grrrrrrr GGZ

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Ben boos.:x
    Vanmorgen had ik een afspraak bij het GGZ om mijn dossier te kopieren. Ik wil het graag hebben voor het vernietigd word. Het is een dossier uit mijn jeugd wat ik graag een keer wil doorlezen in mijn eigen tijd en omgeving.

    Had een tijdje terug kopieen van mijn dossier aangevraagd. Ze hebben toen een paar bladzijden gestuurd. Ik dacht toen: dat kan nooit mijn hele dossier zijn. Ik had dus gebeld naar GGZ om te vragen hoe dat zat. Het klopte dat het niet mijn hele dossier was, maar mijn dossier was dik en daarom hadden ze maar een paar dingen eruit gekopieerd. Ze konden niet weten wat ik interessant vond zei ze aan de telefoon. Toen was ik al boos aan het worden omdat ik dacht: dan vragen ze toch even wat ik interessant vond, en ten tweede wilde ik mijn hele dossier hebben (behalve wat ze er misschien uit moeten halen om welke reden dan ook).
    Ik kon wel een afspraak maken om mijn dossier in te zien. Toen zei ik al dat ik recht had op kopieen van mijn dossier. Oke dan moest ik maar een afspraak maken en dan kon ik gelijk aangeven wat ik wilde hebben.

    De man met wie ik een afspraak had vanmorgen had ik aan de telefoon gehad om een afspraak te maken. Ik heb toen duuidelijk gezegd dat ik niet alleen mijn dossier in wilde zien maar vooral kopieren (alleen inzienn om aan te geven wat ik wilde hebben).

    Opgeteld heb ik dit dus meerdere keren aangegeven. Eerst in een aanvraag, toen aan iemand van het GGZ aan de telefoon en nog tegen de man waar ik vanmorgen een afspraak mee had.

    Dus ik vanmorgen op de fiets naar het GGZ. Toen zei de man ik noem hem even Jan wel zo makkelijk. Jan zei: je komt je dossier inkijken. Toen zei ik: ja en kopieren. Hij keek me aan en zei dat hij dat niet wist. Jan vertelde dat hij mijn dossier nog ingelezen had omdat hij dacht dat ik dat wilde bespreken met hem. Hij heeft me vroeger nog een tijdje begeleid blijkt. Jan leek bijna teleurgesteld dat ik zei dat ik het niet wilde bespreken maar wilde kopieren. Jan vroeg waarom ik het niet wilde inlezen en bespreken. Ik legde uit dat ik daar de behoefte niet toe voelde en dat ik dat te moeilijk zou vinden.
    Ik durfde niet echt boos te zijn tegen hem terwijl hij ook gewoonweg niet geluisterd had naar me. Ik vond het al knap dat ik durfde te zeggen dat ik me afgescheept voelde op het moment dat ze me een paar blaadjes hadden opgestuurd ipv mijn hele dossier. En ik zei: zeg maar dat ik het dossier doorgebladerd heb en alles wil hebben anders gaan ze daar weer over zeuren, dat ze niet weten wat ze moeten kopieren. Ik ga desnoods zelf wel kopieren zei ik. Ik was echt boos.:x


    Nu kan ik ws weer weken wachten voor ze het eindelijk een keer opsturen.
    Ik ben dan wel gemeen dat ik denk: haha jan heeft vanuit een andere plaats moeten komen , dus ben niet de enige die voor niks daarheen is gegaan.:p

    sorry heel verhaal geworden
     
  2. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Raar dat ze niet direct het hele dossier opsturen. Toen mijn dossier werd gesloten kreeg ik de vraag of ik er een kopie wilde hebben. Heb werkelijk het hele boekwerk gekregen en mijn moeder ook. Hebben we toestemmingsform. voor moeten tekenen en daarmee klaar.

    Zou er inderdaad wel achteraan zitten als het te lang duurt hoor! Je hebt er recht op om dit in je bezit te hebben.
     
  3. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hoezo irritant!
    Groot gelijk dat je boos bent, het is gewoon je recht idd om over je dossier te beschikken. Je zou bijna denken dat er dingen in staan die je niet mag zien ofzo...

    Snap ook nooit dat er zo moeilijk over gedaan wordt!
     
  4. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    @troetelbeer wat netjes dat ze dat vroegen. Dat was ook van het GGZ?

    @mamamarije dat momentje had ik heel even vanmorgen toen hij zelf zei dat ik geen schokkende dingen zou lezen kwa behandeling.

    ik ga er zeker achteraan zitten. als ik eind volgende week nog niks gehoord heb ga ik bellen hoe het ervoor staat.
     
  5. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik werk ook bij een zorginstantie. Bij ons wordt standaard bij elke indicatie die verzonden wordt ook het bijbehorende verslag verzonden. Al een client een kopie wil moet hij/zij idd een afspraak maken om het dossier in te zien en eventueel aangeven welke documenten hij/zij wil hebben. Bij een dik dossier kan dit idd een paar dagen duren maar meestal proberen we indien mogelijk dit direct te doen anders moet een client terug komen om het op te halen. Een dossier sturen we nooit op. Het kan zoek raken bij de post en je weet ook nooit zeker of de persoon aan de telefoon met adres echt de client is. Om te voorkomen dat een ouder of bijv. Buurvrouw het dossier van jou kan opvragen kan hij boom ons alleen worden opgehaald op vertoon van legitimatie. Hier wordt een kopie van gemaakt en client vult formulier in dat hij zijn dossier heeft ontvangen. Hier zijn overigens per kopie ook kosten aan verbonden.

    Vervelend dat het voor jou zoveel moeite kost om je dossier in handen te krijgen.
     
  6. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    @twinkle star Er is veel verschil per instelling heb ik gemerkt. Ik heb het dossier van het umcg aangevraagd van mij. Met kopie van id. Binnen 2 weken had ik het allemaal in huis.
    Het GGZ volwassen afdeling had gebeld om te vragen wat ik precies wilde en heb het toen opgehaald.
    Maar nu met jeugd dus een gezeur.
    De kosten weet ik idd. ik heb het vorige dossier ook gelijk betaald met afname.
     

Deel Deze Pagina