Het wasbare luier topic

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bootcamp babe, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier voor de eerste vanaf 2 maand wasbaar. Net voor zijn tweede verjaardag dagzindelijk en met 2 jaar en 3 maand ook nacht zindelijk. We gebruiken little Lamb tweedelig voor de nacht en de pocket luiers voor overdag plus een aantal wasbare uit China omdat die zulke leuke printjes hadden :p.
    Voor de tweede ben ik alleen nog op zoek naar een New Born pakket voor de eerste twee maand zodat er vanaf het begin wasbaar geluierd kan worden.
    Hier nooit echt luieruitslag gehad bij de eerste.
    Ik vind de ww luiers ook veel meer stinken dan de wasbare, zo'n volle vieze pamper stinkt honderd keer meer dan een vieze wasbare.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Je kunt met hydrofielen gaan vouwen? Blumchen heeft mooie overbroekjes (wasbaarwonderland.nl) en blueberry coveralls mini (lieveluiers.nl)

    Ik had blumchen newborn, dom genoeg verkocht want ik dacht dat ik nooit meer zou twijfelen over nog een kindje.. die worden dus niet meer nieuw gemaakt.
     
  3. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Vouwen met hydrofiele krijg ik mijn man niet aangepraat :p en aangezien die ook vol meehelpt met de verzorging moet het een simpel systeem als pocket of AIO zijn. Ik zat zelf te denken om totsbots teenyfit tweedehands aan te schaffen ergens. Ik hou marktplaats al in de gaten en kijk regelmatig op eBay voor tweedehands teenyfit luiertjes.
     
  4. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij gebruiken voor onze newborn prefolds en ik heb afgelopen week nog een paar milovia's er bij besteld. De one size zijn echt nog veel te groot voor ons meisje van nog geen 7 pond.

    Wasbare luiers bevallen hier erg goed, zijn er direct mee begonnen bij thuiskomst uit het ziekenhuis. Alleen in de nacht nog wel wegwerp, want dat is nog even beetje handiger voor manlief op die tijden.
     
  5. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    Hier een 3de kindje van nu 10 weken en jammer genoeg pas kort geleden begonnen met wasbaar.
    Had ik er eerder mee begonnen dan had het me veel geld bespaard!

    Wij zijn met 8 weken begonnen, mijn dochter was erg klein bij haar geboorte en daarna ook nog veel afgevallen.
    Dus de eerste tijd paste ze er nog niet in!

    Voor overdag gebruik ik Milovia pocket luiers one size, ik gebruik deze ook voor mijn zoontje van 2. Ideaal!
    Ik vind ze echt lekker soepel zitten en ze lekken hier totaal niet.
    Voor s’nachts gebruik ik 2 delig de Bamboozles of de bamboe van Little Lamb.
    De overbroekjes van Blueberry vind ik fijn maar ook die van Bambi Roxy.

    Wat ik dus niks vind zijn de AIO van Totsbots ook de overbroekjes van Totsbots vind ik vreselijke lekdingen!

    Wegwerp gebruik ik wel voor mijn zoontje voor de nacht en voor beide kindjes buitenshuis
     
  6. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hopelijk kan ik middels dit topic ook gebruik maken van jullie expertise dames :)

    Wij gebruiken nu Bamboozles voor onze dochter van 8 weken. Madam is een flinke plasser en all-in-one werkte niet, de Bamboozles doen goed dienst. We gebruiken er alleen zo veel! Als je de pakketten bekijkt op de verschillende webshops, gaan die allemaal uit van 20 à 24 luiers wat genoeg zou moeten zijn.
    We hebben er nu 23, maar daar doen we dik twee dagen mee (iedere voeding een schone luier, luiertje tussendoor, ongelukje op de commode, etc.). Als je dan naar de droogtijd kijkt (24+ uur), moet ik iedere dag een luierwas draaien om ze weer op tijd droog te hebben.
    Is het misschien verstandig om nog wat luiers aan te schaffen? Of is het verslinden van luiers nog maar voor korte duur en zouden 23 stuks over een tijdje wel voldoende moeten zijn?
    Alvast bedankt!
     
  7. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Hier vliegen de luiers er ook door hoor! Alleen gebruiken wij de bamboozles alleen voor de nachten, en dat niet eens altijd. Dochter is 3 weekjes, dus dat kan nog best veranderen.

    Systeem wat hier het meeste gebruikt wordt zijn de Milovia covers met inleggers (20 stuks), welke binnen 2 dagen ook allemaal gebruikt zijn. Gelukkig heb ik ook nog 12 prefolds, 10 strikluiers en 10 bamboozles maat 1 liggen. En de milovia's zijn erg snel droog na het wassen.
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Saz667 oh dan heb jij er wel een boel ja! Maar om nou 50 Bamboozles in de kast te hebben liggen :o::roflmao:
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Misschien op zoek naar een sneller drogende luier? Hier fan van Bumgenius freetime. Die zijn zo droog. Maar die gebruik ik pas sinds dat hij 5 maanden is.
     
  10. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Niet zo zeer. We zijn wel tevreden over wat we hebben, alleen zitten we inderdaad met de droogtijd. Is het dan gewoon verstandig om meer luiers aan te schaffen of zal ze al vrij snel minder luiers per dag gaan gebruiken en lost het probleem zich zo vanzelf op?

    Oh en waarom pas vanaf 5 maanden als ik vragen mag?
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hihi ik zag het licht pas laat. Wij gebruiken het voor onze tweede in het kader van duurzaamheid. En ook vanwege zijn gevoelige huid maar dat wisten we pas toen de luieruitslag voorgoed verdween. Ik weet dus niet beter dan dat ze vanaf dan op 5 luiers + nachtluier zitten. Voor die laatste hebben wij little lamb tweedelig bamboe.

    Overigens heb ik zelf 30 Bumgenius freetime en 10 little lamb met vier overbroekjes en daarmee gaat het nu prima. Niet elke dag wassen, overal in huis schone luiers liggen, ook de droogtijd van het bamboe is geen probleem zo.
     
  12. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Aaah, dus 30 dagluiers en 10 nachtluiers. Dan hebben wij er simpelweg nog niet genoeg denk ik :) Dan weten we dat ook weer :D
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Exact de reden waarom ik er meer heb.

    Je kunt ze evt in de droger drogen. Scheelt weer tijd. Ze slijten er wel iets sneller van trouwens
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  14. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Je kunt natuurlijk ook voor tijdelijk een ander systeem gebruiken dan bamboozles, in ieder geval voor overdag. Prefolds en strikluiers zijn niet zo duur, en die kun je makkelijk bijboosten. Een prefold kan hier zo 6 uur mee, zonder doorlekken. Maar kun je eventueel ook als padfold in een strikluier leggen. Is een stuk goedkoper dan bamboozles en ook een stuk slanker om de billetjes. ze drogen wel veel sneller dan bamboozles, dus zou je als extra luiers kunnen doen.
     
  15. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik lees hier af en toe mee aangezien ik al een tijdje denk om wasbare luiers te gaan gebruiken.
    Zeker na mijn ervaring met een Wb zwemluier, wat een top ding! :thumup:

    Maar goed.. iemand hier tips? Waar moet ik op letten?
    Zoon plast niet abnormaal veel.
    Ik zag bababoe als merk op Google voorbij komen. Iemand hier bekend mee?
    Verdere adviezen zijn ook welkom.
    Ook hoe ik hierin mijn vriend nog zover kan krijgen :p
    Het is overigens alleen voor thuis.
    Hij gaat 3 dagen naar de oppas en daar zal wegwerp gebruikt blijven worden (denk ik)
     
  16. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Bababoe is geloof ik hetzelfde als alvababy of happy flute ofzo. In ieder geval chineesjes met een nieuw merkje er aan.

    Je kunt je ook aanmelden bij de wasbare luiers groep op facebook, daar kun je heel veel dingen lezen en leren en ook tips krijgen enzo.
     
  17. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Als tip zou ik geven: koop in het begin niet teveel luiers van 1 soort. Dat was de fout die wij hebben gemaakt. We hadden bedacht dat een all-in-one systeem voor ons het best zou zijn en hebben daar gelijk een hele zwik van ingeslagen. Nu bleek dat totaal niet te werken bij onze dochter, dus konden we alles weer terug sturen (we hadden gelukkig eerst met tweedehandsjes geprobeerd en alle nieuwe luiers nog niet gebruikt).
    Kijk dus eerst wat werkt bij je kind, een beetje hetzelfde verhaal als met de verschillende soorten flessen denk ik.
     
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Haha ja die vriend was hier ook lastig te overtuigen. Het verdwijnen van de luieruitslag was voor hem de druppel. Hij vindt het nu prachtig. Ik ken ook iemand die zwichtte voor het prijskaartje. Veel goedkoper dan wegwerp. Zeker tweedehands. En bij gebruik voor een volgend kind. Of als je restafval zelf moet wegbrengen omdat de afvalbak voor kunststof is.

    Wij gebruiken het thuis en onderweg. Heel handig met kleine leuke wetbags. Op het KDV ook wegwerp.
     
  19. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb op basis van goede reviews van luiers telkens twee of drie op marktplaats gekocht. Zo kwam ik uiteindelijk uit op Bumgenius freetime. Maar mijn zusje op een heel andere luier. Dus eerst uitproberen inderdaad.
     
  20. poekien

    poekien Niet meer actief

    Hallo ervaringsdeskundigen, vraag van een beginner hier. Wij willen ook wasbaar gaan maar hoe zit dat nou met die inleggers? Ik kan het nergens echt vinden hoe mensen dat doen. De wasbare moet je toch schoonmaken voordat je ze in de wasmachine gooit? Anders zit je hele wasmachine vol ontlasting, dat lijkt me niet zo fris. Ik lees soms wel ‘uitschudden boven de wc’ maar ja, mijn kindje is nog vrij klein en heeft echt dunne poep. Veeg je dat dan eraf ofzo? En dan eerst een sopje voordat t in de was gaat? Dat lijkt me best wel gedoe en tijdrovend. En hoe doe je dat onderweg? Je kind ergens verschonen en ondertussen de luier uitschudden en de inlegger afspoelen en alles luchtdicht opbergen, heb ik dan niet nog een setje handen nodig?:oops: Dankjulliewel vast.
     

Deel Deze Pagina