Tandenpoets uitdaging

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annedore, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi,

    Sinds 2,5 maand moeten er tandjes gepoetst worden bij onze zoon.
    In het begin geen probleem, maar nu....

    Hij draait zijn hoofd steeds weg, bijt op de borstel etc..

    Wil er absoluut geen drama van maken, want straks gaat t van kwaad tot erger...
    Nu geven we t vrij snel op als ie gaat huilen, maar dan zijn de tandjes nog niet zo goed gepoetst als ik zou willen ;)

    Heeft iemand tips?
    En wat is de richtlijn eigenlijk qua tandenpoetsen bij deze kleintjes?
    Weet dat 1 keer per dag genoeg is, maar hoe lang dan?

    Alvast bedankt :)
     
  2. liefste80

    liefste80 Lid

    27 okt 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend he dat tandenpoetsen als het met huilen etc. gepaard gaat. Bij ons net zo, de eerste 2-3 maanden ging het goed, daarna drama. Liedjes zingen, poetsen voor de spiegel of bij mama/papa, niets aan afleiding hielp, dus gezichtje vasthouden en poetsen maar....ons dochtertje vond het niet leuk (het was meer dat ze niet wilde dat wij het deden, want tandenborstel uit de mond dan was ze direct stil en zelf wilde ze wel ermee spelen in haar mond), maar ik heb genoeg verrotte gebitten gezien die getrokken moesten worden om doorrotten te voorkomen (via mijn werk), dus poetsen werd hier altijd gedaan, dan maar even huilen. Uiteindelijk ligt ze nu weer te lachen tijdens het poetsen :)!
     
  3. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Sinds wij erachter zijn dat we ene kleine tv zombie hebben (lang leve baby tv) doen we dit soort klusjes (poepluiers verschonen, staartjes in de haren) en dus ook tandenpoetsen voor de tv. We poetsen nu ongeveer 30 seconden maar dat moet omhoog denk ik, zal binnenkort eens aan mijn tandarts vragen
     
  4. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ging het eerst ook goed, maar nu al maanden in de houtgreep. Sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren, waaronder tandenpoetsen. Zoals liefste80 al zegt is het over zodra ze weer zelf mag spelen met de tandenborstel. Ik heb sinds gisteren gemerkt dat het een heeeel stuk beter gaat als we een filmpje van Woezel en Pip aanzetten. Ik kies dan een kort filmpje via YouTube uit (2 min ofzo) en dat is lang genoeg om al haar tandjes en kiezen goed gepoetst te krijgen. Hoe lang je moet poetsen hangt vooral af van hoeveel tandjes een kindje heeft en hoe lang je er over doet om ze goed gepoetst te krijgen. Alleen even vluchtig erover heen aaien is misschien met het eerste tandje prima, maar als ze meer tandjes krijgen is het belangrijk dat je er echt wat aandacht aan gaat besteden. Een gezond melkgebit draagt bij aan een gezond blijvend gebit!
     
  5. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn tandarts vertelde dat kids tot ongeveer een jaar genoeg hebben aan alleen al tandpasta op de tanden en dat echt borstelen nog niet perse hoeft. Maar hoe meer je kind gewoon gaat eten des te beter je moet poetsen.

    Tim is ook geen fan maar het moet. Meestal zit hij op de commode en dan doet hij leuk z'n mondje open maar bijt vervolgens wel op de tandenborstel. Hij mag altijd als ik klaar ben zelf nog ff "na"poetsen. Hij begint nu door te krijgen dat hij mag pas poetsen als ik klaar ben en ik kan dus aardig goed boven en beneden bij de tandjes. En zolang hij niet zelf de borstel wil pakken blijf ik poetsen!
     
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    hier ook het probleem gehad... nu overgestapt op een nog zachtere tandenborstel en ze vindt het nu wel weer fijn
     
  7. sietske

    sietske Bekend lid

    26 mei 2006
    552
    1
    0
    MayD, dat is hier misschien ook een oplossing! Y. krijgt nu zijn laatste 4 kiezen, en ik heb echt het idee dat het hem pijn doet... er zit ook wel eens bloed op zijn tandenborsteltje!
     
  8. loekie1981

    loekie1981 Bekend lid

    1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Bruce vind vooral ook de elektrische tandenborstel leuk..
    :
     
  9. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het tandvlees echt rood is van het doorkomen van een kies, dan poets ik daar niet. Ligt ze de hele nacht wakker van de pijn.

    Hier gaat het 't beste als ze zelf de tandenborstel mag vast houden, en dan maak ik de poetsbeweging.
     
  10. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor jullie ervaringen en tips! :) We gaan eens een en ander uitproberen!
     
  11. sietske

    sietske Bekend lid

    26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik kan niet zien of het tandvlees rood is... het zijn zijn aller achterste kiezen... ik heb net een zachte tandenborstel met lange steel gekocht.... dan kunnen we ook samen poetsen.
     
  12. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Dat gaan wij maar s proberen :p
     
  13. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    wat wij hebben gedaan en doen we eigelijk nog steeds...

    Ik heb 3 tandenborstels 1 voor me zelf en 1 voor me zoon...

    hij mag met die van hem zelfs poetsen bijten alles wat die wilt en die ik gebruik voor hem moet die van afblijven en daar poets ik mee bij hem... zo zijn we samen zijn tandjes aan het poetsen en lachen gieren we erdoor heen... zijn tandenborstel wilt die soms bij mij in ze mond doen (geen probleem poets mama ook maar ) en dan lach die zich kapot en kan ik zijn voortanden goed poetsen omdat die dan een big smile heeft...

    Soms pakken we de elect tandenborstel erbij en die mag die zelf vasthouden en poetsen maar als die aanstaat vindt die het nog een beetje eng dus die gebruiken we nog zelfde maar komt wel vaka te voorschijn om te leren en wennen...

    maak er een spel van en lach samen en laat hem ook jou tanden poetsen (ik poets dan eerst ff zelf me eigen tanden vindt het onhygienisch als zijn tandenborstel in mij vieze mond gaat) daarom vindt ik het ook niet erg dat we samen poetsen...

    hang een spiegel en een krukje op in de badkamer waar hij zelf kan zien hoe hij tandjes poets altijd leuk met een bekertje met ze spulletjes erin tandpasta en tandenborstel en ga samen poetsen... hier help het enorm
     

Deel Deze Pagina