Vocht uit porie in borst

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Emmie83, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmie83

    Emmie83 Bekend lid

    14 jul 2010
    679
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik ben 29 weken zwanger en sinds gisteren komt er continu vocht uit een porie van mijn borst. Dus niet uit mijn tepel. De porie zit aan naar de zijkant/binnenkant van mijn borst. Het vocht is helder, maar wel heel licht gelig. Ik moet er echt een zoogcompres tegenaan doen en om de 2/3 uur vervangen, zoveel komt eruit.

    Ik heb grote borsten (cup D en nu E). Ik heb al enige tijd dat de porieen aan de zijkant/binnenkant van mijn borst heel erg groot zijn, maar ik ging er eigenlijk al die tijd vanuit dat het kwam doordat mijn borsten snel gegroeid zijn. Mijn borsten doen verder niet pijn.

    Ik heb net gezocht op internet en er komen een heleboel berichten over borstkanker naar voren. Ik wordt er een beetje bang van. Het is nu zaterdag, dus ik kan de verloskundige niet bellen (heb wel een spoednummer).
    Herkent 1 van jullie dit of heeft hier wel eens over gehoord?

    Als het niet minder wordt, dan ga ik maandag wel naar de huisarts of verloskundige.
     
  2. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is het wel op je tepel of echt op je borst? Niet teveel lezen hoor, je maakt je alleen maar ongerust! Denk dat het gewoon een ontstoken plekje is.

    Als het maandag niet over is gewoon even langs je huisarts gaan! Zelfs al zou het borstkanker zijn (wat echt niet vaak voorkomt) dan maken die paar dagen niet uit...
     
  3. Emmie83

    Emmie83 Bekend lid

    14 jul 2010
    679
    0
    0
    Nee, het is echt op de borst. Ongeveer zo'n 10 centimeter van mijn tepel en tepelhof af.

    Ik had het net met mijn moeder erover en die zegt hetzelfde. Zij denkt dat het gewoon een porie is die niet sluit en dat het dus wel melk is (blijkt nu nog niet echt wit te zijn). Of een ontsteking.
    Ik hou het in de gaten en ga maandag naar de huisarts.
     
  4. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk is het snel weer over! En kan de huisarts je maandag gerust stellen!
     
  5. Ros84

    Ros84 Fanatiek lid

    25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    idd naar de huisarts en niet teveel opzoeken, op welke klacht/symptoom je ook zoekt, je komt bijna altijd uit bij kanker en andere nare, ernstige toestanden, internet is dan echt een slechte raadgever en maakt je alleen maar onnodig ongerust!
     
  6. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    het kan ook een 3de tepel zijn. Die worden groter tijdens zwangerschap en daar kan melk uit komen!
     
  7. Kylie1986

    Kylie1986 Niet meer actief

    Ik heb op beide tepels aan de buitenkant van de tepelhof ook een soort extra tepels, echt heel klein.
    Altijd al een vermoeden gehad, maar met de zwangerschap veranderen ze hetzelfde als mijn tepels. Ze worden wat donkerder, en er komen kleine talgbultjes op.
    Hou je ons op de hoogte?
     
  8. Emmie83

    Emmie83 Bekend lid

    14 jul 2010
    679
    0
    0
    Bedankt allemaal. De dag erna was de porie weer dicht. Ik heb het met mijn verloskundige besproken en die gaf aan dat het vast een ontstoken porie is geweest. Nu is er helemaal niks meer van te zien. Gelukkig maar. Het was toch wel even schrikken.
     

Deel Deze Pagina