helpt voortand zit (iets) los - tandarts (assistente) hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Hier een panisch mensje :(
    Ik heb een voortand die iets los zit. 2 mm denk ik heel iets gaat hij heen en weer hij is ook wel wat gevoelig
    Ik heb een lastig gebit en veel meegemaakt denk aan wortelkanaalbeh kronen kaakontstekingen enz

    Nu drukt er een ondertand heel erg tegen mn voortand en denk hierdoor dat hij is gaan los zitten
    ik krijg er zo n buikpijn van
    mijn man roept al hij valt er zo maar niet uit maar ik ben bang van wel en dan??

    Dus mijn vraag wie heeft hier ervaring mee? of is er een tandarts of assistente die me er mee over kan vertellen?
    kan dit wachten tot maandag
    Groeit een tand zelf ook weer vast??

    mn tandvlees is niet erg ontstoken maar wel wat geiriteerd poets met sensodyne en parodontax

    alvast heel erg bedankt!
     
  2. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Niemand hier bekend mee of dit mee gemaakt?
     
  3. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Een tand zal niet weer vastgroeien ben ik bang, helemaal niet als er een andere tand druk/wrijving geeft.

    Dit kan waarschijnlijk wel wachten tot morgen, mits je voorzichtig doet en de voortand zo min mogelijk belast. Als je wel twijfelt, kun je altijd een weekend-tandarts bellen voor advies.

    Succes! Ik weet als geen ander hoe vervelend iets met de voortanden is (2 kronen)
     
  4. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie ja ik twijfel heel erg of ik ga bellen tand is ook gevoelig
    De tand die wrijving geeft noet even afgeveild worden zodat die er niet meer tegen drukt
    Maar dan zit ik nog wel met een tand die iets los zit en ruimte heeft
     
  5. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Als het ook gevoelig is zou ik wel even bellen.
    Straks is het echt je zenuw die al deels bloot ligt en dan mag je straks ook een prachtige kroon.... zit je niet op te wachten denk ik.
     
  6. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    :cry: nee daar zitten we zeker niet op te wachten het is niet warm koud gevoelig dus ze raden me aan morgen naar eigen te gaan
     
  7. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Succes!!!
    Balen hoor...
     
  8. rums

    rums Niet meer actief

    Een tand kan wel weer vastgroeien.
    Zoontje heeft helaas een dode voortand doordat hij er op gevallen is.
    En daarna nog eens gevallen en toen stond de tand scheef. Tandarts heeft hem recht gezet en inmiddels zit hij weer vast.
    Ik zou morgen bellen met de tandarts.

    Succes!
     
  9. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Vandaag geweest, viel gelukkig mee er zit inderdaad iets speling in mn tand maar dat mag volgens de tandarts.
    Ik ben bekend met knarsen en klemmen en zit nu in een stressige periode dus hij denkt dat de pijn en speling daar van komt. heeft ook met ijskoude vloeistof gekeken of het pijn deed maar geen ontsteking gelukkig..
    weer een zorg minder blijft nog wel pijnlijk helaas.. :(
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina