Heel klein beetje eiwit in urine? Week 6 - 7

Discussie in 'Gezondheid' gestart door FoxyDiamond, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Hi,

    Ik had ter controle voor blaasontsteking mijn urine weggebracht naar de huisarts. Nu zijn er geen ontstekingswaardes gevonden (dus geen blaasontsteking) maar wel een heel klein spoortje eiwit. Voor de zekerheid is het doorgestuurd naar het ziekenhuis en krijg pas dinsdag de uitslag.

    De assistente zei dat het geen big deal was maar begon wel gelijk met termen te strooien zoals zwangerschapsvergiftiging etc en nu ben ik best wel bang. Ik dacht juist ontspannen het weekend in te gaan, nu ben ik alleen maar weer gestressed.
    Ik heb ook echt geen verstand van eiwitten en weet alleen dat het niet in urine hoort te zitten. Maar las ook dat de test kan aangeven dat er eiwitten in zitten als de urine niet ''schoon is'' Ik heb wel de ochtend urine gebruikt maar niet eerst geplast en dan pas opgevangen. Ik heb het dus gelijk opgevangen.

    Kan iemand mij gerust stellen? Ben trouwens 6w4d.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Dat komt heel vaak eruit bij de HA.

    Is Wss helemaal niks aan de hand en kan ook gewoon komen van afscheiding.


    Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken hoor ;)
     
  3. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Oke thanks voor je berichtje. Ik snap niet zo goed waarom ze dan gelijk met termen gaat strooien.. Ik bedoel ze weten daar toch ook wel dat zwangere vrouwen al zo onzeker zijn over van alles en nog wat. :cry: En nu ben ik al lichtelijk hypochonder dus mijn stress niveau zat gelijk tegen het plafond. Ik heb inderdaad wel een vaginale infectie recent gehad en ook wat meer afscheiding daardoor.. Hopelijk helemaal niets aan de hand dus
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    Ik denk omdat ze HA/assistente zijn en geen vk haha.

    Ik heb dat hier nl ook een keer gehad :)
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Volgens mij is ook de kans dat zwangerschapsvergiftiging voorkomt zo ongeveer nihil met deze termijn. Zeg zo ongeveer omdat er misschien bijzondere situaties zijn, maar in principe bestaat dat volgens mij nog niet. Meestal is het een spoor afscheiding oid. Laatst was hier ook een topic over en ging het erover dat er bepaalde grenswaardes zijn. Misschien even zoeken of je dat topic kan vinden (was ergens afgelopen weken).
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Helemaal niet gek hoor als je meteen in het bekertje plaste ipv na eerst een beetje geplast te hebben.
     
  7. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Niet gek laten maken hoor. In urine kan altijd eiwit zitten. Pas als die boven bepaalde waardes komt KAN er sprake zijn van zwangerschapsvergiftiging. En met jouw termijn is dat echt onwaarschijnlijk. Ben zelf met 19 weken opgenomen i.v.m. zwangerschapsvergiftiging en dat schijnt al een hele uitzondering te zijn. Meestal komt dat veel later pas.
     

Deel Deze Pagina