Help... Zwangerschapsischias

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door SMJD, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Aaahhh ik baal zo!! Momenteel mijn laatste week zomervakantie. Sinds ik vanaf 24 weken van 24 naar 18u werken ben gegaan in de thuiszorg voelde ik mij eindelijk weer wat fitter. Heerlijk weekje naar kos geweest en ook nog wel uitstapjes gemaakt, ging allemaal prima.
    Afgelopen vrijdag de babykleertjes en gordijnen van de babykamer gewassen en sindsdien steeds met sommige bewegingen een stekende pijn aan mijn stuitje wat doorschiet in mijn been. Gisteren bij de bekkenfysiotherapeut geweest en het blijkt zwangerschapsischias te zijn. Oefeningen meegekregen en donderdag weer terug komen.
    Vandaag hadden we een dagje dierentuin gepland, maar man man... Elke stap deed zeer en het lijkt alleen maar erger te worden, we hebben niet eens alles gezien en zijn eerder naar huis gegaan.
    Nu moet ik vanaf volgende week nog 2 weken werken tot aan mijn verlof maar begin mij nu serieus af te vragen of dit nog wel verstandig is. Zit te twijfelen of ik morgen op zal bellen dat ik vanaf volgende week toch de ziektewet in ga, zodat ze nog een kleine week hebben om vervang te vinden voor mijn diensten, of deze week nog aankijken, met het risico dat ik mij alsnog kort ervoor moet ziekmelden...
    Meer dames bekend met zwangerschapsischias en of de klachten afnamen of juist toenamen?
     
  2. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oei pijnlijk. Ik heb het gehad en kon toen geen stap meer zetten. Heb toen drie weken rust gehad, hoewel niks helpt behalve keihard laten losmasseren, en toen ging het ietsje beter. Maar als je nog maar 2 weken hoeft zou ik mezelf niet gaan forceren. Sterkte ermee!!!
     
    SMJD vindt dit leuk.
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Bedankt voor je reactie. Gisteren rustig aan gedaan en iets minder last. Hoewel bij alleen het afstoffen in de woonkamer begint het alweer zeer te doen.
    Straks weer fysio en vanmiddag mijn werk maar bellen... Ga het inderdaad maar niet meer forceren, straks kan ik in mijn verlof niks meer
     
  4. VEC

    VEC Lid

    3 mrt 2017
    80
    53
    18
    Vrouw
    Hier ook ischias gehad in m'n vorige zwangerschap. Was er 'ineens' rond 30/31 weken. Ik beviel te vroeg, met 34 weken, en in de kraamweek en de weken daarna strompelde ik echt door het leven met dank aan die ischias. :confused:

    Ik kreeg nu ook al van de vk te horen dat de kans om het deze zwangerschap weer te krijgen, ook nog weer vergroot is.

    Dus heel serieus nemen! Je lijf zal je dankbaar zijn. ;)

    Edit: ik zie dat je bericht van vorige week is. Hoe is het nu??
     
    SMJD vindt dit leuk.
  5. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Och jeetje dat is helemaal ellendig dat je zo lang last hebt gehad. En al met 34 weken bevallen ja, alles verder wel goed gegaan?

    Ik heb vorige week echt veel last gehad met elke stap die ik zette, heb donderdag mijn werk gebeld dat ik vanaf deze week volledig de ziektewet in ga. Ik ga vanmiddag op AT basis een Middagroute van 2 uurtjes proberen te werken, als dat goed gaat dan doe ik dit nog een aantal keer de komende 2 weken en verder wat kantoorwerk.
    Afgelopen zondag en gisteren heel weinig gedaan en heb 2 bijna pijnvrije dagen gehad gelukkig! Hopelijk blijft het zo.
     

Deel Deze Pagina