Help Draaipoging (graag jullie ervaringen)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sambabal, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Hai meiden,

    Ben opzoek naar zowel positieve als negatieve ervaringen vanuit jullie, (durf niet op youtube te kijken)

    A.s maandag heb ik afspraak staan voor een draaipoging omdat onze babyboy nog met zn hoofd boven ligt en mijn vruchtwater aan de krappe kant wordt.

    1. Hoe was jullie ervaring?

    2. Heb je er last van gehad? Tijdens of de dagen erna?

    3. Pijnstilling mogelijk of niet nodig gehad?

    4. Uiteindelijk natuurlijk kunnen bevallen? Of alsnog met keizersnede?

    Wie wil zijn ervaring met mij delen? mag ook via PB
    Vind het vooral heel spannend allemaal.

    Liefs,
     
  2. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Bij mij is de draaipoging mislukt. Mijn zoon bleek toen al eigenwijs. Elke keer als het bijna gelukt leek, schoot hij terug.

    Er wordt wel redelijk druk gezet wat je redelijk voelt. Zelf vond ik het niet pijnlijk. Maar kreeg een paar dagen daarna wel last van mijn rug.

    We hebben uiteindelijk voor een geplande keizersnede gekozen. En dat was heel fijn en ook maar goed achteraf. De navelstreng zat redelijk stevig om zijn nekje.

    Hij is nu 1 jaar oud, alles gaat goed en nog steeds eigenwijs:D

    Succes maandag. Laat je weten hoe het is gegaan?
     
    Sambabal vindt dit leuk.
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier ging hij niet door ivm te krap vruchtwater...

    Mijn schoozus heeft pas geleden een draaipoging gehad en ze is gestopt na 3x proberen. Ze vond het best pijnlijk en had een week lang een beurs gevoel en wat blauwe plekken. Ze zei zelf dat ze het nooit weer zou laten doen
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik heb oook voor de keus gestaan. Ook rond 37 weken. Wij zagen er van af. De risico's en wij hadden het gevoel: hij ligt niet voor niets in stuit.... uiteindelijk is hij zelf gedraaid nog en is het toch een keizersnede geworden..
     
    Bloem2310 en Sambabal vinden dit leuk.
  5. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Bij ons is de draaipoging destijds niet gelukt, en het is een ks geworden. Stuitbevalling zagen zowel mijn gyn als ik niet zitten. Kind lag ook in half onvolkomen stuit.

    Ik vond het een veilig gevoel geven, ondanks dat ik er enorm tegenop zag. Ik lag aan het ctg en 2 vk's gingen de draaipoging doen. Ik had de regie. Als ik wilde stoppen stopten ze. Als ik de poging af wilden breken was dat ook helemaal goed.
    Ze hebben 2 pogingen gedaan, en zijn ongeveer 20 min bezig geweest. Daarna gaven ze het op. Kindje kwam niet over de helft heen zeg maar. Ik moest daarna nog 2 uur aan het ctg liggen.
    Ik heb mijn hele zw een enorm gevoelige buik gehad, met veel harde buiken en vroege weeen vanaf 20 wk. Heb de zw plat gelegen omdat elke beweging mijn buik triggerde. Maar na de poging had ik nauwelijks meer last dan anders! Dat zegt wel wat over hoe ze met je bm omgaan, ze doen het echt heel voorzichtig!

    Pijnstilling was niet nodig. Had wel de week erna enorme spierpijn, maar dat was te overzien.
     
  6. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties en PB's. Hier zelfde keuze of draaien of keizersnede. Maar hoop echt op een wonder dat ie uitzich zelf nog draait.
    Zie beiden niet echt zitten, maargoed afwachten maar.. :cry:
     
  7. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Gaan ze nu nog draaien trouwens? Meestal doen ze dat tussen de 36e en 37e week, daarna heeft vaak geen zin meer.
    Ks viel mij echt mee hoor. Stond zodra de ruggeprik uitgewerkt was weer naast m'n bed om naar de wc te gaan, vanaf eerste moment zelf voor m'n dochter gezorgd. Ja, he hebt daarna langer last, maar ja daar moet je dan even rekening mee houden :).
     
  8. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    1. Hoe was jullie ervaring?
    Niet zo goed..., maar veel beter te doen dan bijvoorbeeld een HSG.

    2. Heb je er last van gehad? Tijdens of de dagen erna?
    Tijdens veel last gehad. Het voelde alsof de gynaecoloog mijn ingewanden er via de buikwand naar de achterzijde probeerde uit te duwen. En dat tot 3x toe.

    3. Pijnstilling mogelijk of niet nodig gehad?
    Ik kreeg vantevoren een soort pijnstiller, maar dat deed niks.

    4. Uiteindelijk natuurlijk kunnen bevallen? Of alsnog met keizersnede?
    Draaipogingen haalden niks uit. Maar ik was dan ook al 37 weken zwanger. Ik mocht geen stuitbevalling doen vanwege mijn kleine lengte en smalle bekken. Er werd dus een geplande keizersnede geregeld voor een week later.

    Succes alvast!
     
  9. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ze willen toch een poging wagen.. En mocht het inderdaad pijn doen of weinig kans van slagen dan mogen ze er gelijk mee stoppen.
    Was er bij jou een reden voor een keizersnede in week 37?
     
  10. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam

    Hier ook al tegen de 38 weken, en stuitbevalling is uitgesloten.
    Was er een reden dat ze gelijk een afspraak maakten voor een ks de week erop?
     
  11. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ja, m'n vliezen braken met 37.3 ;). Ging bevallen, vanwege de ligging is het dus alsnog een ( semi) spoed ks geworden middenin de nacht :rolleyes:
     
  12. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Aiden was al vrij groot. Ze wilden me niet meer te lang laten doorlopen, bang voor een spontane stuitbevalling. Dat zou gevaar opleveren voor zowel mijzelf als Aiden.
     
  13. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik vond de draaipoging echt naar, pijnlijk en voor m'n gevoel klopte het niet. Het is ook niet gelukt. Ik heb toen moxa therapie gedaan en (toeval of niet) 's nachts is hij gedraaid met een week of 38
     
  14. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Mijn zoontje lag in stuit. Met 37 weken is hij gedraaid. Vervolgens weer in stuit gaan liggen en is hij met bijna 38 weken weer gedraaid. Toen bleef hij goed liggen en ben ik met 40 weken bevallen.

    Ik vond de draaipoging goed te doen. Ja het deed wel zeer maar was gelukkig zo gebeurd. Ik snap niet zo goed waarom sommige zo negatief over het draaien zijn. De baby word goed in de gaten gehouden na de tijd met echo en ctg voor de zekerheid. Maar risico's zijn er bijna niet, het is geen heftige ingreep.
    De risico's van een stuitbevalling en keizersnee zijn veel groter.

    Deze kleine ligt nu ook in stuit. Als dat volgende week nog zo is ga ik weer voor een versie.
     
  15. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Zoontje lag tm 36 weken in stuit en opeens lag hij goed, helaas lag hij week daarna met ruim 37 weken weer verkeerd.. ik ben diezelfde dag doorgestuurd naar gyn en ze hebben hem meteen gedraaid. Ik kreeg eerst infuus in met weeenremmers zodat baarmoeder beter zou ontspannen.. ik had voor de tijd echt vervelende verhalen gehoord dus ik verwachte echt heel veel pijn. Ben me op mn ademhaling gaan concentreren en pijn eigenlijk soort van weg gepuft! Het is mij echt heeeeel erg meegevallen. Daarna wel wat beurs gevoel maar prima te doen!
    Succes!
     
  16. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Oooh denk dat ze het inmiddels al hebben geprobeerd Hopelijk is het gelukt..
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Mijn dochter lag in stuit en ik heb besloten geen draaipoging te doen, ik had het gevoel dat ze met een reden op deze manier lag. Uiteindelijk ben ik in het ZH op een natuurlijke manier bevallen.
    Als je meer wilt weten mag je me pb-en hoor!
     
  18. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Hai meiden,
    Sorry ff niet online geweest, uiteindelijk laatste moment besloten om het toch niet te doen kreeg er een naar gevoel bij, en inderdaad veel uiteenlopende meningen, daarnaast had een andere gynaecoloog dienst.
    Maandag gaan we moxy-therapie proberen. Mocht dat niet baten dan wsl toch een draaipoging de dag erop.
    Stuitbevalling is uitgesloten, optie is dan geplande keizersnede in de week van 7 aug - 14 aug
     
  19. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Oké, ben wel benieuwd waarom je alsnog na moxatherapie een versie wil laten doen? Niet bekritiseren bedoeld maar nieuwsgierig... Je bent morgen 38 weken zie ik aan je banner, volgens mij wel erg laat om het te laten slagen aangezien er steeds minder ruimte in je baarmoeder is.
     
  20. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Ten eerste Omdat het hier in Spanje minder gebruikelijk is en ze je al sneller een geplande keizersnede geven.

    Ten tweede omdat ik het een fijn idee vind om dit te laten doen door de gynaecoloog die mijn gehele zwangerschap begeleidt en me daar vertrouwd voel.
     

Deel Deze Pagina