Houten vloer overnemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

    Spoiled Niet meer actief

    Wij hebben een leuk huisje op het oog en hoogstwaarschijnlijk gaan we daar wonen. Nu zijn we wezen kijken en momenteel ligt daar een houten vloer van zo'n 50m2. De huidige bewoner heeft deze zo'n 10 jaar geleden gekocht voor 2000euro. We mogen de vloer overnemen voor 800 euro. Dat leek ons teveel voor die vloer, maar wat is nou een redelijke prijs?

    Vloer heeft wel gebruikerssporen, maar kan denk ik gerust nog een aantal jaar mee.

    En oh ja; is een houten vloer makkelijk in de onderhoud?
     
  2. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Een houten vloer die er al 10 jaar ligt en dan nog 800 euro durven te vragen? Nee, dat zou ik ook zeker niet gaan betalen. Ik zou zelf denk ik niet meer dan 400 betalen, maar dan moet hij nog wel in goede staat zijn, anders zou het nog minder zijn. (gebruikssporen zijn natuurlijk logisch, maar diepe krassen bijvoorbeeld niet.)
    Voor 400 euro kun je zelf namelijk ook best een leuke nieuwe vloer kopen en dan is het meteen helemaal naar je zin.

    Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat wanneer het je droomvloer is je wat meer zou kunnen bieden. Je hoeft het zelf dan namelijk niet meer te leggen en geen extra onkosten te maken.
     
  3. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ga zelf eens kijken wat voor vloer je er anders in wilt leggen, en wat dat je gaat kosten.
    Misschien veranderd dat je mening over of je de huidige vloer die 800euro waard vind...

    Wij hebben laatst een parketvloer gekocht en waren aan materialen voor 60m2 al meer als 2000euro kwijt. En dan moeten we hem zelf nog leggen...

    Gemakkelijk in onderhoud? Dat is van verschillende dingen afhankelijk.
    Zelf vind ik dat een houten vloer gebruikerssporen mag hebben.
    Mijn moeder raakt bij ieder krasje of vlekje op haar houten vloer in paniek. Een goede houten vloer kun je nog een paar keer op laten schuren, en nieuw in de lak of was zetten, dan heb je weer een totaal andere vloer.
     
  4. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Nou vergeet ik trouwens nog te reageren op je laatste vraag.

    Een houten vloer is op zich vrij makkelijk in onderhoud. Stofzuigen, dweilen (met houtvloer reiniger) en 1x in de zoveel jaar even in de olie zetten. Als de vloer echt slecht begint te worden kun je hem ook nog schuren en daarna in de olie zetten, dan ziet hij er weer uit als nieuw.
    Het nadeel van een houten vloer vind ik dat er toch best nog wel veel viezigheid op/in blijft zitten. Dat trekt toch altijd wat in het hout en mijn kinderen hadden daardoor als ze witte broeken aan hadden toch altijd weer smerige knieen van het kruipen op de vloer. En dan dweilde ik toch echt wel regelmatig.
    Maar het ziet er wel super uit en is ook warmer aan de voeten dan laminaat.
     
  5. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik vind het te duur voor een tweedehands vloer van 10 jaar oud, welke waarschijnlijk niet jouw eerste keuze zou zijn. Als je m heel mooi vindt, zou ik alsnog heel veel afdingen.
     
  6. Verox

    Verox Niet meer actief

    #6 Verox, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2012
    Maar wat hoor ik hier voor rare bedragen voorbij komen!?
    800euro voor 50m2 is 16euro p m2...
    400euro voor 50m2 is 8euro pm2, wat voor vloer denk je daarvan te kunnen kopen?

    Ok... een laminaatvloer van de ikea is ook erg mooi. Maar niet te vergelijken met een echte houten vloer.
    Tegels zijn misschien ook een optie? Wat voor ondervloer ligt eronder? Tegelen op een houten vloer kan bijvoorbeeld niet.
     
  7. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Of even informeren of een prijsopgave aanvragen wat het kost om m te laten schuren en opnieuw laten oliën. Als dat een vrij hoog bedrag zou zijn (met voorrijkosten etc. Eventueel weekendtoeslag) dan dat als "korting" vragen, en vermelden dat je t opzichte n prima vloer vindt, maar m te veel "gebruikt" eruit vind zien.
     
  8. kvinna

    kvinna Niet meer actief

    Vergeet niet dat die mensen hoogstwaarschijnlijk geen zin hebben om die vloer er helemaal uit te halen en af te voeren! Als ik mijn houten vloer zou mogen achterlaten, zou ik met 250 euro al tevreden zijn.
     
  9. Verox

    Verox Niet meer actief

    Die beredenatie heb ik eerder gehoord! ;) De oude bewoners hebben toen alles eruit gesloopt wat ze maar mee konden nemen en de nieuwe bewoners baalden behoorlijk van de staat waarin ze het huis vervolgens aantroffen.
     
  10. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ehh dat zouden ze wel willen inderdaad.. als ze hem eruit moeten halen kost het hun veel tijd en waarschijnlijk kunnen ze hem maar gedeeltelijk terug leggen..

    Is het een koop of huur?

    Bij een koop huis zou ik zoiets hebben van ja ajuus, 100 euro maximaal het is gebruikelijk dat er een vloer in blijft zitten nl. (nee niet altijd zo inderdaad) en dat was het bij een huur huis 250 max.
     
  11. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Ik vind inderdaad 800 euro ook veel voor een vloer welke al 10 jaar in gebruik is.
    Wouden jullie zelf graag hout? of zouden jullie eerder voor een andere vloer soort kiezen??
    Ik zou de kosten voor het een en ander berekenen en dan nog even kijken of er nog onderhoud aan het hout moet worden gepleegd!
     
  12. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    dan hadden ze met de makelaar of met de woningbouw gelijk door het huis moeten gan bij de overnamen/of erdorr lopen voor notaris overdracht moet dat gelijk gemeld worden. en bij koop is daarvoor al vastgesteld wat er blijft liggen.
     
  13. spinnie1978

    spinnie1978 Actief lid

    17 feb 2009
    358
    22
    18
    Ik vind persoonlijk 800 euro veel geld voor een tweedehandsvloer die niet je eerste keus is. Als het echt een goede houtsoort is is 2000 euro nieuw ook niet duur geweest. Zou zelf goed bedenken of je deze vloer goed genoeg vind om over te nemen, zo ja zou ik ook ongeveer aan 250 a 300 euro te denken maar echt niet meer. Als je er eenmaal woont kies je niet zo snel meer voor een evt andere vloer.
     
  14. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Persoonlijk vind ik het altijd maar raar dat mensen hun vloer aanbieden tot overname voor een x bedrag. Toen wij ons huis een jaar geleden te koop zetten hebben wij onze houten vloer ook niet apart nog eens verkocht...ik vind dat de vloer gewoon bij het huis hoort. Maar goed, da's misschien persoonlijk.
    In ieder geval zou ik ik in jullie de geval de vloer er lekker uit laten slopen, ten eerste dus omdat ik het onzin vind en ten tweede wil ik nooit meer een houten vloer, omdat ik echt niet tegen krassen, deuken etc kan.
    Ben benieuwd wat jullie gaan doen, succes!
     
  15. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wij hebben onze vloer hier Bebo Parket, fabrieksleegverkoop van lamelparket, houtenvloeren en laminaat, aanbieding, goedkoop, levering in heel Nederland, ook in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Vlissingen, Den Bosch, s-Hertogenbosch, Maastricht, Arnhem, Zwolle, Lelysta gekocht en het is echt supermooi en goede kwaliteit. Kan dus best voor deze bedragen.;) Maar dan moet je idd niet bij de plaatselijk dorpsvloerboer gaan kijken, dan ben je meer kwijt. Gelukkig is daar tegenwoordig het WWW en kun je rondkijken en kosten besparen.
     
  16. Verox

    Verox Niet meer actief

    Grappig, want wij hebben niet zo'n goede indruk van dit bedrijf gekregen. Wel fijn om te horen dat er ook goede verhalen zijn.
     
  17. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou wij hebben een nieuwbouw huisje...en daar kwam toch echt geen vloer of raambekleding bij in hoor.....;)

    dus als we hier weg gaan, en een nieuwe bewoner wil er niet een x aantal voor betalen laat ik het eruit halen.....:D Heeft ons bij elkaar toch wel bijna 8.000 euro gekost om overal vloeren en raambekleding enz te leggen en hangen....;)
     
  18. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    maar als het goed is, verkoop je als je eruit gaat met winst , zeker in geval van nieuwbouw, is dat haalbaar (mits de huizenmarkt weer een beetje aantrekt) dus is het in mijn ogen iets waar de nieuwe kopers voor betaald hebben de vloer dan en dakraamgordijnen evt. (dia passen toch meestal niet in nieuw huis) gordijnen zou ik wel mee nemen dat is persoonlijke smaak vaak . Maar puur mijn idee hoor. :)
     
  19. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Ik zou zeggen neem het maar lekker mee. Je kan een vloer alleen meenemen naar een ander huis als de ruimte kleiner is, het past nooit precies namelijk. Dus waarschijnlijk is het voor de oude bewoners handiger als jullie hem overnemen. Ik vind het ook normaal om de vloer gewoon te laten liggen, gordijnen is weer wat anders vind ik. Maar als ik in mijn nieuwe huis geen plek heb, laat ik die ook gewoon hangen hoor.
    Trouwens, vloeren horen vaak bij het onroerende goed, als ze gelijmd of gespijkerd zijn. Dan mag je er niet eens apart geld voor vragen. En je betaalt hem dan ook vaak (niet altijd natuurlijk) met een bouwdepot.
     
  20. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    huur kan ik nog inkomen... maar zou zelf nooit zoveel betalen voor een al 10 jaar oude vloer.. dus of afdingen.. en anders zeggen haal hem er dan maar uit heb het geld er niet voor... wie weet gaat hij overstag...

    bij een koophuis zou ik heel hard gaan lachen.. kom op zeg.. straks moet je de pispot ook nog overnemen..
     

Deel Deze Pagina