Gordijn vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Flensje1979, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flensje1979

    Flensje1979 Actief lid

    31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb een raam van 350 breed en gordijnen op maat laten maken is best wel prijzig. Heb het er wel voor over als er geen ander optie is maar tot die tijd dacht ik aan iets anders.
    Namelijk, je hebt bij de leenbakker, xenos kant en klaar gordijnen met ringen. Deze zijn 140 breed per stuk. Ik dacht eraan om 2 losse aan elke kant te hangen.

    Wie heeft dit ook gedaan en staat het leuk? Denk als je ze goed hangt je niet veel zult merken dat het 2 losse gordijnen zijn?

    Weet iemand misschien ook nog een stoffenmarkt in Amsterdam? Eventueel almere want werk daar dus daar kan eventueel ook.
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.883
    7.661
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  3. Flensje1979

    Flensje1979 Actief lid

    31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Hoe breed is je raam?

    Het ziet er niet storend uit. Mijn stof zal wel wat dikker zijn omdat het voor de woonkamer is.

    Mijn raam is dus 350 breed en die gordijnen zijn 140 breed per stuk. Als ik er 4 koop dus 2 aan elk kant dan heb ik 560 cm stof hangen . Is dat niet teveel voor een raam van 350?
     
  4. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    V&D heeft trouwens ook kant en klare gordijnen die zijn 280 cm bij 280 cm (per pak 1 stuk). Wij hebben er 2 wk terug 2 pakken gehaald, originele prijs 60 euro per pak, met met korting vanwege de shopruiming en nog een airmileskortingsbon uiteindelijk maar 70 euro hoeven te betalen.
    Zitten van die lussen aan de bovenkant.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.883
    7.661
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mijn raam is ook 3.50 in de slaapkamer en beneden 3,70
     
  6. danip

    danip Niet meer actief

    Maar je kunt toch die 2 delen aan elkaar naaien? Lijkt me een gedoe om ze los te laten hangen.

    De standaard is dat je dubbele breedte neemt qua stof. Dus voor een raam van 3 meter breed, 6 meter stof. Zelf heb ik mijn gordijnen iets minder dan dubbele breedte, maar dat hangt van je plooien af.
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben gordijnen van de kwantum en de hema.
    Gewoon op maat gemaakt.
    Vind ik persoonlijk een stuk mooier.
    Maar het is inderdaad wel duurder.
    Maar zo heel duur is het ook weer niet.
    De kwantum heeft vaak genoeg aanbiedingen en de hema ook, vaak gratis maken.
     
  8. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind zo 4 losse gordijnen niet erg mooi. Ik zou me er wel aan storen. Wij hebben ook zo'n breed raam en toen idd een rolgordijn op maat laten maken.Koste wel 300 euro maar ja wilde wel bekleding voor het raam hebben.
     
  9. emje

    emje Niet meer actief

    wij hebben vandaag gordijnen besteld bij de hema voor op de babykamer.

    op de babykamer hebben we 2 ramen. 1 van 140 bij 165 en 1 van 240 bij 165.

    we laten ze bij de hema op maat maken met enkele plooien.

    de prijs die we hebben betaald is 307.20
     
  10. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij de kwantum maken ze vaak hele selecties gratis op maat, ik vind kant en klare gordijnen ten eerste lelijk maar ten tweede als je goed gaat rekenen zijn ze vaak nog duurder ook.. Dus best de moeite waard hoor!

    Ik heb voor ons hele huis (1 groot woonkamer raam van 5 meter breed, kamerhoog) een keukenraam van anderhalf meter bij anderhalf meter, boven op de slaapkamer weer 5 meter breed (kamerhoog) een meidenkamer met rolgordijn erbij en op dean zijn kamer een velux rolgordijn , alles heeft een gordijn met vitrage eronder en was net 1000 euro kwijt voor heel het huis dus! en dan had ik duurdere kwaliteit.. dus kan echt een stuk goedkoper!
     
  11. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    lappenland maakt ook gordijnen op maat, ik heb dat laten doen voor de slaapkamer van mijn dochter ik kwam op 65 euro uit, ze hadden toen wel een actie. voordeel is er is veel keuze kwa stof, ik had mooie dikke verduisterende winnie the pooh stof
     

Deel Deze Pagina