groep 1 stoel of Mc voor autovakantie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mississippi, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hello ladies

    As vrijdag gaan we op autovakantie naar Zuid-Frankrijk, onze dochter van 13 maanden vindt autorijden niet fantastisch en het is voor het eerst dat we zo’n lange reis gaan maken. Vind het dus best een beetje spannend :)

    Mijn man zegt dat we haar best in de groep 1 stoel mee kunnen nemen zodat ze wat te zien heeft en zich hopelijk minder snel verveelt. Ik weet dat zo lang mogelijk maxicosi/groep 0 (en achteruit) beter is, maar vind het ook wel prettig als zij comfortabel is voor de 12 uur rijden ;) ik twijfel dus nog. Ze is nu 9,5kg en 76cm. Het is een groep 1 stoel van maxicosi die je achteruit kan kiepen, dus helemaal rechtop zit ze ook niet. Wel of niet doen?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Absoluut niet...
    Mijn dochter is iets lichter en paar cm kleiner... maar ik vind haar veeeeeeel te klein voor een groep 1 stoel en dag vind ik van jouw dochter ook
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Een achterwaartse groep 1 stoel een optie?
    Hier ging zoon met 10 maand, 77 cm en 11,5 kilo over naar z’n groep 1 stoel. Wel nog tot 18 maand achterwaarts gehouden.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Heeft ze al eens in die nieuwe stoel gezeten?
    Ik zou even een proefritje maken in die stoel, en als ze dat leuker lijkt te vinden met die stoel op vakantie. Je wilt een lange autorit zo prettig mogelijk houden, en ze is gewoon groot en zwaar genoeg voor een groep 1 stoel.
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik vind dat "achteruit kiepen" of die zogenaamde slaapstand altijd erg tegenvallen. Je moet goed kijken of de stoel nu gekanteld is of niet...
    Ik zou het niet doen. In de MC lijkt me veiliger. Regelmatig stoppen en even eruit. Hier helpt het ook als ik zelf achterin ga zitten, beetje voorlezen, spelen, voor de afleiding.
    Mijn middelste heeft tot bijna 16 maanden in de groep 0 gezeten. Zijn benen staken een eindje uit, maar zijn hoofd zat nog ruim in de stoel.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ik moet zeggen dat het ook erg verschil maakt welke groep 1 stoel.
    We hebben de two way pearl en een 123 stoel van Römer. In de 123 stoel zou ik zo’n kleintje echt niet zetten, terwijl het officieel wel mag.
    De pearl is een veel compactere stoel en daar zou ik het wel mee durven.
     
  7. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt!
    Jullie zijn net zo verdeeld als mijn man en ik :roflmao: het is een pearl, overigens. Mijn andere dochter heeft er ook een, die kan wel aardig achterover. Ik neig zelf toch ook naar niet doen. We zijn nu aan t bedenken of we toch niet beter gewoon ‘s avond en ‘s nachts gaan rijden, dan zou het maar een paar uurtjes zijn dat ze (in theorie) wakker is :)
     
    Biny vindt dit leuk.
  8. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij zijn zojuist overgegaan op de groep 1 stoel. De Tobi.
    Hij is 80 cm en 12 kilo. Had nog iets tot zijn hoofd boven de rand uit kwam, maar hij wurmde zich uit de gordels, trok zich omhoog en dat werd ons te gevaarlijk.

    Hij zat laatste tijd elk keer dus soort van los.

    De andere twee hebben er een stuk langer in gezeten, maar die bleven liggen :)

    Als ‘s nachts rijden een optie is, dan zou ik dat doen! Wij vertrekken rond 23 uur en als ze ‘s ochtends wakker worden, hebben we al een heel eind gehad.
     
  9. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een pearl, ik zou daar een test rit mee maken. Met 10 maand is hij daar in gegaan en dat ging prima (74 cm en 10kg)
    Als reserve stoel hebben we zo’n combi stoel, die is minder stevig en ook de slaapstand valt tegen. Dat zou ik niet snel doen.
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Wij hebben voor de vakantie vorig haar onze dochter ook overgezet naar de 2wayPearl en ze zat daar prima in hoor. Met ook ongeveer zelfde gewicht en lengte. Probeer het idd even in nl hoe ze zit en dan vervoer je der ook nog steeds achterwaarts dus dat is ook nog steeds erg veilig.
    Wij hebben haar deze vakantie voorwaarts moeten zetten want ze werd ineens wagenziek.
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Bedenk je wel dat kinderen enorm warm kunnen worden in een maxi cosi. Er zit natuurlijk en laag van plastic en piepschuim om hun heen.

    Wij hadden kind ooit in de maxi cosi op vakantie. Ondanks de airco, kind in een romper en een katoenen doek eronder was kind echt heel erg warm en bezweet. En daardoor dus ook niet slapen maar heel veel huilen. Dat rij je ook echt niet veilig hoor! Als we stopten hielpe het wel iets. Maar bij het terugzetten in de maxi cosi was het opnieuw drama.

    Hoe gaat het nu met langere ritten in de maxi cosi?
     
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou het wel doen. Sterker nog, ik heb dat gedaan vorig jaar. Mijn zoontje was denk ik heel iets zwaarder en groter maar de maxi-cosi was sowieso geen doen meer vanwege overgeven door het achteruit rijden en daarnaast ook echt niet comfortabel meer en veel te heet voor hem. Ik denk dat we niet in Italië gekomen waren als het met de maxi-cosi moest.
    Ik heb het echt zo lang mogelijk geprobeerd in de maxi-cosi maar met 13 maanden kwam hij iets boven de bovenkant uit en spuugde alles onder door het achterwaarts rijden. Dan moet je toch wat anders.. Ik weet dat de normen aan het veranderen zijn maar ik had niet het gevoel dat het onveilig was hoe hij in de groep 1 stoel zat toen hij net over was gegaan.
    In mijn omgeving zelfs mensen die wat forsere baby’s met 9 maanden al over doen naar een groep 1 stoel, dat zou ik dan weer niet doen als het half kan..
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Vorig jaar hebben wij een auto gehuurd in Sicilië. Ik had een autostoel gereserveerd en mocht bij aankomst kiezen. Ze hadden helemaal geen MC. Dus Bo heeft toen (een maand na haar verjaardag) voor het eerst in een groep 1 stoel gezeten. Na de vakantie heb ik dus een nieuwe stoel voor haar gekocht, want ze wilde toen echt niet meer terug naar die MC.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wij hebben ook de pearl en onze dochter (bijna 13 maanden) zit er al een poosje in. Ze is ongeveer even groot en zwaar als de jouwe maar ze past er echt prima in en kan meer zien zo waardoor ze heerlijk rustig in de stoel zit. Ook kan ze er lekker in slapen. Wij hebben hem nog standaard in de 'lig' stand staan.
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier zit ze sinds een paar weken in de Römer King stoel, ook wel nog standaard in de ligstand.
    Ze is nu 11,5kg en 77cm.
    Hier was de maxi cosi niet zo comfortabel meer, boven d'r hoofd had ze nog ongeveer 1cm over, maar ze werd boos dat ze d'r benen niet kon strekken.
    Ik zou denk ook de groep 1 stoel meenemen, tijdens lange ritten vind ik het ook wel fijn om zicht op d'r te hebben. In de maxi cosi vond ze het soms niks dat ze ons niet kon zien.
    Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Hier zijn we (volgens mij) met 8 kilo overgegaan naar een combi groep 0/1. Eerst achterwaards, nu zit hij met 10 kilo (12 maanden) voorwaards. Wereld van verschil; hij is eindelijk eens rustig in de auto. Beetje kijken, beetje spelen, slaapt ook beter.
     

Deel Deze Pagina