of ander nummer doorbellen wat op de verwijsbrief van mijn man dan staat en dan vraag ik wel even hoe lang het gaat duren voor we aan de beurt zijn, want anders ga ik naar medisch centrum kinderwens in leiderdorp.
     
    BB83 vindt dit leuk.
  16. Chriss

    Chriss Fanatiek lid

    27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Wooow zo spannend!!! Succes succes!!

    Ik tel nu bijna de dagen af om weer te starten. . .grappig hoe je dan opeens er erg mee bezig kan zijn ;)
     
    BB83 vindt dit leuk.
  17. Chriss

    Chriss Fanatiek lid

    27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ow dat is wel even balen dan dat je dan moet wachten! Ben benieuwd hoelang de wachtlijst dan is. . Want waarvoor moet je dan precies wachten?
     
  18. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Op een afspraak bij een gyn denk ik. We krijgen ook vragenlijsten toegestuurd die we moeten invullen. Echt heel apart, ik denk omdat ze gefuseerd zijn dat het echt gekkenhuis is omdat iedereen naar 1locatie moet vanuit de omliggende dorpen
     
  19. Chriss

    Chriss Fanatiek lid

    27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Beetje jammer indd! Hopelijk hoor je dat t niet lang duurt!
     
  20. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hmm dat wachten is nooit leuk nee. Bij ons hier is het ook redelijk "druk" te noemen. Bij de laatste vervolgafspraak moest ik ook 3 wkn vooruit plannen. Kennelijk nu meer stellen in de MMM dan 2 jaar geleden? Learning in ieder geval voor mij voor de volgende keer dat ik in mijn 6e ronde al iets inplan. Mocht het niet lukken staat ie meteen. Mocht het alsnog wel lukken, kan ik hem met blijdschap afzeggen... ;)
     

Deel Deze Pagina