Heb ik wel of geen eisprong gehad?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Abos, 2 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abos

    Abos Actief lid

    1 dec 2016
    228
    224
    43
    Vrouw
    #1 Abos, 2 jul 2017
    Laatst bewerkt: 2 jul 2017
    Hoi dames!

    Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb afgelopen donderdag avond, cyclus dag 13, een positieve ovulatie test gehad. Duidelijke knaller.
    Maar tot op heden is mn temperatuur nog niet omhoog. Zit nu op cyclus dag 16.
    Zou dit nog kunnen komen? Ik had de stijging al wel verwacht gisteren en uiterlijk vanmorgen! Of zou ik deze maand dan geen eisprong hebben? Wordt ik dan over 2 weken wel gewoon ongesteld of wordt je echt alleen ongesteld als de eisprong wel is geweest? Ik weet nog niet goed hoe dat zit. Ben wel heel onregelmatig.

    Wat verder lastig is, is dat mijn temperatuur voor de positieve ovulatie test ook al vrij hoog was in vergelijking met mn vorige cyclus. Hoe zou dat dan kunnen komen? Meet ik daarom geen stijging in temperatuur?

    Zie onderschrift voor temperatuur kaartjes.

    Wie weet kunnen jullie mij verder helpen. Alvast bedankt!
     
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Gezien de lengtes van je vorige cyclussen , kan hij idd nog komen.
    Misschien had je wel een lh piek, maar lukte het niet om te springen.
    Wellicht doet je lichaam zo een nieuwe poging
    Zou gewoon door gaan met de testen en temperaturen
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je wel rectaal? Elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het wakker worden?
     
  4. Abos

    Abos Actief lid

    1 dec 2016
    228
    224
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi Yep, elke ochtend 06:15 rectaal
     
  5. Abos

    Abos Actief lid

    1 dec 2016
    228
    224
    43
    Vrouw
    @XmoonlightX bedankt voor de info, ik ga door met tempen en testen. Test is nu negatief.

    Kan het dus wel zo zijn dat je temperatuur voor de eisprong van maand tot maand verschilt? 36,8 was vorige maand namelijk meer mijn temp na de eisprong. En voor de eisprong rond 36,5 en 36,6 en soms nog lager.
     
    Sterre* vindt dit leuk.
  6. Abos

    Abos Actief lid

    1 dec 2016
    228
    224
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi inmiddels zijn we een paar dagen verder en is mn temp weer 0,1 gestegen. Wat denk jij van mn kaartje? Duidelijk geen eisprong of misschien toch wel?
    IMG_4271.jpg
     
  7. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    wat gek dat jouw temp voor de ovulatie ook al zo hoog is (36.70). Terwijl je vorige maand eerder een BBT van 36.50 had. Ben je ziekjes geweest? Want vorige maand had je ook een temperatuur van rond de 36.80 na ovulatie, daar zit je nu ook weer op. Op basis van je temperatuur deze maand herken ik geen ovulatie maar gezien je vorige maand en de bijbehorende temperaturen ga ik ervan uit dat de 36.70 voor ovulatie niet helemaal kan kloppen en dan zit je nu wel 9 dpo
     
  8. Abos

    Abos Actief lid

    1 dec 2016
    228
    224
    43
    Vrouw
    @frummelke86 ja gek hè! heb 1 dag lichte keelpijn gevoeld voor de ovulatie maar dat is niet doorgezet.. weet dus niet of dat een oorzaak is.

    Inmiddels zet FF wel een rood kruis nu de app meer gegevens heeft maar twijfelt ie tussen cyclus dag 13 en 17 als ik de ovutest en eggwhite weghaal. Vanmorgen is mn temp wel verder gestegen, dus denk dat ik wel mn eisprong heb gehad. Hopelijk dus op cyclus dag 13 dan hebben we ook goed getimed met klussen. Maar ik blijf twijfelen... maar als ik geen eisprong had gehad was mn temp wel weer gezakt gok ik?
     
  9. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw

    Ga jij eens heeeel snel een zwangerschapstest doen! kom op! ik ben veel te nieuwsgierig!!!!
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Het zou mij niks verbazen als je eisprong (net als vorige maand) pas op CD21 is geweest... maar ik durf er geen geld op in te zetten door je hoge temperaturen inderdaad. Heb je nog doorgetest met ovulatietesten of niet?
     
  11. Abos

    Abos Actief lid

    1 dec 2016
    228
    224
    43
    Vrouw
    @manaolana ben doorgegaan t/m 5 juli en toen gestopt. Stom van me! Anders had ik het geweten...

    Zou dan echt een gemiste kans zijn! Ik heb snel last van candida infectie en blaasontsteking dus na een intensieve klus week heb ik vaak even 'rust' nodig. Dus het is niet meer van klussen gekomen die periode..
     

Deel Deze Pagina