Grote gezinnen topic! (4+)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Er zitten hier volgens mij best wat moeders met 4+ kinderen.
    Misschien leuk om te kletsen over hoe het gaat enzo? Ik loop soms wel tegen sommige dingen aan en kan vast niet de enige zijn :D
     
  2. Prj

    Prj Niet meer actief

    Hier 4 kids en beval over 6 a 7 weken van de 5e.

    Het is druk maar zo ontzettend leuk!
     
  3. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Naar jou ben ik op zoek dan:D Hoe hebben jullie het opgelost met de vijfde in de auto? Wat voor auto rijden jullie? En hoe oud zijn je andere kids?
     
  4. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb er vier; een tweeling van 3,5 eentje van 2 en eentje van 6 maanden.

    Dit najaar gaat de helft naar de basisschool en denk ik dat ik dan zeeen van tijd heb en met de resterende twee supersnel de deur uit ben enzo. Ben benieuwd of mijn optimisme ook werkelijkheid wordt.

    Een vijfde komt er niet meer, medisch is dat uitgesloten door te grote kans op een baarmoeder ruptuur bleek bij mijn laatste bevalling.
     
  5. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Ik heb er bijna 4 telt dat ook? 5jr 4jr 1 en nu 32wk van nummer 4
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    @Champetter Leuk! Schelen onze kindjes niet zoveel. In september gaan mijn oudste twee ook naar school en lijkt mij zooooo rustig dan ineens. Ben zo benieuwd hoe dat is.
    Hadden jullie anders wel een vijfde gewild?

    @Rian85 Ja tuurlijk, leuk! Voel je je nog goed?
     
  7. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw

    Ja voel me an sich wel prima. Maar veel moe, heb ook wat bloedarmoede, hb van 5.5 dat helpt ook niet mee. Maar vandaag met alledrie de kindjes in mijn uppie naar een strand bad geweest terwijl man thuis ziek was. En dat ging wel weer prima. Denk wel dat dit de laatste zwangerschap wordt het heeft best een impact op het gezin dat mama alles op 70% doet.

    Misschien ooit een nakomertje dat sluit ik niet uit
     
  8. Prj

    Prj Niet meer actief

    Ze zijn 6,5,4 & net 1. De oudsten gaan dus naar school overdag. Nu alleen deze week nog daarna vakantie.

    We hebben een Citroen Grand C4. Alle stoelen bezet straks dus weinig kofferbak ruimte. Geen idee hoe we dat dan gaan doen. Weinig meenemen denk ik en veel bij de voeten van de kids.

    Nr 2 en 3 slapen samen de rest heeft zijn eigen kamer.

    Het is nu wel zwaar en ik kijk wel op tegen de zomervakantie zo met de laatste loodjes maar komt vast goed.

    Ik vind al die kids vooral heel gezellig. Nou ja soms ook heel vervelend
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.497
    24.372
    113
    Ik heb er 4, maar val misschien een beetje buiten de boot door mijn gezinssamenstelling (pleegkind, nakomertje). Ik wilde als puber al een groot gezin (5 kinderen) en dan ook incl een adoptie- en pleegkind. Adoptieprocedure hebben we stopgezet toen de wachttijd alleen maar bleef oplopen terwijl we al jaren aan het wachten waren. Toen gestart met pleegzorgprocedure en binnen een jaar kregen we onze (pleeg)dochter.
    Er komt geen 5de meer zowel door mijn leeftijd, als om medische redenen (3 keizersnedes is max).

    Waar ik tegen aanloop: de logistiek van alle sportende kinderen en alle schoolafspraken (ze zitten ook nog alle drie op een andere school), ortho afspraken etc. En daarbij ook rekening houden met het wel of niet mee kunnen slepen van zoon. In dit opzicht ben ik extra blij dat ik niet werk, anders was gewoon niet alles haalbaar.

    De afgelopen twee jaar in Nederland op vakantie geweest, omdat we wel alle kinderen in de auto kwijt konden, maar niet alle spullen. En dus met twee auto’s op vakantie geweest. Nu voor het eerst naar Frankrijk met zoon erbij en een dakkoffer en dus in één auto.

    De voordelen van onze gezinssamenstelling: mijn meiden kunnen goed meehelpen in huis en met zoon en oudste dochter is een prima oppas.
     
    lies276 en Marchella vinden dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Hier ook 4. 8, bijna 7, bijna 4, 1.5. Als de jongste op de datum was geboren had het precies 7 jaar gescheelt maar hij kwam wat eerder


    Over 10 jaar maken we een 2e leg van 4 stuks :D nee gekheid, waarschijnlijk blijft het zo
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  11. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat leuk!
    Ik ben ook over 6 weken uitgerekend van de 5e :)
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  12. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik ben zwanger van nr. 4..
    Soms enorm hectisch met al een beginnende puber, en een opstandige pre-puber..
     
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.413
    4.734
    113
    Meld! :D Hier 5 kinderen onder de 4 jaar.
     
    smax vindt dit leuk.
  14. Dolce1983

    Dolce1983 Actief lid

    2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hier ook 4 kindjes en de 5e in november verwacht.

    Leeftijden; 9 jaar, 7 jaar, 5 jaar en 3 jaar
    Onze auto is een Ford Galaxy 7-zitter.
    Vakanties vaak met de auto en dakkoffer naar Italie of vliegen naar een eiland.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  15. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Madeliefje06 , in jouw gezin zou ik ook een dagje mee willen kijken( en de handen uit de mouwen steken).

    @Adje , in jouw posts klinkt je gezin heel fijn. En niet standaard zijn is toch heerlijk?

    Een vijfde, als het medisch oké was zou ik het op zn beloop laten denk ik. Maar dat kan dus niet, en mijn vriend vindt het mooi zo.

    Ik zou best iets willen betekenen in weekend pleegzorg. Maar mijn vier wuppen gaan nog niet eens naar de basisschool.

    En praktisch met 5 heb je natuurlijk veel 7 zit modellen. Al wil het oog ook wat ;). Ik heb nu een Range Rover met een Multimac voor 4.
     
    Adje vindt dit leuk.
  16. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier ook 4 kids .
    Sinds maart is nummer 4 ook naar school .
    Ze zijn 11,7,6,4 jaar oud ..

    Wij rijden een Opel Zafira 7 zitter gaan op vakantie met de auto naar Spanje .

    De 2 oudste trekken veel samen op en de 2 jongste zijn 4 handen op 1 buik . Leuk om te zien. Ik werk zelf 2 of 4 dagen per week . Mijn man werkt 3 dagen per week ( ouderschapsverlof )
    Hier is altijd iemand thuis . Als ik werk is man thuis als hij werkt ben ik thuis .
    Nu nog vandaag en morgen school man ook nog 2 dagen werken en ik zaterdag nog dan heerlijk 3 weken naar Spanje met gezin .

    Ik zou niet anders willen , maar toen ik er 3 onder de 4 jaar had was dat wel even overleven , maar langzamerhand gingen ze Naar school en nu alle 4 op school ..
     
  17. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Hier ook 4 kinderen, al is het leeftijdsverschil wat groter.
    De oudste is 18, de tweede 16 en de jongste 2 zijn 12 en 7.
    De oudste 2 zijn nog altijd dikke maatjes en doen veel samen. Ze hebben veel gezamenlijke vrienden en slapen op 1 kamer.
    Het is soms lastig dat de oudste 2 al hele andere interesses hebben dan de jongste 2, dus dat is soms een beetje schipperen.
    Wel vind ik het heerlijk dat, als ik zo'n vreselijke puber- mopperdag heb met de oudsten, de jongste heerlijk kinderliedjes zit te zingen, of spontaan zegt dat ik de liefste moeder ben.
    Dat geeft dan weer een beetje lucht.
    Logistiek vind ik het soms een hele uitdaging; de oudste 2 hebben een bijbaantje en sport, de jongste 2 hebben sport, zwemles en speelafspraakjes en daarbij werk ik zelf ook, heb vrijwilligersbaantjes en ben ik best precies in mijn huishouden.
    Echt een avond voor mezelf om bijv lekker te gaan sporten is er dus helaas niet bij.
    Maar dat mis ik ook niet echt.
    Wij hebben nu een Toyota 7 zits, maar die gaat geen jaren meer mee.
    De oudste mag binnenkort afrijden voor zijn rijbewijs, dus ik weet ook nog niet of we weer een nieuwe 7 zits aanschaffen.
    Alhoewel, de tweede heeft inmiddels een vriendinnetje;)
     
    Adje vindt dit leuk.
  18. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Wat voor dakkoffer gaat er op de Ford Galaxy? Ik heb dezelfde auto en ben me aan het oriënteren. Straks moet de 3e rij permanent omhoog en verliezen we de heerlijk gigantische kofferbak.
     
  19. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier de grootste maat van Thule. Past zo ontzettend veel in! Aanrader
     
    Rian85 vindt dit leuk.
  20. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Hier 6 kinderen.
    Oudste is 15, jongste is 2 (15, 13, 11, 7, 5, 2)
    Wij rijden in een Mercedes-Benz V-klasse, die is 8 persoons.
    Verlengde uitvoering, dus ook nog aardig wat bagageruimte.

    Ik geniet van mn gezin, maar r is soms best druk, zeker met aardig wat leeftijdsverschil.
    De oudste 3 zijn behoorlijk aan t puberen..
     

Deel Deze Pagina