Hoe deden jullie dat?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door saartje27, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Weet niet of het raar is hoor. Is het egoïstisch als ik niet wil dat iedereen de kleine straks aanraakt en/of oppakt zonder toestemming van mij of de papa?
    Moet er niet aan denken dat als de kleine straks in de box ligt dat jan en allemaal hem er zomaar uit gaat halen...

    Zijn er meer vrouwen die dit gevoel hebben of hebben gehad? Hoe pakte jullie dit aan?

    Groetjes Vanessa
     
  2. sam

    sam Fanatiek lid

    11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ik zelf vond dat helemaal geen probleem.

    Maar als je dat niet wil hebben gebeurd dat gewoon niet jij bent de moeder dus jij bepaald dat. En anders zorg je er gewoon voor dat jij of je man het kindje vast heeft. En na een tijdje breng het naar bed.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Nee hoor is helemaal niet raar. Ik wil het zelfs nu nog niet hebben.
    Gewoon zeggen wat je wel en niet wilt.
     
  4. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Is helemaal niet raar hoor. Hier mag dat ook niet. Zeker niet als ze ligt te slapen. Ik vind het trouwens erg brutaal hoor, als mensen zomaar je kind uit de box of ledikantje plukken.
     
  5. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Dat vind ik dus ook.
    Ik heb het 1 keer meegemaakt dat een collega tot 2 keer toe Wessel uit zijn wagen wilde tillen,ik werd boos joh ze wilde hem pakken ik zeg nee ik wil dat niet hebben zegt ze waarom niet ik zeg daarom niet.
    Na een half uurtje ofzo kwam ze weer maar dit keer had ze hem half beet ik zeg als je hem nou niet heel snel loslaat ik heb toch gezegt nee en toen luisterde ze wel maar ze vond het heel raar dat het niet mocht.
    Als ze had gevraagt mag ik hem even vasthouden had ik het geen probleem gevonden maar zomaar pakken nou dan ga je hem echt niet meer krijgen vind dat zo brutaal.

    Dus Saartje gewoon zeggen wat je wel en niet wil.
     
  6. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik wou dat ook niet liggen ze net lekker te slapen en dan zou iedereen ze steeds vastpakken. en het kind moet in het begin aan de ouders wennen dus ik wou het ook helemaal niet.
     
  7. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt voor jullie reactie's.
    Gelukkig ben ik niet de enige met dit gevoel...

    Gr. Vanessa
     
  8. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik wou dat ook niet en dus hield ik haar lekker vast haha.. en ik wou der ook nog eens niet afgeven :oops: Alleen aan der papa en der opa's en oma's. Ik had zoiets van wij hebben hier zolang op gewacht dus laat me genieten hahahah.
    Bij mij vroegen ze altijd netjes of ze haar vast mochten houden, ik ben altijd heel duidelijk geweest .. slaapt ze dan slaapt ze.
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Nogsteeds hoor moet ik er niks van hebben als mn kids zomaar worden opgetilt ed. en ze zijn al 2 en 5 maand. De meeste mensen weten het ook wel en vragen het nu gewoon en de eerste dagen had ik mn beide kids veel vast en anders zeg ik gewoon laat hem/haar maar ff liggen ze ligt net zo lekker.
     
  10. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Bij ons hebben mensen dat nog nooit gedaan of gevraagd. Ik heb mijn dochter vaak ook zelf in mijn armen of in de box liggen of ze slaapt. Maar als je iets niet wilt dan moet je dat duidelijk maken.

    @vales: wat een irritant collega :confused: was ze doof of zo?
     
  11. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    @Bibiche op dat moment was ze idd opeens heel erg doof :evil: :(
     
  12. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik zat op kraamvisite bij een manlijke collega van mij zijn vrouw had de baby lekker bij haar liggen staat een andere collega opeens op pakt de baby uit haar armen en zegt tegen haar dochtertje wat ze meegebracht had op visite kom ga maar zitten dan mag jij de baby ff vasthouden.
    nou sorry hoor maar vond ik zo brutaal en ik zag aan t vrouwtje dat ze zich geen houding wist te geven.
    moet ze dus echhhhhhht nooi bij mij flikken.
    een andere collega van mij vond het juist heel leuk dat we allemaal haar dochter ff vasthielden zei wou dat graag voor de fotos en voor ik het wist lag haar dochter met een flesjein mijn armen.
    maar uit mijn eigen een baby pakken noooooit.
    zelfs bij mijn schoonzusje in het begin niet dan vroeg ik het eerst.
    doeiii mirella
     
  13. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Dat zou ik ook niet leuk vinden. En ik zou het ook zeker niet zo maar laten gebeuren. Ze mogen het vragen en dan kan het wel, maar zomaar zelf pakken.....wat een brutaliteit.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nou dat is helemaal niet raar, dat je daaraan denkt hoor, ik had dat ook heel erg.
    Ik wou ook niet hebben, dat de baby het hele rondje werd doorgegeven.
    Maar ik denk niet dat iemand zomaar je baby uit de box plukt hoor, en anders zou ik daar zeker wat van zeggen.
    Als Steven sliep haalde ik hem ook nooit uit bed.
    Doe wat je zelf het beste lijkt ;)
     
  15. Niet meer actief

    ik heb het nogsteeds...

    Alleen de baby oppakken als ik daar toestemming voor geef.
    Zelfs mn ouders en mn schoonouders!

    Is niet gek hoor!(Althans, in mijn wereld niet ;) )
     
  16. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    helemaal niet gek.
    Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar wel bijna heeeeeeel zeker, dat ik dat ook niet wil.
    De enige die dat mag zijn mijn vriend en ik, en me ouders en zusje, de rest heeft het maar eerst te vragen. En helemaal als de kleine slaapt, moeten ze die lekker laten liggen.
    Gewoon iets van zeggen hoor tegen de mensen die je kindje er zomaar uit willen halen.
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Nou, dat wil ik ook dus niet hebben, eerst even vragen. En als ze slaapt, dan slaapt ze, kan me niet schelen wie er aan haar bedje staat. Tja, dat valt niet bij iedereen goed hebben we ondertussen wel gemerkt, maar dat is dan jammer, het is ons kind en wij beslissen wat ermee gebeurt.
     
  18. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    mn schoonmoeder was er vanochtend, toen ze net eindelijk stil was van een uurtje lekker krijsen. dus was blij dat ze stil was, ging mn schoonmoeder een beetje aan dr plukken. had het al in de gaten en zei: hej je gaat dr niet wakker maken he, ze slaapt net. toen gaf ze zelf schaapachtig toe dat ze sophie graag vast wilde houden. heb voet bij stuk gehouden, dat ik het niet wilde.
     
  19. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Jeetje, die vrouw dacht duidelijk weer alleen aan d'r zelf..
    IK wil het kindje vasthouden, DUS dan moet het maar even wakker.

    Ik snap niet dat mensen zo kunnen denken.
    En hoe komen ze erop iemand anders baby wakker te maken of zonder te vragen uit de wagen/box te pakken?
    Ik vind het echt onbegrijpelijk aso..
     
  20. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    flikken ze dat bij mij dan hebben ze oorlog!
     

Deel Deze Pagina