Harde buiken, rust nemen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bozoe, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ben morgen 19 weken zwanger en heb sinds gisteren last van (rug/buik) krampen en harde buiken. Eerst urine ingeleverd maar dat was gewoon schoon. Uiteindelijk toch de gynaecoloog gebeld en in het ziekenhuis geweest. De harde buiken lijken tot nu toe gelukkig niets te doen. Baarmoedermond is nog mooi lang (38mm) en de baby lijkt het nog prima te doen.

    Wel het advies gekregen om rust te nemen en niet meer te tillen. Vrij lastig met een kindje van net 1 die het liefst de hele dag aan mij hangt.

    Ik weet dus niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. Ik wil graag naar mijn lichaam luisteren maar loop nu soms al tegen de muren omhoog van verveling.

    Ik ben volledig afgekeurd vanwege Endometriose en mijn partner werkt fulltime. We hebben niet veel familie hier in de buurt wonen en sinds de komst van mijn dochter heb ik niet heel veel sociale contacten meer (nogal heftige babyperiode gehad).

    Iemand een idee wat je kunt ondernemen met een kindje van 1 jaar zonder dat het lichamelijk al te veel inspanning vergt?
     
  2. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Naar een binnenspeeltuin met babygedeelte, zelf lekker zitten en zij lekker scharrelen...

    Bij harde buiken kan extra magnesium helpen, bijv magnesiumolie, kan je gewoon op je benen sprayen!

    Sterkte met deze zware loodjes!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Balen Bozoe, dat je dit er ook nog bij hebt gekregen. Want jij had toch ook zo'n last van misselijkheid?

    Ik moet zelf ook heel veel rust nemen en kan mijn zoontje niet tillen. De verzorging van hem wordt me dan ook zoveel mogelijk uit handen genomen. Wat ik wel kan is samen puzzelen, lezen, kleuren, boekjes lezen, spelletjes doen, met de lego bouwen... ik doe alles vanaf de bank, bijvoorbeeld op een plank. Mijn zoontje staat dan bij de bank of we zitten gezellig naast elkaar.

    Mijn zoontje is overigens wel wat ouder (bijna 3) en daarom wat gemakkelijker in de omgang en qua samen dingen doen.

    Sterkte!
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja klopt, heb inderdaad HG deze zwangerschap. Gelukkig gaat het nu met Zofran aardig goed :).

    Ik heb gisteren geprobeerd haar zo min mogelijk te tillen maar dat is bijna niet te doen. Ze zit in de fase dat ze het liefst de hele dag op je arm zit om dingen aan te wijzen.

    Moeilijk hé dat je lichaam je zo belemmerd? Je denkt er niet bij na hoeveel je eigenlijk in beweging bent op een gewone dag.
     

Deel Deze Pagina