Haarverf mogelijk kankerverwekkend

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster88, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Gisteren stond er weer een bericht in de telegraaf dat haarverf mogelijk kankerverwekkend is. Ik dacht eerst tjee het zoveelste, wat mag nog wel? Omdat ik vaak mijn haar kleur en ook al vanaf jonge leeftijd ( heb elke kleur wel gehad ;) ) werd ik toch wel nieuwschierig en zocht ik wat meer informatie op. Daar schrok ik toch wel van.

    Ik ben wel benieuwd was dit bij jullie bekend? Trek je je hier iets van aan? Zijn er andere alternatieven? Vanwege de grijze haren moet ik het echt wel om de 5 weken verven inmiddels..Ik weet henna maar daar lees ik ook niet altijd goede ervaringen over..
     
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ja hier hetzelfde dilemma, werd al heel vroeg grijs, dus verf mijn haar al 15 jaar. Ik werk mijn uitgroei elke 2 weken bij. Mijn man begon over dat artikel, heb het zelf niet gelezen, durf niet zo.
    Ik zou niet weten wat voor mij het alternatief zou zijn, volledig grijs door het leven gaan zie ik in iedergeval niet als alternatief, ben daar nog veels te jong voor
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga dat artikel toch even lezen. Ik doe enkel 2x per jaar coupe soleil want dit komt bijna niet in contact met de hoofdhuid. Pas had ik het hier thuis ook over tattoo's plaatsen. In een verveelde bui zat ik op Tlc tattoo fixers te kijken en ineens bedacht ik ook hierover van dit kan toch nooit gezond zijn. Ik heb het dan niet over een klein vlindertje maar over een hele rug die ingekleurd is want dit komt gewoon direct in je lijf. Zal mij niks verbazen als dat ook eens in het nieuws gaat komen. Die haarverf heb je tegenwoordig ook in wat natuurlijker alternatieven n de vorm van een spoeling die langer blijft zitten. Het verbaasd mij niet helemaal dat het slecht is maar ik denk dat de hoeveelheid die werkelijk door het lichaam zal worden opgenomen erg klein is.
     
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ok heb het artikel toch maar gelezen ( je bedoelt die in de metro?) Ik vind het percentage wel schokkend ja. Snap alleen niet waarom dit perse borstkanker veroorzaakt of hebben ze andere ziektes niet onderzocht.

    Ik ben niet helemaal overtuigd van het causaal verband. meer vrouwen verfen tegenwoordig hun haar en er worden wel meer redenen gegeven van de oorzaak van borstkanker.
    Zo vertelde een vriendin van mij die borstkanker heeft, dat haar arts vertelde dat vrouwen die geen kinderen hebben gekregen meer kans hebben op borstkanker. Nou kan je zeggen dat ik daar veel meer van ben geschokken. Ik ken in totaal 3 vrouwen die borstkanker hebben (gehad) en alle 3 hebben nooit kinderen gekregen. Lijkt het nou net die kant op te gaan dat ik ook geen kinderen ga krijgen.
    Ik had me sowieso al voorgenomen mij preventief te laten controleren als dat hele ivf gebeuren achter de rug is. Als die hormonen troep zal ook wel geen positieve invloed hebben.
     
  5. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Nou 2 tattoo’s heb ik ook. Geen hele grote, maar het klopt dat deze mogelijk ook kankerverwekkend zijn. Dat is al eens in het nieuws geweest. Al denk ik dat we niet willen weten wat er allemaal in ons eten zit, inademen van uitlaatgassen e.d. Maak me dus niet heel druk maar als er betere alternatieven zijn probeer ik dat graag.
     
  6. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik verf mijn haar al heel lang niet meer. Zo af en toe denk ik er wel over na, zal ik er weer eens een ander kleurtje in doen. Maar weet je tegenwoordig krijg je overal wel kanker of een andere nare ziekte van lijkt het wel. Die frisse buitenlucht is namelijk ook niet zo fris.
     
  7. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Ik had het toevallig uit de telegraaf. Kwam gister iets voorbij op facebook. Ja ik denk zeker dat er veel meer redenen zijn. En dat er nog heel veel zaken zijn die we dagelijks gebruiken waar we niets van weten. Ik denk altijd wel als ik gezonder kan leven door iets te laten wat slecht is doe ik dat graag. Alleen mijn haren laat ik echt nog niet grijs worden dat vind ik een stapje te ver.
    Gelukkig ken ik genoeg mensen waaronder mijn moeder die al tientallen jaren hun haar kleuren zonder problemen.

    Jeetje heftig traject heb je achter de rug. Ik hoop toch heel snel positief nieuws voor je!
     
    Micera en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Denk dat bijv alle uitlaatgassen etc die wij massaal inademen meer kwaad kunnen dan bijv haar verf. Je doet er toch niet zoveel aan.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Misschien een mooi moment om massaal met zijn allen te stoppen onze haren te verven. We (m.n. vrouwen) maken onszelf en elkaar gek. Als niemand zijn haar verft, is grijs zijn niet bijzonder en gaat misschien eindelijk het negatieve beeld (grijs = oud) eens weg.
     
    Emama en gitaartje vinden dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik verf het ook al jaren. En trek ik mij er iets van aan? Nee. Heel simpel, van alles ga je dood tegenwoordig. Ik ga niet alles maar laten om een langer leven te hebben.

    Tuurlijk, bepaalde dingen doe ik niet. Maar ik ga echt niet alles schrappen.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik verf het niet omdat ik grijs word. Maar omdat ik de haarkleur die ik zelf heb gewoon echt niet mooi vind. Dus ik verf het rood, al wel 12 jaar minstens.

    Ik heb wel besloten, als het grijs word dat ik dan niet meer ga verven. Dan blijf je bezig, dus ga ik t gewoon accepteren.
     
  12. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Langer leven maakt mij niets uit, ik hoef echt geen 100 jaar te worden, maar ik hoop toch wel tot het eind gezond te blijven en geen ervaring met vreselijke ziektes te krijgen, zeker als het te voorkomen is.

    OT: Ik trek mij zeker wel iets aan van dit soort berichten, maar ben dan ook bewust bezig met gezonde voeding en natuurlijke cosmetica. Als je jezelf een beetje in de ingredientenlijst verdiept, zie je natuurlijk in dat die vele chemische stoffen niet goed voor je kunnen zijn.

    Tijdens de zwangerschappen heb ik dan ook bewust mijn haren niet geverfd en zo min mogelijk chemische stoffen gebruikt zoals nagellak. Maar ik heb makkelijk praten aangezien ik nog geen grijs haar heb.
    Toch overweeg ik wel weer om mijn haar te verven omdat mijn natuurlijke kleur (donker blond) mijn gezicht flets en nog bleker maakt. Toevallig heeft mijn kapper een nieuw merk die geheel natuurlijk is en je haar dus ook niet beschadigd, anders was ik zeker opzoek gegaan naar mildere vormen van verf.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nope, dank je. Ik vind grijs haar zelf niet mooi. Het staat mij ook gewoon niet en ja het maakt mij wel ouder. Ben 33 en volledig grijs als ik niet verf.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    En dat onderzoek is helemaal niet volledig. Er werd al gemeld dat niet duidelijk is welke producten er nog meer worden gebruikt, dus of het wel aan de haarverf ligt is nog te bezien.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Tijdens mn zwangerschap deed ik dat ook niet. Met bepaalde dingen ben ik heel bewust, maar ik sla er niet in door.
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Deo is ook kankerverwekkend toch?
    Ik zou mijn haar ook liever niet verven, maar vind uitgroei echt niet mooi. Gelukkig kan ik het beperken tot 1 keer in de 10 weken, voor wat het uitmaakt.
     
  17. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik trek me daar niks van aan, tegenwoordig krijg je overal kanker van als je alles moet geloven.
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Eigenlijk is zo’n beetje alles wat we op ons lijf smeren slecht. Van deo tot zonnebrand en nu komt haarverf ook al op het lijstje. Ik heb ooit eens gehoord dat er zelfs in sommige baby producten kankerverwekkende stoffen zitten. (Nooit uitgezocht overigens)

    Ik gebruik sowieso zo min mogelijk producten. Niet alleen omdat het slecht voor me is maar ik ben er ook een beetje lui in. Ik gebruik alleen mascara, oogschaduw, wenkbrauwpoeder, deo en een luchtje. Ik wil deze producten tzt wel gaan vervangen voor natuurlijkere producten. Enige wat ik wel doe is mijn wenkbrauwen laten verven eens in de 6 weken maar zonder heb ik echt geen uitstraling. :roflmao:
     
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    @Ster88 als je op Google natuurlijke haarverf intypt vind je wel wat merken die zeggen plantaardig te zijn zonder extra toevoegingen.
     
  20. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nagellak is ook zo een dingetje. Daarvan schijnen ook allerlei stofjes van in je bloed te komen. Omdat het nagelbed heel goed doorbloed is.
     

Deel Deze Pagina