Hartafwijking 20 weken echo..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Starry, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Misschien goed eerst de afspraak met de kindercardioloof af te wachten. Zij kunnen je veel meer info geven over de aard vd afwijking en de mogelijke behandelingen en wat de uitkomsten hiervan zijn.

    Ze kunnen operatief tegenwoordig erg veel!
    De uitkomsten zijn soms zo goed, dat ze zich daarna net zo goed ontwikkelen en alles kunnen als kindjes die met een gezond hart geboren zijn.

    En natuurlijk is het emotioneel, en allerlei dingen onzeker... maar jullie zijn ook sterk en jullie kindje ook
     
  2. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wat een rotsituatie @Starry. Ik hoop dat jullie maandag meer te weten komen. Probeer voor nu vooral nog hoop te houden en positief te blijven denken daar heeft jullie kleintje het meeste aan.. Ik ga weer hard voor jullie duimen!
     
  3. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jeetje wat heftig, zeker de onzekerheid. Veel sterkte met alles wat komen gaat en ik hoop dat jullie snel wat duidelijkheid hebben.
     
  4. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Jeetje heftig zeg. Voorals omdat je nog steeds niet weet hoe of wat. Ik hoop dat je nu snel weer onderzoeken krijgt en niet nog eens een week in deze onzekerheid hoeft te zitten. Sterkte
     
  5. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee dat is het niet want de longslagader zit op de juiste plek, ze kunnen alleen nog niet goed zien hoe de aorta het hart in komt + dat deze dunner is dan normaal.

    Bedankt voor de website ga daar zeker even lezen.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    We wachten ook zeker het gesprek met de kindercardioloog af want we weten nu gewoon weinig tot niets. Morgen wordt ik in de middag gebeld en dan horen we wannneer we weer kunnen komen, ik hoop snel want ik wil weten waar we aan toe zijn en wat we kunnen verwachten.En ik weet dat ze tegenwoordige heel veel kunnen..maar dat we moeten nadenken over het afbreken van de zwangerschap zegt denk ik wel dat het ernstig is anders zouden ze dat toch niet zeggen?
     
  7. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Dat vind ik idd geen woorden die je zomaar kunt gaan roepen. Hopelijk komt het niet zo ver en kan de kindercardioloog jullie meer antwoorden geven over jullie kleintje.
    Heel veel sterkte, wat een schrik zeg :(
     
  8. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte!!
     
  9. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Sterkte met deze onzekerheid!
    Ik duim voor goed nieuws..
     
  10. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Lief van jullie meiden!

    Ik hou mn telefoon heel dicht bij me vandaag en hou jullie op de hoogte.
     
  11. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Dat vind ik ook! Ze hebben naar mijn idee helemaal geen goed beeld kunnen maken?

    Sterkte ts!
     
  12. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een onzekerheid. Hopelijk krijgen jullie snel antwoorden. Ontzettend veel sterkte!
     
  13. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heel veel sterkte Ts!
    Geen ervaring met een hartafwijking, maar wel met een darmafwijking die met een echo ontdekt is.
    Het zijn heftige, slopende weken.

    Mijn ervaring was wel, dat er volgens mij juist wel snel wordt geroepen dat je moet nadenken over een zwangerschapsafbreking.
    Bij ons is door diverse artsen gezegd dat het bij ons geen optie meer was (ivm de termijn). Maar ik vond het vrij bizar dat het überhaupt opgenoemd is, terwijl het met name te maken had met de grote kans op down (30 tot 50%).
    Onze varianten waren (t/m de geboorte)
    - operabel
    -operabel & syndroom van down
    - niet operabel

    Dus ook zonder zekerheid dat het niet met het leven verenigbaar was & dat abortus sowieso geen optie meer was is het toch genoemd.
    Hopelijk zegt het bij jullie ook niks en krijgen jullie 'goed' nieuws vandaag!
     
  14. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Heb je nog wat gehoord vandaag
     
  15. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gisteren werd ik pas tegen het einde van de middag gebeld door de dame die ook de echo heeft gedaan en zij melde mij dat ze de kindercardioloog niet heeft kunnen spreken die middag omdat hij/zij met spoed werd weg geroepen :mad: tuurlijk kan dat gebeuren maar ik wacht al een week in een soort onzekerheid en ik wil duidelijkheid! Ze zou morgen (vandaag dus) in de ochtend met de kindercardioloog overleggen en mij bellen, dat heeft ze gedaan en ze heeft samen met de cardioloog de beelden van mijn echo nog eens bekeken en de cardioloog kwam tot dezelfde conclusie als zij en ik vroeg haar wat dat dan was want ik weet niet zoveel meer dan dat ze mij vorige week heeft verteld "ja dat er meerdere gaatjes in het tussen schot zit en over de aorta kon ze ook niet veel zeggen" dus...morgen om 16:00 uur weer een echo met de kindercardioloog erbij. Nou meiden ik ga daar niet eerder weg voordat ik duidelijkheid heb! Ik word gewoon gek van dat wachten en die onzekerheid..
     
  16. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Wat een onzekerheid Starry. En wat duurt het dan lang hè. Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid en ik duim voor de meest gunstige uitkomst voor jullie! Sterkte!
     
  17. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jeetje wat een onzekerheid zeg! Ik hoop echt dat jullie morgen duidelijkheid krijgen en dat het gesprek de gunstigste kant op gaat.
     
  18. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Veel succes! Hopelijk dan eindelijk de duidelijkheid waar je op hoopt
     
  19. Lolalilly

    Lolalilly Actief lid

    10 jan 2015
    200
    50
    28
    Sterkte morgen en misschien kan je een aantal vragen die je hebt al opschrijven van te voren soms word je zo overrompeld dat je ze vergeet. :)
     
  20. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een nachtmerrie om dit mee te maken. Extra vervelend dat ze je zo lang laten wachten. Ik hoop dat jullie morgen het meest gunstige in (jullie situatie) morgen te horen krijgen. Heel veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina