Herkent iemand dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mxm, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Ik heb sinds een anderhalf tot 2 weken ontzettend jeuk aan m’n buik (er begint zich nu ook striae te vormen) en op m’n handen jeuken. Ook heb ik sindsdien echt wel last precies rechts onder m’n ribben. Linkerkant geen last van. Eerst dacht ik dat het aan het groeien van de baarmoeder ligt, maar nu las ik op internet dus iets over zwangerschapscholestase. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Of is het dan echt zo dat je overdreven last hebt van jeuk aan handen en voeten? Ik heb overigens geen jeuk aan mijn voeten.... maar wel dat ik dat las en dacht van: hé..
     
  2. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik zou het zeker even melden aan je vk!! Cholestase kunnen ze checken, doen hoor! Succes
     
    mxm en Pinkblossom vinden dit leuk.
  3. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Dit!:)
     
    mxm vindt dit leuk.
  4. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Oke! Ik heb straks om 9:20 een afspraak voor de Rhesus prik, dan ga ik dat ook aangeven. Soms lijkt het alleen wel alsof ze niet luisteren. En dan zeggen ze: Ah nee, dat is heel wat anders ofzo.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  5. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Herkenbaar, maar blijf op je strepen staan.
    Vaak is je eigen gevoel het gene dat juist is, en als het niet zo blijkt te zijn is het super fijn natuurlijk maar neem het zekere voor het onzekere!
     
    Lieke1989 en mxm vinden dit leuk.
  6. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ga ik zeker doen. Lijkt mij ook niet zo moeilijk om dan voor mijn gerustheid even een papier uit te schrijven om bloed te laten prikken voor controle. Je hoort het straks wel van me!
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  7. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Jeetje, word er ff niet goed van..:confused: Sorry voor m’n bericht haha, moet het even van me af typen.

    Ik had vorige week een controle afspraak staan waarbij ik de Rhesus prik zou krijgen als het kindje zelf een positieve bloedgroep heeft. Dit is dus inderdaad zo en ik zou toen die prik krijgen. “Ja de prikken zijn op, dus we moeten even een nieuwe afspraak maken”. Vond ik al een beetje vervelend, omdat ik denk: je kijkt je afspraken vantevoren toch na? (Een paar dagen vantevoren ofzo) En als iemand dan iets nodig heeft, zorg je toch dat dat er dan is lijkt mij. Maar goed, kan gebeuren dus moest er een nieuwe afspraak gemaakt worden. Dit werd afgelopen dinsdag. Werd ik gebeld dat het toch weer verzet moest worden naar de donderdag of vrijdag omdat de prikken dan net niet binnen zouden zijn. Dus moesten we weer een nieuwe afspraak maken, dit werd dan vandaag om 9:20. Word ik een kwartier geleden gebeld dat ze weer niet kan, en er weer een nieuwe afspraak gemaakt moet worden. :evil: Ik heb netjes aangegeven (maar was toch wel even boos van binnen) dat ik het wel vervelend vind dat het de eerste keer er al niet was en nu telkens de afspraken verschoven worden, terwijl ik ook niet echt uit zit te kijken naar die prik. Nu word het morgen ochtend de afspraak, maar “als het weer veranderd bellen we je weer”, waarop ik zei dat ik hoopte dat dat even niet gaat gebeuren. :mad: GRRRRR! Men..

    Dus @Pinkblossom, morgen tijdens mijn afspraak geef ik het aan over de evt cholestase
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Maareehh, die prik moet toch wel rond een bepaald termijn gezet zijn? Dus hoelang kunnen ze dat nog uitstellen?

    Waarschijnlijk had ik zelf een ander gebeld. De huisarts, of evt zelfs het ziekenhuis en de situatie uitgelegd betreft je rhesus prik.

    En die jeuk, zit het in de binnenkant van je handen of aan de buitenkant? Als het aan de binnenkant zit (handpalmen en evt je voetzolen) zou ik gelijk weer bellen en aangeven dat je daar NU bloed voor wilt prikken.

    Jeuk op je buik komt hoogstwaarschijnlijk door je striemen.
    En ik zou oprecht kijken naar een vk die je wél vertrouwd en serieus neemt. Dit is waardeloos.
     
    mxm vindt dit leuk.
  9. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ik had rond dat termijn ook meer jeuk. Ook buik en handen en geen voeten. Vooral na douchen. Is ook weer vanzelf overgegaan. Ik had het niet heel de dag door maar met vlagen. Jij?

    Handen jeuken niet meer nu maar buik kriebelt soms nog steeds.

    Zou het sowieso wel altijd melden maar hoeft niet gelijk cholestase te zijn, kan dus ook hormonaal zijn.
     
    mxm vindt dit leuk.
  10. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Als je denkt dat het zwangerschap choletase is, zou ik nu gelijk bellen!
     
    mxm vindt dit leuk.
  11. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Je moet wel echt meteen bellen hoor. Ik lig inmiddels al een paar nachten wakker van de jeuk. Belde eigenlijk meer omdat ik wilde weten wat kon helpen maar de vk kwam meteen naar me toe. Had ze sochtends gemaild en kreeg geen reactie dus dacht ik bel ff want wil toch nog ff langs de kruidvat kunnen. Langs kruidvat kunnen werd langs ziekenhuis. Meteen 4 buisjes bloed afgenomen en alles werd direct al gecontroleerd. Mocht aan de ctg en alles. Gelukkig is het bij mij geen cholestase maar de jeuk blijft helaas. Ze hebben me koelzalf gegeven maar die doet niet zoveel. Ben inmiddels wel zo moe van de slapeloze nachten dat ik iets beter slaap maar goed vanacht was het een uur of 2 en lag er rond half 11 al in. Dan is de jeuk het ergste bij mij. Zodra ik mn bed in ga.

    Maar lang verhaal kort.. bellen!
     
    mxm vindt dit leuk.
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Pijn rechtsonder in/net onder je ribbenkast dat is je lever.
    Mijn eerste had zijn voeten er in geparkeerd op het laatst.

    Succes!
     
    mxm vindt dit leuk.
  13. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Gister ochtend vroeg de Rhesus prik gezet, en erop door gegaan dat ik het gewoon wil uitsluiten d.m.v bloedprikken. Uiteindelijk heeft ze me in het Zorgdomein gezet zodat ik meteen kon bloedprikken, krijg ik met 4 dagen de uitslag van. (Weekend niet meegerekend dus verwacht rond donderdag) mocht er wat zijn belt ze natuurlijk, en anders hoorde ik niks.

    De jeuk op m’n buik is het ergst. Begin inderdaad ook striemen te krijgen daar. En jeuk binnenkant handen maar ook bovenop handen.
     
  14. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Bij mij ook meer in vlagen hoor. Maar de jeuk op m’n buik is wel blijvend.

    Nee precies! Maar je leest dan ja: Jeuk op buik, handen enz, en de pijn rechts onder je ribben, en dan komt het in het laatste trimester voor....

    Het is inderdaad ook om het uit te sluiten, om het zeker te weten. en ben het helemaal met je eens dan het ook hormonaal kan!
     
  15. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wow 4 dagen wachten? Bij mij was het zi spoed dat ik niet uit het ziekenhuis weg mocht tot de uitslag er was.
     

Deel Deze Pagina