Hoe begon jouw bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bozoe, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Jeetje direct al 8 centimeter ontsluiting, dat is even omschakelen dan of niet?

    Vannacht heerlijk geslapen alleen sinds twee uur vanmiddag weer veel krampen en zeurende rugpijn. Ook weer vrij veel ontlasting gehad vandaag, het zal er wel bij horen:D.
     
  2. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Ja was heel vreemd. Ik vroeg toen dus ook helemaal in de war, maar ga ik vandaag bevallen dan?

    Fijn dat je goed hebt geslapen. Spannend hoor, volgens mij is het toch wel een soort van voorbereiding op wat komen gaat. Heel veel succes (alvast)!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.071
    113
    Bij eerste gestript bij 41+2 wkn, daarna harde buiken, diarree en uiteindelijk ook darmkrampen en spugen, gevolgd door plotseling regelmatige weeën. Hij is geboren in ochtend van 41+3 wkn.

    Bij de tweede bij 41+5 wkn wakker geworden in ochtend wakker geworden van wee. Gedurende dag heel onregelmatig her en der een wee, tot ze aan het eind van de middag opeens regelmatig werden en al snel pittig.

    Bij de derde spontaan gebroken vliezen in avond 40+6 wkn, paar uur later begonnen weeen. Ze is geboren in vroege avond 41+0 wkn.

    Diarree en darmkrampen kan 'voorbereiding' zijn, maar kan ook te maken hebben met de ligging van je kindje (darmen in de knel...). Mijn derde heeft tussen 35 en 37 wkn dwars gelegen en ik die periode had ik veel diarree (10-20 keer per dag een klein beetje), buikpijnen, erg gespannen buik, voelde me niet goed en erg onrustig. Mijn darmen konden niet goed doorlopen omdat baby er erg opdrukte... VK zei dat ze dit vaker zag bij hoogzwangeren. (gelukkig ging het bij mij weer over toen baby weer goed ging liggen met hoofd naar beneden, wat een verademing was dat!)
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    @Kache ze ligt hier als het goed is al ingedaald en ook vast in het bekken. Ik weet niet of ze dan nog van positie kunnen veranderen/dwars kunnen gaan liggen?
     
  5. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Op 40+5 delen van slijmprop verloren (had veel weg van vruchtbaar slijm vond ik). Die avond moest ik van mezelf nog even snel voor slapen gaan een buikfoto maken en hij was flink aan het dansen. Dit waren mijn 'voortekenen' achteraf.

    In de nacht wakker van wat vervelende krampen, naar de wc gegaan en dat triggerde meteen een weeenstorm (1min om de minuut meteen). Dat zwakte na 20 min af naar om de 5 a 4 minuten en uur later naar 3 minuten. Hup naar ziekenhuis en daar bleek ik al op 8 cm te zitten. Helaas ging het daarna niet zo voorspoedig en na weeeenopwekkers, bijna 2 uur persen en een knip is onze zoon geboren met 40+6, ong 10 uur na de start van de weeenstorm.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  6. Donkerblauw

    27 aug 2014
    30
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ik werd snachts wakker van krampen, dacht dat ik gewoon flink naar het toilet moest maar eenmaal op de wc kwam er niets. Wel steeds kramp.
    Het kwartje viel pas een uur later dat het weeën konden zijn, dus begonnen met timen en ja hoor, er zat regelmaat in!

    Savonds is onze zoon geboren. De bevalling begon dus met weeën, vliezen zijn in het ziekenhuis doorgeprikt.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  7. Nathaliee

    Nathaliee Lid

    27 aug 2015
    25
    6
    3
    NULL
    NULL
    Oh wauw! Wat spannend! Zo leuk om straks je kindje te mogen ontmoeten (al ben ik stiekem wel blij dat het er op zit voor mij) Ik heb ook zo vaak gegoogled op dit onderwerp ;)

    4 weken geleden ben ik bevallen van onze zoon. Ik had de hele avond al harde buiken, maar dat was niet nieuw voor mij. Al waren ze nu wel echt sterker en vaker aanwezig. Mijn vrouw kwam thuis en ik zei nog tegen haar "vannacht mag je je zoon ontmoeten!" Ze moest er om lachen, want ik dacht al 4 weken iedere avond dat het zou beginnen.

    Om 00:00 had ik bloedverlies en verloor ik mijn slijmprop (gad-ver-dam-me)

    Om 1 uur kreeg ik mijn eerste wee. Ik dacht weken ervoor al voorweeen gehad te hebben, maar nee! Het verschil merk je duidelijk! :)

    26 uur later had ik hem in mijn armen. Heerlijk zo'n warm glibberig frummeltje :)

    Probeer er van te genieten. Het is zo bijzonder!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  8. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
  9. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    @Veran lief dat je het vraagt. Nog steeds op en af last van voorweeën. Hang nu al een tijdje boven de wc-pot, ben erg misselijk. Dus denk dat ze lekker op mijn maag aan het trappen is. Het is echt heel spannend:D
     
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    1: met 39+6 gebroken vliezen
    2: na strippen met 40wk met weeën.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Het duurde, duurde, duurde, duurde nog langer.. en toen eindelijk begonnen de weeën met 41+4!
    Geen echte voortekenen gehad.
     
    bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina