Help.. bijna ruzie over de naam (nog 3 wk)

Discussie in 'Babynamen' gestart door Xalorna, 15 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Vind ik ook :) En anders misschien Jula in plaats van Julia?
    Noah en Jula vind ik super leuk ook samen.
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  2. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Sanna(h) = zit Anna in, en toch wat aparter
    Sascha
    Rosa
    Isa
    Zoë
    Cynthia

    Zit hier nog iets tussen? Verder wel eens met de rest dat Julia wel echt mooi staat naast Noah

    Succes!
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  3. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Wij vinden Anna ook heel mooi maar net iets te simpel.. Nu hebben we er
    Anna - Alicia van gemaakt :) net wat aparter en hoor je niet vaak!
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  4. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Ik vind de namen van je man veel mooier. Bovendien vind ik Noah ook totaal geen bijzondere naam, én heb jij de vorige keer al je zin gekregen.
    Ik stem voor Valerie, prachtig!
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    #25 Berte, 15 sep 2017
    Laatst bewerkt: 15 sep 2017
    Ik vind de namen van je man mooier, maar aan die informatie heb je natuurlijk niets.

    Wij hebben ook een totaal andere smaak in namen. We hebben ieder 15 namen op een briefje geschreven, waarvan we niet direct wisten dat het een veto van de ander zou opleveren. Mijn vriend houdt bijvoorbeeld niet van klassiek Nederlandse namen, dus die stonden al niet op mijn lijstje.

    Die lijstjes hebben we met elkaar besproken en alles waar de ander niet direct nee tegen zei, ging op de gemeenschappelijke lijst.

    Die hebben we even op ons in laten werken en toen een shortlist gemaakt met 3 namen waarvan we ons allebei konden voorstellen dat ons kind zo zou gaan heten.

    Van dat lijstje heeft telkens één van ons dan de definitieve naam uitgekozen.

    Ik ben zeer tevreden over de namen van mijn kinderen, maar als ik alleen de keuze had gehad, dan hadden ze anders geheten. Maar dat is prima zo, een kind krijg je tenslotte niet alleen.

    Edit: Noah vind ik wel leuker dan Justin of Kevin.
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Noah & Julia vind ik leuk bij elkaar passen.

    Anders idd misschien Julie!

    Noah is ook een aardig standaard normale naam vind zelf dat daar een niet al te geknutselde naam bij past
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  7. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ook ik dacht aan Julie, of misschien Jula.

    Hier van de 3 kinderen, maar 1 kind waar ik de naam helemaal super van vind. De andere 2 vind ik minder en zou ik nu niet gauw meer kiezen. Maar ach, als het beestje maar een naam heeft.;)
     
    Xalorna en spruitje80 vinden dit leuk.
  8. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ik zou nooit voor een naam gaan waar je niets voor voelt, ondanks dat je man nu aangeeft dat hij dat wel bij Noah had. Dan heb je mijn inziens of teveel je zin doorgedrukt of heeft hij het gewoon niet goed aangegeven! Als het het eerste is dan mag je hem nu wel zn zin geven maar met de tweede situatie (en ik geloof dat dat het is) zou ik zeker niet ingeven

    Wel kan ik me voorstellen dat je moet groeien naar een naam. Namen die ik eerst niets vond, maar serieus op me liet inwerken vond ik later opeens veel leuker en niet meer zo vreselijk, dus probeer het wel ook een kan te geven en niet gelijk af te wijzen, wat evengoed voor je man geld natuurlijk.

    Ik vind de oplossing van Berte erg goed! Zo vind je echt samen de naam die het meest bij beide past! Ik zou wel snel opzoek gaan naar een naam en niet teveel uitstellen ondanks de vervelende irritaties maar zo krijg je ook nog kans om te "wennen en groeien" naar de naam.

    De geopperde namen Julia, jula en Sanna vindt ik mooie namen in de tussenweg. Wat vinden jullie van:

    Mara, Nina, lisa, Sanne, Emma, Hannah of Sara?

    Succes met de jacht!!! Hopelijk snel een oplosding
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  9. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Oo volgens mij kan je ook bij zeevannamen kijken. Je geeft je naam op en dan komen er suggesties bij die erbij zouden passen. Met dat laatste ben ik het niet altijd eens maar misschien wel een leuke manier om te zoeken naar een naam. Als je dan een naam ziet waarvan jullie beide denken "mwuaah" dan klik je er gewoon op en komen er nieuwe suggesties...
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wij hadden 2 namen die we mooi vonden maar niet geweldig en 1 viel af vanwege top-10. Toen hebben we de app Babynames gedownload. Kan je allebei swipen en als je een match hebt dan zie je het :)
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  11. Xalorna

    Xalorna Lid

    14 sep 2017
    21
    4
    3
    Vrouw

    Ja klopt ze passen wel mooi samen :)

    Ik heb ze aan mijn man voorgelegd maar er zat helaas niets bij voor hem. Het blijft nog even spannend. Superfijn dat er zoveel mensen meedenken zeg !
     
  12. Xalorna

    Xalorna Lid

    14 sep 2017
    21
    4
    3
    Vrouw
    We hebben het er net nog even over gehad. Hij heeft het idee dat hij wel duidelijk was toen. Maar ik heb dat echt niet zo gehoord. Tja.. hij heeft wel meer 'recht' op zijn nr. 1 omdat ik de vorige keer meer m'n zin had.

    Best veel namen die we mooi vinden zijn al in gebruik (ook 2 van jou voorstellen). Mara vind ik erg mooi, hij alleen helaas niet.

    Zeevannamen is idd een goede tip ! Daar gaan we nu kijken.
     
  13. Xalorna

    Xalorna Lid

    14 sep 2017
    21
    4
    3
    Vrouw
    Dit klinkt als een goede manier! Dit hebben we net geprobeerd en daardoor is er gelukkig 1 naam op het gemeenschappelijke lijstje gekomen. Op die manier hadden we het nog niet besproken. We gaan nu toch weer verder zoeken om te kijken of we meer namen kunnen toevoegen.

    En helemaal waar dat je een kind niet alleen krijgt en dat het voor de namen ook zo werkt. Fijn om te horen dat het voor jullie goed gewerkt heeft ondanks dat je alleen/ zelf een andere naam had gekozen.
     
    Berte vindt dit leuk.
  14. Xalorna

    Xalorna Lid

    14 sep 2017
    21
    4
    3
    Vrouw
    Vind ik een erge mooie naam !
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  15. daniellel

    daniellel Lid

    2 nov 2015
    28
    19
    3
    Zo grappig, 3 van jouw namen stonden op mijn lijstje (1 daarvan is het geworden), maar de namen van jouw man vind ik ook mooi! Hoewel de hele populaire bij mij ook direct afvallen, vind ik jullie smaak nu ook weer niet heel ver uit elkaar liggen (wel voor jongensnamen).

    Misschien nog een van de volgende namen:
    - Amelie
    - Vieve / Vivienne / Vienne
    - Sofia
    - Jasmijn
    - Lucia
    - Alexis
    - Louisa
    - Suze
    - Emilie
    - Olivia
    - Veerle

    Ik heb de apartere namen uit mijn lijstje maar weggelaten :D

    Wat vond je man van Julie?
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    In hoeverre zijn die bepaalde namen 'al in gebruik'? Want in sommige gevallen zou ik een 'gebruikte ' naam gewoon gebruiken als het een naam is die jullie wel graag willen.
    Zelfde als nichtjes/neefjes zou ik niet doen zelf. Maar kinderen van mijn nichten/neven of van bepaalde vrienden of buren etc zou ik wel gewoon doen.
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  17. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Dankjewel :)
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Nog wat opties:
    Nina
    Nuria
    Nynke
    Niene
    Nadieh
    Nadine
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  19. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hannah vind ik ook heel mooi en niet standaard
     
    Xalorna vindt dit leuk.
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik vind Julia en Valerie leuk.

    Liv, Elin en Fay heb ik iets te vaak gehoord, dat is wel net zoiets als Julia, die hoor je ook vaak, maar ik vind het een tijdloze, mooi naam.

    Livia vind ik ook leuk of Julie, op z'n Frans uitgesproken.
     
    Xalorna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina