Gratis parkeren Apenheul

Discussie in 'De lounge' gestart door mam1991, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hallo dames,

    wij hebben voor het eerst een seizoen pas voor de Apenheul.
    Ik vroeg mij af of er misschien plekjes zijn waar je de auto gratis neer kunt zetten ? :D
     
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Aan de Jachtlaan sowieso, en volgens mij de wegen rondom Apenheul ook wel (meer in de woonwijken) Maar dan moet je wel een stukje lopen.
    Vanaf de Jachtlaan is het tussen de 5 en 10 minuten lopen denk ik.
     
  3. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dankje wel! 5/10 minuten is prima te doen :D
     
  4. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Het is al 5 a 10 min lopen omdat je eerst Door een soort park gaat.
    Gratis parkeren betekent betekend dus minimaal 15 min lopen
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt ja, vanaf de jachtlaan is het ongeveer 12 minuten lopen en eer je eindelijk een keer bij de ingang vd apenheul bent ben je ook 10 min verder. Je gaat namelijk via de Jubileumlaan naar binnen waar een groot bord met WELKOM IN DE APENHEUL staat en vervolgens moet je echt nog een kelere eind lopen. Was ook een verassing voor ons...niet geinig...

    Dus hou rekening met 15 a 20 minuten.
     
  6. Heel herkenbaar :D
     
  7. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    Dit! Het valt echt flink tegen hoever je nog moet lopen voordat je werkelijk bij de apenheul bent. En vanaf de Jachtlaan is het ook nog wel een eind lopen.
     
  8. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Lopen is gezond.. ^^
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

    Niet in gezelschap van een zeurend kind die 4000 keer vraagt: zijn we er aaaaal? Ik heb beeeeenpijn. Ik wil niet meeer lopeeeen neeeheeeeeheeee, mama hoever is het nig? Mama zijn we er al bijna? Maar mama er stond toch een bord waar is het nou? MAAAMAAAAA


    Eerder stressopwekkend.
     
  10. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inderdaad ik zou er voor betalen, of bij mij in de straat de auto neer zetten en verder met de bus :)
     
  11. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hmm toch nog even over na denken. Bij dierenpark Emmen kun je ook parkeren bij een spoor overgang. Vanaf daar is het ongeveer 12 minuten lopen voordat je bij de ingang bent. Zal het qua afstand te vergelijken zijn? Want die afstand vinden wij prima te doen!
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Even serieus het is echt een pokke end! Ik zou gewoon die parkeerkosten betalen..
     
  13. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik zie persoonlijk het probleem niet van het lopen. Waarschijnlijk ga je naar de apenheul als het mooi weer is. Kindje in de buggy met een soepstengel ofzo;) En even lekker wandelen.:D
     
  14. p1982

    p1982 Niet meer actief

    het is nog een heel stuk lopen vanaf de parkeerplaats.
    niet handig met 2 kids zeg maar die ook veel lopen in het park
    daarom voor ons geen seizoenskaart meer
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #15 Devilschase, 21 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2014
    een kind van bijna 6 in een buggy... nou dat kan je vergeten.

    Een gemiddeld gesprek van het begin van de ingang tot de daadwerkelijke ingang vd apenheul gaat vaak zo;

    K= kind
    O= ouder

    O: kijk schat we zijn er
    K: jeeeeeej echt leuk he
    O: We moeten nog wel een stukje lopen
    K: Ok
    O: *vraagt zich na 5 minuten lopen af waar de ingang blijft en of ze goed gelopen zijn*
    K: Mama zijn we er al?
    O: Ja bijna schat
    k: Maar waarom duurt het zo lang?
    O: ja dat weet ik niet

    *5 minuten verder*

    K: Mamaaaaaa waar is de Apenheul Nnouuuuu
    O: Nog een klein stukje lopen schat *denk ik*
    K: Maar mama dat zei je net ook al ik heb beeeeenpijn
    O: Niet zo zeuren schat, nog een klein stukje
    K: Hoe ver dan nog
    O: Ja dat weet mama ook niet
    K: Mag ik op je nek?
    O: Nee schat
    K: Mag ik op je nek?
    O: Nee schat
    K: Mag ik op je nek?
    O: Nee schat
    K: Waarom niet?
    O: Daarom niet, dat kan mama niet dragen
    K: Waarom niet?
    O: Daarom niet
    K: nouuuuhouhouuuu *gaat stenen gooien*
    O: Nou hou eens op en loop eens door
    K: Ik heb beeeeeenpijn wheeeeeeeeeeeeee *valt op de grond*
    O: nou nu hou je op anders gaan we terug naar huis
    K: NEEEEHEEEHEEE *gooit grind*
    O: Ik loop door hoor
    K: Neeeeeee mama wachteeeen, ik heb beeeeenpijn, mag ik op je nek?
    O: Nee dat heb ik net ook al gezegd
    K: Nouuuuhouuu *laat zich op de grond vallen en jankt*
    O: Nu is het afgelopen, we moeten nog een klein stukje * raakt geirriteerd omdat die rotingang een kolereeind lopen is*
    *5 minuten verder*
    K: zijn we er al?
    O: Bijna
    K: dat zei je net ook al mama
    O: Ja mama wist het ook niet zeker
    K: waarom niet?
    O: zucht, daarom niet
    K: maar mama, waarom duurt het zo lang dan?
    O: Omdat ze van de gemeente hier hebben verzonnen dat het wel leuk is geweest om een pad van 80 kilometer richting de Apenheul aan te leggen zodat mensen met kinderen helemaal totaal KAPOT zijn bij aankomst door het gezeur en gezanik en dan vervolgens eerst 4 koppen koffie a 4 euro nodig hebben op terrasje "het kakkende aapje" waardoor ze extra winst maken. Daarom
    K: ? o ok


    En zo gaat het de HELE 15 a 20 minuten door waardoor je als ouders compleet gefrustreerd met een jankend kind met "beenpijn" aankomt bij de kassa van de apenheul waar je vervolgens 10 minuten in de rij moet gaan staan voor je kaartjes en een uitrijmuntje.

    En als je dan eindelijk in het park bent. Moet je aan het eind, ook weer terug! DRAMAAAAAA

    Terwijl je aan het begin denkt; o hier is het al. Nou, niet dus.

    Een stukje lopen is echt niet erg, maar ik vind het echt een pokke eind lopen vanaf het bord: WELKOM IN DE APENHEUL, tot je er daadwerkelijk bent. Echt slecht. Zet dan een bordje neer met een pijl: APENHEUL: ---> 80 kilometer

    Ofzo.
     
  16. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Volgens mij is het kindje van ts nog geen 6 toch? Een kind van 6 hoeft idd niet in een buggy maar kan prima dat stukje zelf lopen:D Steengooiend zeurend en al;)
     
  17. tazzie

    tazzie Fanatiek lid

    28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    nou overdrijven is ook een vak ;) het komt omdat de apenheul in het PARK berg en bos is gemaakt. Eerder was de kassa ook aan het begin van berg en bos (oftewel waar je door de hekken komt, en een friettent links staat zeg maar) Het park is nu gratis gemaakt om te wandelen en de kassa van de apenheul naar de apenheul zelf verplaatst. Maar ik denk dat jullie dan geparkeerd hebben bij de grote parkeerplaats van de julianatoren/combi apenheul? dus als je t park UITloopt linksaf zeg maar? JA dat is een kolereeind inderdaad. MAar het stukje bij berg en bos op zich valt wel mee (enne je moet niet als je ingang berg in bos in komt gelijk rechtsaf met bordjes apenheul afvolgen maar gewoon rechtdoor t asfalt volgen ;) dat is een stukkie korter ;)

    overigens ligt op het moment de JC Wilslaan ook open, dus je moet al anders rijden om bij de apenheul te komen (bordjes volgen) Ik weet zo niet uit mijn hoofd wanneer de weg klaar is. MAar het kan nog wel even duren. Wij parkeren gewoon altijd bij de parkeerplaatsen van apenheul/zwembad boschbad, en betalen dan maar die parkeermunt.. Of we gaan fietsen (maar ja ik woon er 10 minuutjes fietsen vandaan ;)
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #18 Devilschase, 21 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2014

    Ja, dat kan, maar luister. Als je er nog nooit bent geweest, of zoals ik al 20 jaar niet, dan ga je niet denken: O de bordjes volg ik niet ik ga het asfalt volgen. Want dat weet je dan toch helemaal niet? Voor je het weet loop je inene in Safaripark Beekse Bergen rond ofzo.

    En die parkeerplaats wordt met bordjes aangegeven: Parkeren Apenheul --->

    Ik heb geen verdere parkeerplaats gezien en je weet ook niet waar je heen moet als je er nog nooit bent geweest (of lang geleden)

    Dus laat ze dat dan beter aangeven.
     
  19. Ik ga helemaal stuk hier :D
     
  20. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou... van elke keer € 6,60 betalen om je auto te parkeren word je ook niet vrolijk.... mijn hemel wat een geld. Ik weet dat je het niet meer mag omrekenen, maar voor de gein... het is 14,50!:$
     

Deel Deze Pagina