-Het life hacks topic-

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Lijkt me bij delicate stoffen geen goed idee....
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    :thumup:
    Tot mijn peuter met zijn hele lijf vol zand langs komt banjeren en middenop jouw schone plekje neerploft:roflmao::roflmao::roflmao:
     
    podiki25, Popidepi, Emsy en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Maar dan moet ik wel heel vaak de blender aanzetten. Gebruik altijd 2 liter melk, dat past nooit in mijn blender....
     
  4. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik ook. Altijd gaat er een rol pedaalemmer zakken mee. Die gebruik ik voor de vieze was. Alles op kleur en temp gesorteerd. Thuis kunnen ze zo in de machine leeggemaakt worden.
     
    Leo85, 1981Mama en EdN vinden dit leuk.
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    Wow, deze vind ik briljant, ik haat beslag maken!
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  6. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ja, zoiets eigenlijk. ik heb de classic, maar er zijn verschillende modellen. Ik vind de classic ook fijn overzichtelijk, de vakjes hebben iets elastiek, dus niets verschuift, als je hem opendoet kun je goed in je tas kijken. Er zit een rits in voor je portemonee, en de tas zelf is afgesloten met een rits. Veilig dus voor dieven.

    Ik vind hem echt heel fijn. enig nadeel is dat er geen lange band bij zit om hem kruislinks over je lichaam te dragen,maar ik denk dat ik die nog laat maken bij de schoenmaker.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  7. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik gebruik 1 liter melk. 3 eieren en zoveel meel als nodig is voor een mooi beslag. In mijn blender past ruim 2 liter. Je mag em vullen tot aan 1700 cc. Dus dat gaat bij mij prima. Ik heb dan ruim voldoende pannenkoeken, maar denk dat jouw gezin groter is.
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Kruislings dragen doe ik toch nooit dus dat is geen probleem :)
     
    mamabri vindt dit leuk.
  9. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Mijn blender kan maar 800 hebben:(
    En inderdaad ik heb wel een flink gezin. Met jouw blender zou ik maar 2x hoeven draaien. Dan is het goed te doen.
    Maar als ik met een mixer mijn beslag maak krijg ik in het beslag allemaal luchtbelletjes. Die zitten dan ook in mijn pannenkoeken. Dat worden kleine gaatjes waardoor de stroop naar buiten komt. Heb je met de blender daar geen last van?
     
  10. Melief

    Melief Niet meer actief

    Als je kledingstuk sowieso al verpest is maakt dat toch niet uit :p
    Ik heb het nu al heel vaak gedaan en nog nooit iets verziekt
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Ik las net iets over pedaalemmerzakken om was te sorteren en schoot mij te binnen: leg een rol binnen handbereik in de auto (bij mij zit hij links naast me in de deur). Dit heeft al een paar keer een stevige poetsbeurt kunnen voorkomen toen een kind onverwacht misselijk werd.
    Zodra een kind zegt mama ik heb buikpijn of ik voel me niet lekker geef ik een zak.
     
    Leeuwtje83 vindt dit leuk.
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Dit doe ik idd ook! Werkt echt zo fijn
     
  13. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Wellicht totaal iets anders. Maar bedacht het net toen ik hier in centrum aan mijn zoontje ging leren hoe de auto terug te vinden in de parkeer garage.
    Op een groepsreis in een buitenlandse vreemde plaats werd als tip mee gegeven als je door de stad loopt regelmatig achterom te kijken hoe het er dan uit ziet. Zo herken je de terug weg wat beter. Ik gebruik het nog steeds regelmatig als ik mijn auto terug wil vinden of in een vreemde plaats loop
     
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Als ik op de app Kaarten klik op mijn telefoon staat als eerste waar mijn auto staat en hoe ik er heen moet lopen.
    Ideaal
     
  15. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb wel wat belletjes in het beslag maar niet zoveel dat er gaatjes in de pannenkoeken komen.

    Ik heb deze blender;
    https://www.bol.com/nl/p/philips-avance-hr2195-00-blender/9200000039410470
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  16. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn kinderen hebben allebei in hun deur een stevige plastic zak zitten, voor idd precies deze reden. Als ze misselijk worden weten ze dat daar een zak voor hun zit.

    En een rol pedaalemmer zakken heb ik ook in de auto. Voor alle rommeltjes, zakdoekjes en lege snoeppapiertjes.
     
    Adje vindt dit leuk.
  17. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Gewoon vuilniszakken in de auto, soms kan het leven zo simpel zijn. Mijn man maakt altijd een vuilnisbelt van de auto, verpakkingen van eten en lege flesjes enzo. En dan 1 keer in de zoveel tijd moet hij opruimen en dat vindt ie dan vervelend.

    We hadden nog niet bedacht om gewoon een rol vuilniszakken in de auto te leggen, hahaha!
     
  18. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Staafmixer :) Ik heb een blender en staafmixer maar gebruik de blender amper. Zelfs met de hack om schoon te maken (die ik al jaren gebruik) vind ik het schoonmaken van een blender nog te veel gedoe. Staafmixer is veel sneller schoongemaakt.
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik heb een blender waarvan ik de onderkant af kan draaien. Super makkelijk :)
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  20. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Witte kleding: met weer of vlekken die er niet uit kunnen worden weer schoon met wassen in bleek (soms meerdere kinderen)

    Bij overgeven doe ik een pendaalemmerzak in de emmer die het spuug opvangt dat gooi ik dan vervolgens weg ipv emmer leeg gooien.

    Moltonhoezen bij alle kinder bedden mocht er een ongelukje gebeuren plassen/diaree/spuug komt het niet op het matras.
     

Deel Deze Pagina