De "LEO" meiden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vliegje, 22 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Topic voor meiden die de LEO behandeling hebben ondergaan!
     
  2. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Mijn verhaal:

    k heb dus ook PCO en krijg geen eisprong van mezelf, tevens reageer ik niet op Clomid. We zijn in juni 2008 gestopt met de pil, in die tijd 2 cyclussen van mezelf gehad, daarna begonnen met Clomid wat niet aansloeg.
    De gyn opperde een LEO wat ik eerst niet zag zitten.
    Een vrij heftige operatie waarbij ze gaatjes in je eierstokken branden (eiblaasjes wegbranden) in de hoop dat je cyclus op gang komt, dat je hormonen hun best doen en je weer reageert op Clomid.
    Maar goed, de resultaten zijn blijkbaar zo goed, dus hopsakee, afspraak gemaakt.

    Op 23 maart 2009 was het zover, de operatie.
    Ik vond het flink tegenvallen, heb erg veel last gehad van de wondjes (3 sneetjes) en het gas wat ze inspuiten.
    Ook flinke spierpijn gehad en wat krampen.
    Na een week weer aan het werk en na 3 weken was de gevoeligheid aan de wondjes zo goed als weg.

    2 weken ná mijn operatie blijk ik al een ei gehad te hebben!!! Uit mezelf, helemaal natuurlijk!
    De waarde van mijn progesteron was 63!!

    Voor iedereen die een LEO gaat krijgen of twijfelt, ik zeg DOEN!
    Je bent even uit de running, maar dit is natuurlijk dan direct gaan spuiten.
    Daarbij, als je niet op Clomid reageert, is de kans klein dat je wél reageert op spuiten (zei mijn gyn).

    En voor mij heeft het al succes gehad, ik heb al een ei gehad.

    Vandaag moest ik weer bloedprikken, ik heb misschien weer een ei gehad. Dat zou 2 cyclussen van rond de 40 dagen betekenen, waar ik al heel blij mee zou zijn!
     
  3. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Meiske, even reactie op jouw bloedverlies.
    8 dagen na je LEO? Kan zijn dat je nog wat aan het navloeien bent misschien?
    Is het veel?
    Je eierstokken hebben best een opdonder gehad natuurlijk! Dus die zijn zich nu aan het herstellen.
     
  4. meiske27

    meiske27 Actief lid

    13 mrt 2009
    110
    0
    0
    ben niet helemaal duidelijk geweest bedoelde 18 dagen. Heb eerst een bloeding gehad na de leo en nu na 18 dagen een heel klein beetje bloed (is echt bijna niks) verder veel krampen in mn buik. Snap dr niks meer van.....
     
  5. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Je kan ook een bloeding hebben van je ei he! Ik denk dat dat bij mij is gebeurd vorige week... ik verloor een druppeltje vorige week, en dat was net na mijn vermoedelijke ei.

    Ik heb dus een ei gehad :) Waarde van 41.
     
  6. Mama Mars

    Mama Mars VIP lid

    22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Gelukkig zp weer in de lucht, enorm veel berichten verloren gegaan.. Maar het ziet er weer prachtig uit :D
     
  7. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hai!
    Ja het is weer wennen he!
    En berichtjes kwijt :(

    Hoe is het met de dames?!
    Al eitjes gespot?????

    Wij zijn weer aan de klus! Morgen weer een FM, dan zit ik op dag 12. Ben zoooo benieuwd of ik deze maand weer een eitje ga krijgen.
    Ik ben er nu eigenlijk totaal niet mee bezig, wil dat proberen zo te houden.
    Ik ga ook voorlopig niet tempen, alleen de fm's. Das even genoeg.

    Fijne zondag nog!
     
  8. Mama Mars

    Mama Mars VIP lid

    22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik ben dr ook helemaal nie tmee bezig, moet eerst maar zien wat me cyclus gaat doen, Hoop dat als ik deze maand ongi word het is geweest voor me controle bij de gyn de 22e
    Ondertussen alwel weer aan de klus geslagen, had zo als ik het noem een beetje last van eipijn ..

    We zien het wel, indd een hele hoop berichten kwijt
     
  9. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Je doet ook niet aan tempen?
    Heb je nu nog vervolgafspraken staan? of voorlopig afwachten?
     
  10. Mama Mars

    Mama Mars VIP lid

    22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb een vervolg afspraak indd (de 22e)
    De gyn hoopte dat ik dan ongesteld was gweest, maar na de LEO ( ze hebben ook hsg gedaan) kwam dat vloeistof eruit en een dag niks verloren en vlak voor ik weer werd opgenomen de dinsdags kwam er weer bloed verlies wat meer dan een week heeft aangehouden dus het zou me ongi kunnen zijn geweest al.


    Nee we zijn ondertussen al zolang bezig we hebben nu echt zoiets van.. De behandeling is geweest, en we zien het wel. Ff geen polonaises e.d. Lekker klussen als we zin hebben (om de dag) en we should see.
    De 22e horen we wel weer hoe en wat, er word een echo gemaakt en bloedgeprikt dus jaa afwachten maar.

    Mischien dat ik er volgende maand weer anders over denk, maar nu heb ik echt iets van maar efkes rustig aan...
     
  11. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Je hebt gelijk, even wat rust is niet verkeerd!

    Net terug van het ziekenhuis. Zoals verwacht nog geen grote eitjes te zien, allemaal nog klein. Maar de echovrouw was wel zeer verbaasd over mijn eisprong vorige maand, dat hij dus binnen 5 dagen van 11 mm is gegroeid naar een springend ei.
    Dus ik word nu langer doorgemeten, zoals al was afgesproken. Moet nu donderdag terug komen en volgende week om de dag.
     
  12. kimonootje

    kimonootje Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Hey meiden!
    Een paar dagen niet online geweest, en het is weer helemaal veranderd! Weer effe wennen hoor:) Jammer dat er berichten verloren zijn gegaan!
    @vliegje, wat lastig dat je om de dag terug moet komen! Kan dat met werk/studie?

    Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor controle. Was de eerste sinds de leo behandeling.
    Er was 1 cyste gevult met bloed, kon geen kwaad, zou vanzelf verdwijnen. Aan de andere kant was mijn bekleding redelijk dik.
    Moest bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
    Maar... ik heb ook al een paar dagen extreem gevoelige tepels.. Dus er wordt ook gelijk gekeken of ik zwanger ben of niet...
    Ergens lijkt me dit zo sterk, aangezien die leo 2weken geleden is. Dus zou toch wel erg snel zijn..?? Ik probeer me niet gek te laten maken, maarja... gevoelige tepels... dikke bekleding...
    Donderdag zou de uitslag er zijn, ben zoo benieuwd!!!
    Liefs Kimonootje
     
  13. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    OOOO!! Wat spannend zeg!! Hou je ons op de hoogte?!

    Jee wat een dag hier... kwam thuis van het ziekenhuis, gegeten en toen foto's maken bij de opening van een peuterspeelzaal (van de stichting waarvoor ik de website ga maken, OOK nog hahahaha). Ik dacht, paar peuters, paar foto's. 90 peuters!!!! Ik ben anderhalf uur bezig geweest en kwam met 300 foto's thuis hahahaha. Nu ff gauw alles uploaden en morgen flyers neerleggen voor de ouders.
    Toen ik thuis kwam zat er weer visite voor me, na het eten gauw naar mijn stiefzus gegaan(die is voor school 2 maanden naar Afrika geweest) en nu aan de foto's werken. Zometeen douchen en dan ga ik plat! Nondeju zeg, ik was vrij, maar mijn dag was nog drukker als wanneer ik een kantoordag heb, pffff.
    Maar, ik kom waarschijnlijk wel in de krant!! :) Nou ja, een foto van me :)
    Ben benieuwd.

    Wat betreft het meten, ik werk bij mijn vader op kantoor dus vrij nemen is geen probleem :)
     
  14. kimonootje

    kimonootje Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Soms kan je dus beter werken dan een vrije dag;)
    Ik ga vanmiddag bellen voor de uitslag, hoop dattie al binnen is!!
    Weet je omgeving waar jullie mee bezig zijn en van de leo, of alleen je ouders?
    Van ons weet bijna niemand het, alleen mn zus en schoonzus+zwager.
    Liefs Kimonootje
     
  15. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Iedereen weet het, we hebben zelfs onze eigen site hahaha. Na 3/4 jaar konden we ons mond niet meer houden.
    Benieuwd naar de uitslag!! Laat je het gauw weten?!
     
  16. Mama Mars

    Mama Mars VIP lid

    22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    ik ben ook super nieuwschierig :D .
     
  17. kimonootje

    kimonootje Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Nou ik heb vanmorgen gebeld!!
    Had de assistente aan de lijn. De uitslag van m'n prog.waarde is 20.
    Ze wist niet of ik een eisprong heb gehad, ze dacht van wel. Als het niet zo zou zijn zou ze me terug bellen.
    Maar als de waarde minstens 10 is, heb je toch een eisprong gehad?
    Mijn vriend wou dat ik gelijk ging testen, maar dat is denk ik nog te vroeg?
    Na hoeveel tijd zou ik moeten testen...?
    Liefs Kimonootje
     
  18. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar tussen de 20 en 30 moet je waarde zijn voor een ei. 20 is dus op het randje! Maar volgens mij goed genoeg!
     
  19. Mama Mars

    Mama Mars VIP lid

    22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik dacht ook dat die boven de 20 moest wezen, maar het ene ziekenhuis houd 20 aan de andere 30. Gelukkig heb ik tot nu toe 51 en 69,5 gehad dus geen twijfel over mogelijk.

    nog steeds spannend dus Kimo .

    Hier ja weet het niet heb het gevoel afgelopen zondag een ei sprong te hebben gehad.. Uiteraard die dag voor het eerst geklust (voor eisprong) vanaf toen om de dag. Dus weet het niet. ALs ik uit ga van gewone cyclus dan zou ik morgen weer ongi meoten worden.
     
  20. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hoe is het met de meiden hier?

    Ik zit morgen op dag 19, nog geen ei... ik verwacht deze week wel groei.. morgen weer een echo en woensdag. Woensdag verwacht ik dan toch wel iets te zien... Maar weet ook niet. Denk dat ik toch weer ga tempen hahahaha.
     

Deel Deze Pagina