Hemnes ladekast

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pepper92, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Hoi!
    Het lijkt mij handig om de Hemnes ladekast met 8 lades te gaan gebruiken als commode.
    Maar...... Mijn vriend vind het niet fijn om vanaf de zijkant te verschonen, hij heeft liever het aankleedkussen verticaal liggen, zodat hij bij de voetjes staat. Ik denk niet dat dit kan met deze kast. Hoe hebben jullie dit gedaan?

    Ben verder sowieso heel benieuwd naar jullie ervaringen met deze kast als commode!
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik denk dat je bij bijna elke commode van de zijkant moet verschonen, of je moet een uitklapbare hebben. Bij een commode die wat dieper is kun je in eerste instantie misschien nog met de voetjes naar je toe verschonen, maar als de baby groter wordt gaat dat niet meer en zul je moeten draaien. Je hebt ook wel opzet plankjes die dwars op de commode staan zodat je daarop kunt verschonen, maar ook daar zal je baby vlug te groot voor zijn, en waarschijnlijk passen die ook alleen op de bijbehorende commode.
    Je vriend hoeft zich geen zorgen te maken: je leert verschonen in de situatie die je hebt, wat die situatie ook is.
    Met de kast zelf als commode heb ik geen ervaring, lijkt me verder prima.
    Je bent lekker op tijd trouwens zie ik :)
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij hebben er veel plezier van! Heb in de bovenste lades een aantal ladeverdelers zitten en in de onderste lade heb ik beddengoed.
    Het verschonen is een kwestie van wennen denk ik.
    Wij leggen hem links en rechts neer en op het begin was dat altijd gehannes, maar nu kunnen we het vanaf beide kanten.
    Ik kan door de kast juist niet recht van voor verschonen.
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  4. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Prima kast als commode. Wij hebben die met 3 lades voor dochter en de tweede krijgt hem ook. Bij dochter gebruik ik hem nog nauwelijks als commode omdat ze al 3,5 is. Maar hij blijft gewoon op haar kamer staan want je blijft er plezier van hebben.

    Met voeten naar je toe verschonen kan inderdaad niet. Tenzij je vriend zelf aan de zijkant van de kast gaat staan. Maar van opzij verschonen leer je toch zo?
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  5. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    @Zohra ik ben er inderdaad optijd bij, komt omdat de kinderen straks bij elkaar op 1 kamer komen te liggen. Ben in mn hoofd alvast aan het her-inrichten :D

    @Adrianna bedankt voor je ervaring. Ik vind dat hij het ook maar moet gaan leren vanaf de zijkant. Hij gaat zn best doen zei hij net ;) Die lade verdelers lijken me inderdaad ook errug handig!
     
  6. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    @Bailief ik verschoon zelf bijna altijd vanaf de zijkant, vanaf de voeten vind ik soms zelfs lastiger.... Hij heeft vanaf de voeten leren verschonen en heeft nog nooit anders hoeven verschonen. We hebben voor onze dochter de Hensvik commode, daar kun je makkelijk draaien met het aankleedkussen.
     
  7. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
  8. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    @Chels89 bedankt voor de website! Echt super!
     
  9. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik bedoelde vanaf naast de kast zeg maar ;). Jij staat voor de kast en je kindje ligt dus opzij zeg maar. En hij kan naast de kast gaan staan snap je? Uiteraard je kindje goed vasthouden maar dat spreekt voor zich
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  10. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Weet je wat zo fijn is van die kast? Het bad past naast het verschoonkussen. Dus je hebt geen aparte bad standaard nodig. En ze kan zo van het bad op het kussen.
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  11. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wij hebben hem ook en we vinden hem écht ideaal!
    Ik vind het zelf juist heel fijn om van de zijkant te verschonen. Het is maar net waar je vanaf het begin aan went, denk ik.
    Hij is echt lekker ruim en inderdaad bovenop is er heel veel extra ruimte naast het verschoonkussen.
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  12. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Onze buurvrouw heeft inderdaad ook zelf een vergrotingsblad gemaakt op de hemnes. Wij hebben het bij onze commode gekocht, ik vind het echt heel fijn om in de lengte aan te kunnen kleren, en als ze gaan draaien is de kans dat ze op de rand belanden toch een stuk kleiner (opstaande randen)
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  13. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.648
    592
    113
    Zo doet mijn man het ook! Ik vind het echt een ideale kast, genoeg ruimte, zowel in de lades als bovenop de kast. En qua verschonen is het ook echt waar je aan went, is mijn ervaring tenminste.
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  14. Meiske80

    Meiske80 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    3.319
    6
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik vind hem ook heel fijn maar wel wat hoog. Een badje erop zetten zou voor mij geen optie zijn.. En over recht van voren verschonen.. Dat leer je zo af na een golden shower
     
    Bootcamp babe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina