Grote/zware baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PetiteBelge, 27 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    Bij mij werd onze zoon op 3kg geschat,
    Maar was uiteindelijk meer dan 4kg, kleine inschattingsfout haha. :roflmao:

    Daarvoor ben ik bevallen van een premature tweeling, kindjes van 700 gram.

    Die eerste bevalling was veel erger dan de tweede.
    Ik vond het lijken dat hoe meer gewicht, hoe meer druk ofzo er beneden kwam en met hoe meer kracht hij eruit was. Op 20 minuutjes was hij geboren. Echt een droombevalling.

    Laat je niet gek maken horen!
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  2. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hier nu zwanger van een baby die bij de laatste meting vorige week op p98 uitkwam.

    Bij 39.2 krijg ik een keizersnede.
    Mijn vorige bevalling liep na 36 uur weeën ook uit op een keizersnede vanwege niet vorderende ontsluiting. Ondanks dat ik al aan de weeënopwekkers lag. Mijn zoon was toen 4170 gram bij 41.4 en een lengte van 52 cm. Ontsluiting kwam niet verder dan 6 cm.

    Achteraf heeft de gyn ook nog een inwendig onderzoek gedaan en in mijn dossier stond genoteerd dat mijn bekkenvorm wat trechtervormig was.

    We hebben dus de keuze gekregen, natuurlijk proberen of geplande sectio.
    Omdat tm 24 weken mijn zoon gemiddeld op de curve lag had ik natuurlijk bevallen in mn hoofd zitten. Maar ineens ging hij harder groeien en dus nu p98.
    Wij hebben gekozen voor keizersnede. Iets proberen is voor mij geen optie. We hebben het over een babietje en ik wil dat hij rustig ter wereld komt. Geen geduw/getrek met mogelijke complicaties.

    Overigens ben ik 1.72 en draag normaal maat 40/42. Niet smal dus. Mijn veel slankere zusjes hebben zwaardere kinderen op de wereld gezet. Op natuurlijke manier.
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  3. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Mijn eerste kindje was bij zn geboorte 4570 en bevalling ging prima. Wel een subtotaal reptuur maar dat had niks te maken met de grootte.
    Mijn dochter was 4300 en heel iets gehecht.
    Ik dacht ook dat gaat noooit passen. Me lichaam kan blijkbaar veel hebben
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  4. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Dat was ook mijn eerste zwangerschap. Ja je schrikt je suf als dat gezegd wordt. Maar echt ze kunnen er naast zitten.
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  5. RUNY

    RUNY Actief lid

    16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Mijn schoonzus had zwangerschap diabetes en er werd gezegd dat ze een grote baby zou krijgen bij de laatste echo! Er kwam een heel klein poppetje uit haha!
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  6. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik vind het niet spannend klinken nog. Mijn dochter was 4 kilo bij geboorte (maar groter geschat). Groeit nog steeds (nu anderhalf) op de bovenste groeicurve voor lengte en de 1 na bovenste voor gewicht. Dus groeit 'gewoon' volgens haar lijntjes.

    Ipc geloof ik dat je lichaam geen baby maakt die het zelf niet naar buiten zou kunnen werken :)
     
  7. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Hoi,
    Mijn zoontje werd ook groot geschat en ik ben zelf ook heel slank en fijn gebouwd. Hierdoor mocht ik in ieder geval niet overtijd lopen en is de bevalling een paar dagen eerder ingeleid. Zoontje woog 3940 gram en de bevalling is prima verlopen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen de bevalling van onze dochter (die juist klein was) en die van onze zoon. Het was allebei heftig maar zonder complicaties.
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  8. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Ik heb me ook zorgen gemaakt om die groei echo's dag voor de bevalling werd mijn zoontje 3850 gram geschat.
    Volgende dag geboren met 3200 gram
    Dat is 650 gram minder he!!

    Nu is hij nog eens een hoop afgevallen helaas slechte start en weegt hij net geen 3 kilo meer!
     
  9. Draakje01

    Draakje01 Niet meer actief

    Ik snap de zorgen niet zo. Is een mooi gewicht toch ?

    Hier ook mn hele zwangerschap 2 weken voor op groei..>p98.. ondanks mijn zorgen (had mega grote buik, zelf smal gebouwd...1.73m en 60kg) werd er niks op ondernomen. Geschatte gewicht zou ongeveer 8 pond zijn.

    Ik ben bevallen van een zoon van 5400 gram en 58 cm :roflmao: geen scheurtje geen hechting niks. Hij zat wel vast op zijn schouders waardoor een moeilijke bevalling. Lang leve de groei echo's! Zeggen dus niet zo heel veel want ze kunnen er errgggg naast zitten !!
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  10. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Oh, toch niets ernstig? Hopelijk is hij snel beter!
     
  11. HvO

    HvO Niet meer actief

    Nou. Hier werd zoals ik eerder reageerde de beeb op 7/8 pond geschat. Uiteindelijk is de kleine man geboren met 2340 gram.

    Ze kunnen er dus echt heel erg naast zitten. :(
     
  12. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Hij zag opeens heel erg geel echt heel geel! De waardes waren heel erg hoog! Dus hij heeft 2 dagen onder de blauwe lampen gelegen met infuus omdat hij de kracht niet meer had om te drinken.

    Nu gelukkig weer thuis en gaat het een stuk beter :) ook is hij geboren met precies 37 weken dus alles gaat wat langzamer.
     
  13. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Alvast veel beterschap!!
     
  14. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier ook eerder ingeleid vanwege een te hoog geschatte geboortegewicht. Uiteindelijk woog ze "maar" 3830 gram. Bijna hetzelfde gewicht als haar grote zus bij de geboorte. Heb me druk gemaakt om niks. :p
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  15. Marrissie

    Marrissie Bekend lid

    19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Hier dachten ze ook dat ik een “zwaar” kind van 9 pond op de wereld zou zetten.. uiteindelijk is ons meisje geboren met 41+3 en woog precies 3700 gram.

    Ik ben zelf bevallen middels een keizersnede omdat de ontsluiting niet vorderde. Toen zagen ze dus dat mijn bekken doorgang heel smal is, dus bij een volgend kindje zou ik weer middels een keizersnede moeten bevallen.
    En ik ben echt niet fijntjes gebouwd, dus dat zegt echt helemaal niets:p

    De gyn vertelde mij ook dat ze niet op voorhand kunnen weten of iemand een smal bekken heeft en dat ze daar dus echt pas tijdens de bevalling achter komen.
     
    HvO en PetiteBelge vinden dit leuk.
  16. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Ik mag morgen terug op controle, ben benieuwd! :)
    Ben zelf geen gram bijgekomen de voorbije 3 weken, maar weet niet of dat iets zegt.
     
  17. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dat zegt helemaal niets ben ik bang. Zeer kleine baby maar toch zelf 10 a 15 kg aangekomen. :eek::roflmao:

    Ik zou je eigen gewicht en eventueel aankomen sowieso proberen los te laten...

    Hopelijk weer een mooie goede controle morgen!
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  18. Fultimemommy

    Fultimemommy Bekend lid

    27 dec 2017
    727
    643
    93
    Vrouw
    Fulltime mommy since 2013
    Nordrhein Westfalen
    Bij mijn eerste was mijn zoontje 3830 gr . Precies 40 weken was ik bevallen ..
     
  19. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Terug van de gynaecoloog!
    Ons mannetje zit nog steeds ongeveer 1 weekje voor op de groei (behalve bij de lengte van zijn bovenbeentjes kwam ze uit op 29+3 en dus iets eronder, maar stel mij toch vragen bij die nauwkeurigheid).
    Het gewicht is nu 1,585 kilo en hiermee zit hij nog steeds op groeicurve P75. Hij volgt dus mooi de curve en gaat er niet meer boven. Ze deed er al minder ongerust over, ze zei dat hij waarschijnlijk de bouw van de papa zal hebben (groot en brede schouders).
    Minder suikers eten heeft er dus voor gezorgd dat ikzelf geen gram ben bijgekomen, maar de kleine heeft er hem helemaal niets van aangetrokken :roflmao:
    Wel sprak ze over inleiden als hij naar de 3,800 kilo neigt. Dit kan dus mogelijks een weekje voor de uitgerekende datum zijn. Begrijp wel niet goed waarom dit nodig zou zijn.
    Ze stelde zoveel vragen dat ik zelf de helft ben vergeten vragen van wat ik wou vragen... :rolleyes:
     
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Een schatting is niet voor niks een schatting ons zoontje werd 1750 gram geschat met de echo de zelfde dag is hij met een spoed kz gehaald en woog hij 2295 met 32 weken.
     

Deel Deze Pagina