hoe doen andere moeders dit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cat2, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    duw je vent een poetsdoek in z'n handen? Hij wil alles kraakhelder, jullie werken allebei? Dan kan hij daar toch prima aan bijdragen?
     
    Kiekieboe, Marchella, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Alles goed bijhouden is wat hier het beste helpt!
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Nou Idd zeg!

    Klinkt als een ontzettend veeleisende man (zeikerd in mijn ogen)

    Als man hier iets niet goed vind doet hij t maar lekker zelf... ik spring echt niet in de houding boor hem
     
    suus1983 en Lamode vinden dit leuk.
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou dat is mijn idee!
     
    Biny vindt dit leuk.
  5. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Je vind het niet erg?
    Maar dit topic gaat et toch over dat je het allemaal niet gedaan krijgt?
    Ik strijk helemaal nooit iets. Ook geen overhemden hier in huis, dat scheelt.
    En inderdaad droger helpt ook. Wordt alles meteen lekker zacht.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Klinkt niet als een gezonde situatie. Je man wil het huis piekfijn schoon. Helpt hij hier in mee?
    Je man wil wachten met psz. Waarom?
    En wat jij wilt? Telt dat mee voor hem?
     
    Kiekieboe en Biny vinden dit leuk.
  7. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Als mijn vent dat tegen mij zou zeggen wens ik hem veel succes, daar staat de stofzuiger, succes ermee
     
    Mop81, Kiekieboe, Hopsatee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Taakjes en geen tijd voor jezelf?

    Ben je in dienst bij je man ofzo?

    Jouw man verwacht dat alles spik en span is net zoals het was voor de geboorte van jullie dochter? Wat doet jouw man in het huishouden? Van mij had hij een schop onder ze reet gekregen om zelf ook wat schoon te maken.

    Ik ben een bewuste thuisblijfmoeder en ik doe heel veel in huis en rondom het huis maar ondanks dat mijn man wel werkt en ik niet doet ook hij gewoon dingen in huis. Je hebt samen een huis, samen een gezin, samen een huishouden, of je nu werkt of niet daar hoor je SAMEN voor te zorgen.
     
    Kristientje, Kiekieboe, Hopsatee en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Zo doet ieder zn ding toch? Zeg ook zeker niet dat ts dit moet doen! En ik heb daarvoor ook al een reactie geplaatst dus misschien moet je eerst even alles terug lezen ;)
     
  10. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    We zijn met ons 5en. Ik werk 2 dagen. Op maandag poets ik het hele huis. Ons meisje van 3 speelt dan zelf of komt me helpen. Op dinsdagmorgen zorg ik dat voor de jongens naar school zijn ik al wat kleine klusjes gedaan heb zoals de wc's poetsen (dat doe ik elke morgen), de houten trap even met stoffer en bik afvegen indien nodig enz.

    Op dinsdagmorgen doe ik de boodschappen of laat ik ze bezorgen. Verder doe ik de was en ik strijk niks. Alle bovenkleding gaat netjes op het droogrek en de rest in de droger.

    Elke dag even stofzuigen en dweilen. Op vrijdag heb ik altijd middagdienst. Dan ga ik s ochtends nog even naar de winkel om de weekendboodschappen te halen en zorg ik dat het huis netjes is voor ik onze dochter om 11 uur wegbreng en ga werken.

    Bedden verschoon ik op zondag en dat gaat uit de droger weer ongestreken op het bed. Zie je niks van.

    Voor de ramen aan de buitenkant komt 1 keer in de 6 weken de glazenwasser. Binnen doe ik zelf maar dat is ook maar een klusje van een half uurtje.

    Conclusie: spreid de dingen die je moet doen en doe elke dag even de wc en stofzuigen. Hou de was bij en overweeg of je de strijk kunt overslaan. Boodschappen kun je evt laten bezorgen.
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb ook geen droger maar wel twee droogrekken. Direct uit de was uitschudden, mouwen goed doen en strak over de stang hangen. T-shirts en hydrofielen nog eens glad strijken met je hand als je ze opvouwt. Gaat echt prima!
     
  12. MHV

    MHV Actief lid

    10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ik doe elke dag iets:
    Ma en di werk ik dus dan doe ik alleen het noodzakelijke zoals eten koken en vaatwasser in en uitruimen. Ook wat wasjes draaien.
    Wo: keuken poetsen
    Do: woonkamer afnemen en wc's doen
    Vr: slaapkamers schoonmaken en bedden verschonen
    Za: badkamer poetsen
    Zo: strijken en dweilen

    Ik vind dit heel prettig en zo heb ik genoeg tijd voor mezelf.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Kleding gaat bij ons nooit in de droger. We centrifugeren op hoge stand. Gewoon de was goed uitslaan voor het ophangen, dan zorgen dat het recht hangt en bij het opvouwen nog even extra glad strijken. Geen strijkijzer nodig.
     
    Biny vindt dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus jij doet twee jobs tegelijk (werken en tegelijk een kind in huis, geen idee hoe je dat volhoudt), doet 's avonds dan nog het huishouden erbij, maar je man bepaalt hoe schoon het moet zijn en dat je kind thuis moet blijven? Mooi is dat.

    En als je in België woont, is er toch geen psz? Ga je dan wachten tot school op 2,5 jaar voor je weer eens wat tijd voor jezelf krijgt? Dan zet je jezelf klaar voor een burn-out, vrees ik.
     
  15. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Grappig. Ik centrifugeer juist op een lage stand zodat de kleding wat zwaarder is en de kreukels er goed uit zakken.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij hebben geen plek over voor de was, dus alles moet zo snel mogelijk droog en dat gaat beter op een hoge stand. Maar van kreukels echt geen last.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik vind het ook altijd heel eng als ik dit soort dingen lees. Mijn man wil...Hoezo je man wil? Als hij iets wil moet hij er ook maar voor zorgen. Heel apart dat er toch nog zoveel vrouwen zijn die niet een beetje voor zichzelf opkomen. Had ik in deze tijd niet meer verwacht.
     
    Meisje@12345 en Shakes vinden dit leuk.
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad. Mijn man wou ook liever geen poetsvrouw. Ik heb hem mooi de keuze gegeven : een poetsvrouw, of alle taken in huis oplijsten en 50/50 verdelen. Hij was zo slim om toch maar voor optie 1 te kiezen.

    Ik ga mezelf toch niet opbranden voor het huishouden zeker? Samen een huis en een gezin, dat is samen ervoor zorgen. En als eentje dan zegt dat hij of zij dat niet meer trekt, dan is het samen zoeken naar oplossingen.
     
    suus1983 en Liekje81 vinden dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Helemaal mee eens inderdaad. Ik wilde ook een hulp, man wilde eerst proberen of hij dan toch zelf niet nog wat meer kon doen. Ook prima (we zoeken nu toch een hulp haha).
     
    Shakes vindt dit leuk.
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb alles om moeten gooien.
    Ik ben zzper en merkte dat ik overdag geen tijd heb om te werken met een kleintje en alle taakjes.
    Ik ben van product veranderd en werk nu in de avonden de bestellingen weg.
    Overdag zorg ik voor mijn zoontje en doe het huishouden.
    Nu is meneer al gewassen, heeft ontbeten, gespeeld en hij ligt nu al ruim een uur te slapen.
    Ik heb tijdens zijn slaapje de afwas gedaan, wasje gedraaid, keuken schoongemaakt en nu zit ik met mijn ontbijtje op de bank hntm terug te kijken :D
     

Deel Deze Pagina