Graag nog een 3de of 4de kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lusie, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verena87

    verena87 Bekend lid

    9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ja we hebben nog heel wat gesprekken te voeren ja:) tja ach hij hoeft ze toch niet op te voeden, hij zit boveni n de stuurhut, ik beneden bij mijn dochter. Hij komt zelf uit een gezin van 4 maar is een echt nakomer, zijn oudste broer is 16jaar ouder, zijn zus 14jaar ouder, zijn andere broer 10jaar ouder. Dus ja, hij zal wel veel nadelen hebben ondervonden aan de laatste zijn, want hij had opeens 3vaders en 2moeders.
    Maar ik ga me voorlopig eerst bezig houden met de bruiloft en een eventueel tweede kindje

    Groetjes!
     
  2. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ook hier onder de clubs en dan ergens bovenaan (meestal) ;)
     
  3. Sabbe

    Sabbe Fanatiek lid

    7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    mercikes :)
     
  4. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    @Giegel: Inderdaad een beetje vreemd dat je nu zo moeilijk zwanger raakt,als het voorheen wel is gelukt. Maar misschien heeft dat toch wel iets met de leeftijd te maken? Ik heb ook 2 kids...en bij de tweede was het bij de eerste ronde al raak. Maar ik heb begrepen dat als je ouder bent het allemaal niet meer zo snel en makkelijk gaat,dat is dan ook één van de dingen waar ik best bang voor ben,dat het gewoon niet meer lukt door mijn leefijd... Maar inderdaad zoals je zegt,hopelijk zijn wij "oudjes" allemaal heel snel aan de beurt ;) Waarom smep je niet? Heb je daar een reden voor?

    @Pendrag: Lijkt me echt heel vervelend als je kids nu minder langs komen hierdoor,maar kan me ook voorstellen dat je daarvoor je wens niet aan de kant zet. Gelukkig hebben we dat probleem hier niet,ze wonen allebei thuis,en zullen er echt aan moeten wennen dat het waarschijnlijk toch gaat gebeuren! Wij hebben 4 jaar de discussie wel of geen derde gehad....pffff....veel te lang eigenlijk,toen was ik nog een stuk jonger,maar het zal wel een reden hebben denk ik dan maar....

    @Tezzz: Ik lees ook regelmatig op het smeptopic hoor! Best interessant om dat te volgen! Wat is PCO? Misschien een domme vraag :oops: Maar het zegt me even niets..... Ik denk dat het een groot verschil is of je ouders 48 en 50 zijn,of 37 en 40 ;) Maar een beetje begrijp ik mijn 2 oudste ook wel hoor,het is voor hun ook best wel moeilijk...een hele aanpassing straks,al denk ik zelf dat dat best zal meevallen,maar zij zien nu eenmaal allemaal beren op de weg,hopelijk gaan ze straks inzien dat dat allemaal helemaal niet nodig was geweest!

    @Verena: Wat leuk om te lezen dat je vriend ook uit een gezin komt waar iedereen minimaal 10 jaar ouder is! Alleen erg jammer dat hij het als vervelend heeft ervaren.... Veel plezier met het voorbereiden van jullie trouwdag! Geniet er lekker van,wij zijn vorig jaar juni getrouwd en kan er nog steeds uren over dromen...zo mooi! Wanneer is de grote dag?

    Wij zijn gisteren begonnen aan SMEP....ben erg benieuwd hoor,morgen moet ik beginnen met de testen....best spannend eigenlijk ;)

    Fijne woensdag allemaal!
    Liefs Mickey.
     
  5. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Mickey: PCO staat voor Polycystueus Ovarium. Dat betekent dat bij mij te veel eitjes tegelijk groeien. Eitjes geven een stofje af naar de hersenen dat ze groeien. Normaal gesproken zijn er een paar eitjes, dus als die genoeg stof afgeven weten de hersenen dat ze springen en gaan de hersenen die stof afremmen en hormoon afgeven voor ná de eisprong. Omdat er bij mij heel veel eitjes zijn (minstens 10 per eierstok) wordt er ook heel veel van die stof afgegeven en denken de hersenen dat er al een ei gesprongen is en remmen ze de groeistof af. Resultaat: geen eisprong of eitjes die veel te lang blijven doorgroeien en cyctes vormen. Niet handig dus als je zwanger wilt raken :(
    D.m.v. Clomid wordt aan het begin van je cyclus de 'remstof' tijdelijk uitgeschakelt zodat je eitjes een groeivoorsprong kunnen krijgen en het eitje wat normaal gesproken dominant zou worden ook een voorsprongetje kan krijgen. Als 1 eitje namelijk een voorsprongetje krijgt gaat alle groeihormoon naar dat ene eitje i.p.v. zich te verdelen over alle eitjes.

    Als ik kijk naar de symptomen die bij pco horen (o.a. onregelmatige en zeer lange cycli) heb ik het al langer gehad en is het een wonder dat ik van mijn tweede in 1 keer zwanger ben geraakt. Ik denk dat we dat ontzettend kunnen danken aan het zaad van mijn man ;) Na 3 keer een ei te hebben gevonden mbv clomid was het dus ook al raak. Maar dat was dus wel na een jaar van cycli tussen de 36 en zelfs 136 dagen! Ik heb dus in totaal 8 rondes gehad vanaf het stoppen met de pil, waarvan waarschijnlijk maar 1 goede cyclus van mijzelf en 3 mbv clomid.
    Pco is trouwens niet afhankelijk van leeftijd.
     
  6. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi dames..

    mag ik me bij julie aan melden.. ik heb nu 2 kids.. maar we denken al aan een 3e de kriebels zijn er iegenlijk ook al :)
     
  7. an1302

    an1302 Lid

    22 sep 2008
    41
    0
    0
    Commercieel Administratief Medewerkster
    Hallo allemaal,

    Ik sluit me ook maar eens aan bij dit forum. Ik heb al 2 lieve kinderen, een meisje van 4 en een jongen van 8 jaar. Onlangs ben ik mijn dochtertje verloren, die ik 7 maanden bij me gedragen heb. Dus nu gaan we weer voor een kindje ( althans proberen ) dus dat wordt dan nummer 4. Erg gezellig vinden wij een groot gezin..

    Nou iedereen veel succes ermee \:D/
     
  8. miranda4xmama

    miranda4xmama VIP lid

    17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hee wat leuk dat er toch nog mensen zijn die voor een derde kindje gaan.
    Ik ben drie maand geleden bevallen van onze vierde dochter.
    Onze oudste meid is 6, de tweede 4, daarna hebben wij een dochtertje gekregen die tijdens de zwangerschap is overleden en ben 3 maand geleden bevallen van onze jongste dochter.
    Ik blijf het hier een beetje in de gaten houden, leuk!
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @miranda4xmama: he jij ook hier meid?

    @an1302: heftig hoor, een kindje verliezen. Veel succes met klussen voor kindje 4.

    @cristel: ook lekker op elkaar je kindjes. Hier ook.
     
  10. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    hey wat leuk, nog meer meiden voor een 3e of 4e...wens jullie allen heel veel suc6 en dat er straks maar vette roze test mogen komen!!!
     
  11. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
  12. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    @Tezz: Jeetje meid,wat een geschiedenis zeg,is allemaal niet niks! Kan me voorstellen dat je superblij was met je zwangerschap!

    @Cristel: Welkom,leuk dat je erbij bent,ben benieuwd hoelang jullie nog nodig hebben voordat jullie zeker weten dat jullie voor een derde willen gaan! Succes!

    @An: Welkom hier,gezellig! Heftig hoor,je kindje verliezen in de zevende maand,hopelijk hebben jullie het een beetje kunnen verwerken,het is me nogal wat zeg..... Hopelijk is het snel raak bij jullie...een vierde kindje...hihi,dat zal er hier niet inzitten hoor. Een groot gezin vind ik ook heel fijn,maarja je moet het natuurlijk ook financieel kunnen opbrengen he. Veel plezier met klussen alvast!

    @Miranda: Leuk dat je reageert! Ook de vierde keer....en helaas ook een kindje verloren,afschuwelijk. Hebben jullie 3 meiden? Gezellig!

    Wij zijn nu bijna een week bezig met smep,maar heb nog geen positieve test gehad,we doen het wel braaf om de dag,ben deze maand ook echt van plan om het helemaal volgens de smep methode te doen,ook al is het soms wel eens vermoeiend,maar ach je moet er iets voor over hebben he.

    Fijne maandag morgen allemaal!

    Liefs Mickey.
     
  13. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    Even heel snel een ego berichtje van mij,ik moet het even kwijt,mijn ovutest is POSITIEF! Ben zoooo blij,nu weet ik tenminste zeker dat ik nog wel een eisprong heb,klinkt misschien gek,maar aangezien ik 37 ben was ik daar toch wel een beetje bezorgd over! Ik heb gisteren de test weer gedaan,maar eigenlijk niet meer echt naar om gekeken,en meteen op de kast bij de vorige 5 gelegd,toen ik gisteravond naar bed ging keek ik heel toevallig even en ja hoor een hele dikke rose lijn! Hahahaha hubbie niet zo blij,moest dus weer aantreden hihi...en dat 3 dagen achter elkaar,tel eergisteren mee dat zijn er dus 4! Maar goed,je moet er wat voor over hebben,en ik ben ontzettend blij dat mijn "fabriekje" nog werkt!

    Liefs,ik ga nu snel naar mijn werk,berichtje is eigenlijk al langer dan ik me kan veroorloven hahah

    Liefs Mickey,fijne dag allemaal! xxx
     
  14. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Good for you mickey!
     
  15. nanny

    nanny Fanatiek lid

    24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hoi Mickey, Fijn voor je dat je fabriekje hihi nog werk. Klussen maar zou ik zeggen ;).

    Grtjs Nanny.
     
  16. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    YESSS Mickey..ovu posi..geweldig meis!..dus ehhhh..gooi je haar los en Smepperdesmep hihihihih ;)
     
  17. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    Hahahaha...dankje dames.

    We hebben gesmept,alleen gisteren kreeg ik mijn hubbie dus echt niet zover,hij had echt totaal geen zin,kan me dat wel voorstellen hoor,heb dus verder niet aangedrongen,want het moet geen dwang worden he. En ach één keertje overslaan zal toch geen kwaad kunnen....toch?

    Liefs Mickey.
     
  18. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Nee joh kan geen kwaad hoor!, lekker relaxen..kan hij straks weer tegen aan hihihiih :D
     
  19. mickey12

    mickey12 Lid

    29 sep 2008
    56
    0
    0
    Horecamedewerkster
    Sittard
    nee vandaag komt ie er ook niet onderuit....zowel voor het smep niet...en zie mijn banner....2 vliegen in één klap hahahah :rolleyes:
     
  20. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Nou dan zou ik zeggen...

    ZET M OP !, op naar dat verassings EI !


    liefsssssssss
     

Deel Deze Pagina