Herbalife en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmies, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik ben mijn hele leven al aan de lijn.
    Nu ik zwanger ben, wil ik natuurlijk dat wij beide alles binnen krijgen wat we nodig hebben, maar dat laat nog wel eens te wensen over.
    Nu voel (en zie) ik dat ik, doordat ik "gewoon" (en niet altijd goed) norrmaal eet, ik aangekomen ben. Natuurlijk kan dat van de zwangerschap komen, maar ik voel me er niet happy bij.

    Toen hoorde ik van iemand (herbalife dealer) dat ik dan best Herbalife kon gaan doen (niet het programma om af te vallen) maar gewoon om alles binnen te krijgen wat je nodig hebt en je kan dan best 2 keer per dag een shake nemen.
    Wanneer je merkt dat je lichaam meer nodig hebt, dan mag je dat rustig nemen, maar in principe hoeft dat niet omdat in die shakes alles zit.


    Dus ladies, jullie voelen m al: wie heeft hier ervaring mee?
     
  2. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ervaring niet, maar zo met mn boerenverstand zou ik zeggen: absoluut NIET doen!
    Tijdens je zwangerschpa (helemaal tijdens je prille zwsch) lijnen is echt een van de slechtste dingen die je kunt doen!
    Je moet gewoon zo gezond mogelijk en compleet mogelijk eten. En als je dan aan de shakes gaat, is dat toch gekuntseld , ook al zou je het zogenaamd niet om te lijnen doen.
    Misschien wanneer je er voor kiest om er gewoon bij te blijven eten dat het nog wel kan, maarja, dan kom je er alleen maar extra van aan lijkt me.
    En je kunt dan beter zelf gewoon een volkoren boterham en wat fruit en groenten eten dan zo'n shake.
    In voedselvervangers zitten soms ook zelfs stoffen die niet goed zijn voor de ongeboren vrucht, dus pas er goed mee op!
     
  3. Niet meer actief

    hier ook geen ervaring mee

    maar idd zou ik ook zeggen
    niet doen
    na de zwangerschap zou ik weer verder kijken
    en nu gewoon genieten en je eigen niet al te druk maken
     
  4. MamaNorah

    MamaNorah Fanatiek lid

    20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Mag je rustig doen. Gewoon 1 shake per dag nemen als ontbijt bijv in yoghurt met flink wat muesli er in. Of 3 gewone maaltijden en dan 1 of 2 shakes er naast. Sommige van de supplementen mag je wel nemen, de thee liever niet (te veel). Herbalife is namelijk niet alleen maar een product om mee af te slanken, het is gewoon goede voeding.
    Ga geen twee maaltijden vervangen, want dan ga je wel lijnen en dat is niet goed.

    Ik heb er wel ervaring mee. Ben zowat op de Herbalife groot geworden.
     
  5. Ik zou het niet doen. Je hebt toch het meeste aan goede evenwichtige voeding. Voldoende vezels, groente, fruit, vis... het is volgens mij beter om de eigenlijke voedingsstoffen tot je te nemen dan bij elkaar gekunsteld in een shake.

    Als je je echt zorgen maakt zou ik navraag doen bij een dietiste. Die kan je goed advies geven over je huidige voeding en wat je eventueel zou kunnen doen om de gewichtstoeneme wat te beperken. Wat en verkoper van Herbalife vertelt zou ik wat dat betreft meteen aannemen. Die wil uiteindelijk vooral het product verkopen.

    Jammergenoeg is het niet te voorspellen hoeveel je aan zal komen. Is toch steeds wisselend. Ik ben zelf in de eerste paar weken meteen 4 kilo aangekomen en daarna helemaal nix meer. Buikje groeit en voor de rest wordt het allemaal wat minder. Doe het niet bewust. Krijg het alleen niet voor elkaar om voldoende eten binnen te krijgen.

    Volgens mijn verloskundige is het belangrijkste dat je 2 stuks fruit, 2 ons groente en 3 keer per week vis eet. Krijg je in ieder geval genoeg vitaminen en mineralen binnen. Daarnaaast proberen om als je koolhydraat rijke producten zoals pasta, rijst en brood eet. Volkoren te gebruiken (helpt tegen de obstipatie).

    Ik ben zelf jaren geleden 30 kilo afgevallen door mijn eetpatroon te veranderen. Dit samen met een dietist. Doordat ik weet dat het wel degelijk kan werken om af te vallen zonder shakes en andere maaltijdvervangers ben ik geen voorstander van deze dingen.

    Veel succes in ieder geval en een fijne zwangerschap.
     
  6. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi Kimmies,

    Ik ben ooit 60 kilo afgevallen door gezonder eten en meer beweging. Hiervoor had ik ook allerlei dingen gebruikt, o.a. herbalife en afslankpillen, maar die gaven me geen blijvend resultaat. Ik ben dan ook geen voorstander van herbalife, omdat het niet je levenswijze veranderd wat wel nodig is om voorgoed van de kilo's verlost te zijn.

    Maargoed, nu ben je zwanger en kom je langzaam aan. Dit hoort bij een zwangerschap. Als je gaat lijnen (dus minder kcal nuttigt als je nodig hebt) dan komen er afvalstoffen vrij die ook bij je kindje terecht kunnen komen. Daarnaast is het belangrijk om niet teveel vitamine A binnen te krijgen, dit is schadelijk voor je kindje, en volgens mij zitten alle vitamines in herbalife.

    Het lijkt mij geen aanrader!

    Groetjes Saskia
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik was ook van de herbalife, maar ben meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Wij waren er niet mee bezig, anders was ik er eerder mee gestopt. Logisch dat een distributeur zegt dat het gerust kan, zo iemand wil graag geld verdienen.
    De mijne zei nl. precies hetzelfde.

    Het is echt veel beter om gewoon gezond te eten, dan zal je ook minder last hebben van misselijkheid. Ik ben 1 kg aangekomen, maar het voelt als 5. Jammer dan, het is voor een goed doel. Ik probeer me zoveel mogelijk bewust te zijn van mijn kindje en wat minder van mijn buik, die er echt minder uitziet nu. Over een tijdje komt die buik naar buiten en dan kan je er lekker van genieten!
     
  8. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Herbalife is hartstikke goed spul. (Ik ben geen distributeur). Aangezien ik me echt enorm goed ga voelen als ik Herbalife neem, kan ik me gewoon níet voorstellen dat het slecht is om te nemen als extra toevoeging.

    Als de baby er straks is en ik bv geef, ga ik ook weer Herbalife gebruiken. Niet als vervanger van een maaltijd, maar als extraatje. Ik gebruik het niet echt om af te vallen, maar meer voor de energie die je ervan krijgt (waardoor je weer meer gaat bewegen en dus ook weer meer afvalt).

    Herbalife is overigens niet alleen om af te vallen, maar ook voor dunne mensen om aan te komen.
     
  9. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    het zal indd niet slecht zijn voor je. maar zodra je gaat afvallen dan is alles slecht. tijdens het afvallen komen er afvalstoffen vrij die hartstikke slecht voor je kindje zijn. kijk als je afvalt doordat je extreem veel spuugt is het onmacht maar om er voor te kiezen vindt ik niet kunnen.

    geloof me, je verliest het meeste van je aangekomen gewicht vrij snel na de bevalling.

    ik ben ook verre van slank, maar was binnen anderhalve week 11 kilo van de ong 12 kwijt......!

    Als je normaal en gezond blijft eten, zou ik me niet zoveel zorgen maken.
     
  10. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    11 kilo in anderhalve week? Dat lijkt me zelfs voor een niet-zwangere niet gezond!

    Maar volgens mij is het de bedoeling zo'n supplement erbij te nemen en verder normaal te eten, in plaats van maaltijden te vervangen. Ik kan me niet voorstellen dat je dan afvalt, eerlijk gezegd. Ik deed dat in ieder geval niet.. ik ging me er allleen maar beter door voelen.
     
  11. anja1969

    anja1969 Actief lid

    29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Angel Eyes bedoelt (denk ik) dat ze van de 12 kilo die ze was bijgekomen in haar zwangerschap er na de bevalling binnen anderhalve week 11 kwijt was.

    Ik ben zelf 13 kg afgevallen voor ik zwanger werd en ben er nu 12 bijgekomen.
    Ik ben direct gestopt met afvallen toen ik het wist en ik let momenteel niet echt ergens op. De gyn. zei afgelopen week nog dat ik weinig overtollig vet had, dus het zal wel meevallen.
    Zo niet, dan ga ik na de bevalling wel weer verder.
    Ik wil geen enkel risico nemen. Probeer gewoon gezond te eten en beperk het snoepen, dan komt het allemaal best goed.
    Ik baalde er ook stevig van in het begin dat er weer kilo's aankwamen, maar fixeer je niet op weegschaal.

    Anja
     
  12. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Hallo allemaal
    Het is ook zeker niet bedoeld om af te vallen hoor,begrijp me goed.
    Voor mijn kindje niets dan goeds.

    maar, ik wil wel dat ik alles binnenkrijg wat ik nodi gheb (en daar ga ik geen 6 plakken brood voor eten, want dat heb ik nog nooit gedaan).

    En als ik daarmee ook niet te hard aankom door zaken te eten die sowieso niet goed voor je zijn.....
    waarom niet

    Daarnaast eet ik wel voldoende fruit en crackers hoor!
     
  13. gigi

    gigi Actief lid

    hey hallo kimmies,

    als je er nou zeker van wilt zijn dat je alles binnen krijgt....

    GRAVITAMON een compleet vitaminepreparaat speciaal voor zwangeren, 1 tablet per dag en verder gezond eten. lijkt mij de beste oplossing.

    herbalife is vele malen duurder dit kost € 15,- voor 3 maanden

    gr. gigi
     
  14. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    zitten er geen vitaminen toegevoegd aan herbalife? Want als er extra vitamine A inzit is het sowieso niet goed.

    maar verder zegt mijn gevoel ook: niet doen.

    je zal toch wel aankomen tijdens je zwangerschap. Maak je er niet te druk over. En als je gewoon zorgt dat gezond eet zal het aankomen wel meevallen.
     

Deel Deze Pagina