hapjes voor kerstdiner op school

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy1980, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo1973

    Pipo1973 Actief lid

    30 jan 2007
    431
    0
    0
    2 witte boterhammen met choco-pasta ertussen en dan uitsteken met kerstvormpjes. Supersimpel maar een groot succes. Kun je ook met bv smeerworst of smeerkaas doen.
     
  2. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik maak een kersttaartje, een klein taartje in de vorm van een kerstboom.
     
  3. SuusW

    SuusW Actief lid

    5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie nog meer ideeën voor een toetje? Moet het perse zelfgemaakt zijn is jullie ervaring? Of zoals iemand, een juf dacht ik, al zei, danoontjes vinden ze ook lekker?
     
  4. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    Mijn ervaring is, dat de kinderen na het diner al erg vol zitten. Lang niet iedereen wil een toetje. Daarbij zou ik het simpel houden. Zelf maken is leuk, maar als de helft weggegooid wordt, is het niet meer leuk. Danoontjes, kwarksticks, kleine ijsjes.......Als het maar verpakt is. Dat gaat goed!
     
  5. Yameerah

    Yameerah Actief lid

    30 jul 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga kleine mini appelflapjes maken :)
     
  6. senta

    senta Niet meer actief

    kerstboompjes met gehakt,, je pakt wat rundergehakt, eitje erdoor eetlepe paneermeel, wat peper zout en evt kerriepoeder en of paprikapoeder, dit kneed je, daarnaast diepvriesbladerdeeg, snijd ze door 2 driehoeken dus, dan kleine balletjes maken en die eropleggen andere kant erop boompje eruit snijden afsmeren met ei en in de oven. Erg makkelijk snel klaar en ziet er leuk uit.
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hier was er maar 1 ding goed genoeg.
    Mama vindt het maar wat jammer... Maar het enige wat ze wil is pannenkoeken.
    Niet in een leuk figuurtje of kleurtje.. Gewoon een bord ronde platte pannenkoeken.

    Denk dat ik ze maar wel even oprol en bestrooi met wat suiker en dan door de helft snij. Gewoon voor het practisch dus.
    Stroopstift erbij en tja... Tis haar kerstdiner... Niet het mijne he :)

    Overigens is hier dit jaar vooral snackvoer en zoete meuk.
    Ik wilde graag iets kerstigs... Maar dochterlief weet het zeker.
    Gewoon pannenkoeken en verder vooral niks aan doen :)
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hier opperde juf ook al dat de toetjes er meestal niet meer in gaan.
    Maar je kunt ze natuurlijk gewoon bij de rest zetten en dan komt het vast goed :)
     
  9. Happy1980

    Happy1980 Fanatiek lid

    14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Bedankt voor jullie antwoorden.

    Ik ga brood maken uitgestoken met een ster.
     
  10. SuusW

    SuusW Actief lid

    5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    die kwarksticks vind ik ook wel een leuk idee. Is weer eens wat anders. Heeft ze thuis nog nooit gehad.

    Dan nog ff off-topic..delen kleuters tegenwoordig aan de hele klas kerstkaartjes uit?? Hier blijkbaar wel, mijn mond valt open! Voor de juf ok, maar de hele klas???
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @suus: dit jaar wilde ze echt niet...
    Vorig jaar het wel gedaan.
    Gewoon zo'n doosje mini-kaartjes halen bij zeeman voor 1€.
    En dan geen naam op de envelop.
     
  12. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ideetje voor toetje(wat wij vorig jaar gemaakt hebben en dit jaar weer gaan maken)
    Doorzichtige bekers halen(ik heb ze bij blokker gehaald),3 smaken kloppudding(voorheen Saroma)klaarmaken en in elk glas 3 kleurtjes pudding doen(tussen elk kleurtje in de koelkast paar minuutjes stijf laten worden)voor een leuk effect!kerstchocolaatje oid bovenop en klaar.Hier hoeven ze trouwens niet beslist het toetje als laatste te eten.Het is in buffetvorm en het maakt niet uit wat er eerst en laatst gegeten wordt ;)
    't was vorig jaar een groot succes,alles was op...
     
  13. SuusW

    SuusW Actief lid

    5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is ook leuk! Die pudding zelf maken in die bekers. Dat aten wij vroeger thuis wel eens. Dus dat bestaat nog? Heb ik alleen net die kwarksticks gekocht...
     
  14. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha.... toast met pindakaas... heerlijk! Waarschijnlijk grote hit bij de kids.

    Tja, ik vind het ook altijd lastig. Als wij activiteiten van ons antroposofisch kdv hebben dan moet het sowieso vegetarisch en biologisch zijn (al houdt lang niet iedereen zich eraan, dus ws ben ik er te serieus in). Ik probeer ook altijd rekening te houden met veganisten; dan heb je lactoseintolerantie, kosher en halal volgens mij ook meteen. Ik maak niks met noten ivm allergieen. Het kdv vraagt ook of we hapjes en traktaties zónder suiker willen maken, omdat de kindjes anders - als je alles bij elkaar optelt - toch best vaak getrakteerd worden. Oke, dus geen vlees, vis, eieren, melk, honing, noten of suiker....

    Tja, wat eet je dan? Vorige keer belegde Turksbrood met humus, tomaatjes, verse spinazie en komkommer. Vegetarische sushi kan ook, maar is voor kindjes mss minder lekker :D. Simpele pasta met rode saus, vega-gehakt en groenten. Vegaballetjes aan een spiesje met kerstomaatjes, komkommer en augurkjes.
     
  15. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    Ik geef altijd de moeders met wie ik om ga kaartjes en de juffen (we hebben er 3 ;) ) dat doen we dan zelf op het schoolplein en niet in de klas, is meer voor de moeders als kindjes zeg maar.

    Als die van mij zou willen zou het wel mogen, maar boeit hem niets, ik en altijd heel op tijd met onze kerstkaarten dus volgens hem is dat allemaal al geregeld (echt een mannen instelling hahaha)
     
  16. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    ik ben net klaar wij hebben het vandaag. ik heb meerdere soorten bladerdeeg hapjes.

    met kaasvulling of hamvulling of appelvulling. en ook alleen bladerdeeg met wat kaas ervoer
     
  17. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik had Maria koekjes van verkade versiert met een klein beetje chocola en een neusje van mini smarties en heb er een rendier van gemaakt heerlijk dat ze het vonden! En als verassing ben ik gaan ballon vouwen voor de kinderen en geweldig dat ze dat vonden! Net als de juffen haha
     

Deel Deze Pagina