Hoe groot is dat kans op bevruchting als je 'klust' tijdens je eisprong??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daantje57, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo allemaal,

    Ik heb de afgelopen week al heel veel gelezen op dit forum omdat wij net zijn begonnen met proberen voor ons eerste kindje.

    Ik ben 4 aug. gestopt met de pil en omdat ik graag wilde weten wanneer ik weer een eisprong zou krijgen heb ik een ovu test gedaan (clear blue digital)... Op dag 14 had ik een smiley!! ..dus meteen geklust natuurlijk...

    Nu vroeg ik me af.. hoe groot eigenlijk de kans is dat je zwanger wordt als je op dat moment gemeenschap hebt.. weet iemand dat toevallig?

    Ben ook wel beniewd na hoeveel maanden jullie zwanger waren!

    liefs.
    Daantje
     
  2. Delta

    Delta Niet meer actief

    ben ik ook benieuwd naar.. weet wel dat vrouwen onder de 35 jaar zo'n 20 % kans hebben op zwangerschap per maand..
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als je op het juiste moment klust, dan heb je ongeveer 20% kans op een zwangerschap.
     
  4. Loesje 29

    Loesje 29 Bekend lid

    28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hoi Daantje,

    Allereerst zou ik de cearblue de deur uit doen, die zijn super duur! Je kunt ze veel beter via internet kopen, ik heb hele goede ervaringen met die van zwanger & kids, maar je hebt ze ook van matcare etc...

    Ik weet niet hoeveel procent je kans hebt, maar ik ben in de 7e ronde zwanger geworden. Mijn cyclussen liepen nogal uiteen (vandar dat ik veel ovu testen nodig had :)). In de laatste ronde heb ik geklust op de dag van positieve ovu test en de dag erna (wat uiteindelijk de dag van eisprong bleek) en ben dus zwanger geraakt.

    Heel veel succes!!
     
  5. Theeleutje

    Theeleutje Fanatiek lid

    5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Onder de 35 jaar heb je inderdaad 20% kans om zwanger te raken, als je klust op het goeie moment natuurlijk!
    Hou er wel rekening mee, dat als je net gestopt bent met de pil je grote kans hebt dat je nog moet ontpillen. Je lichaam moet zichzelf als het ware resetten. Dit kan 6 maanden tot 1 jaar duren. De klachten die bij het ontpillen horen, (kunnen) lijken heel erg op zwangerschapssymptonen.

    Ik was in de 2de ronde zwanger na het stoppen met de nuvaring. Maar met dez nuvaring hoef je dan ook niet te ontpillen/ontringen
     
  6. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi Meiden!

    Bedankt voor alle reacties. Goed om te weten dat het ongeveer 20% is!. Bedankt voor de tips over de ovutesten! Als deze van clear bleu op zijn zal ik daar eens naar kijken.

    Leuk om te horen hoe snel het bij jullie ging! Ik ben erg benieuwd.. over 13 dagen testen :)
     
  7. Iloiza

    Iloiza Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Loesje (of iemand anders die het misschien weet),
    Die ovu-teststaafjes van Matcare, die kunnen toch in de digitale van Clear Blue?? Of was dat nog weer een ander merk??
    Anders kun je de digitale houder van CB namelijk gewoon blijven gebruiken, maar alleen nieuwe (ander merk) teststaafjes bestellen.
     
  8. zaterdag

    zaterdag Fanatiek lid

    28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    statistisch gezien heb je idd 20% kans als je beide goed vruchtbaar bent en onder de 35 jaar.
     
  9. Elizabeth38

    Elizabeth38 Actief lid

    12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Daantje57, sorry dat ik me bemoei met je vraag. Pfff, ik denk dat ik weinig kans maak op een zwangerschap. Ik ben 38, mijn vriend is 43 en ik ben al 1,5 jaar met de pil gestopt. Dat ontpillen duurde bij mij ongeveer een jaar. Mijn menstruatie bleef weg. Trouwens Daantje57, ik ken genoeg meiden onder de 35 die met de pil zijn gestopt en die zijn binnen 6 maanden zwanger geraakt. Dus heel veel succes! Ik hoop dat het snel lukt bij jullie!

    Groetjes, Elizabeth38
     
  10. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi Elisabeth.

    Jeetje dat is al best lang.. Ik hoop voor je dat het binnenkort gaat gebeuren voor je!... Ik ben zelf nog een stuk jonger, 26 jaar, en mijn man is 33.. dus ik hoop dat het bij ons sneller gaat. Maargoed... Je weet het natuurlijk nooit.. veel succes jullie in ieder geval!!!
     
  11. whitesaber

    whitesaber Niet meer actief

    @Daantje Je hebt alleen geklust toen je een smiley had?
    Ik zou als je nog niet zwanger bent na je ongi om de dag klussen en in de periode van je eisprong elke dag :D
     
  12. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi!

    Nee we hebben niet alleen tijdens de smiley geklust. Verder ongeveer om de dag of om de twee dagen. Tijdens de smiley wat elke dag.
     
  13. whitesaber

    whitesaber Niet meer actief

    Hoe voel jij je verder dan? :D
     
  14. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi W.saber..:)

    uuhh.. gewoon normaal eigenlijk ... Wel beetje buikpijn af en toe.. maar dat is het enige..

    Hoezo? ... Heb jij al zwangerschapsklachten dan? .. of had je die bij je eerste zwangerschap al in de eerste of tweede week?

    Groetjes!
     
  15. whitesaber

    whitesaber Niet meer actief

    Nou in de 3de week (1 week na eisprong) kreeg ik aan 1 zijkant een soort steken en wat ik dus las op google is dat dat de innesteling was
    Dus hou het goed in de gaten zou ik zeggen :p
    Wat ik nu voel is moeheid en een aanwezige onderbuik :p
    Dus het is afwachten
     
  16. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Die steken heb ik ook gehad!! Aan de rechterkant... een paar dagen geleden.. Maar bij een ander onderwerp hier op de site vertelde iemand me dat dat waarscheinlijk de eiprong was....

    Bedankt voor alle info!! Hoop voor je dat het gelukt is deze maand :D
     
  17. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb eens gelezen dat elke dag klussen dan ook weer niet ideaal is omdat de concentratie en kwaliteit van het sperma minder goed zou zijn... Geen idee of dit waar is?
    Voordat ik zwanger was van m'n dochter dan hebben we eigenlijk slechts één keer geklust tijdens de vruchtbare periode, en het was gelijk raak. Het is natuurlijk ook een kwestie van geluk...
    Veel succes!
     
  18. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik heb nu in een ander topic gelezen dat de kans van 20 % voor de hele maand is, gemiddeld dus... en dat als je echt tijdens de eisprong gemeenschap hebt de kans dus veel meer is dan 20 % ... iemand zei zelf 60 % !!!!

    Of dat waar is weet ik natuurlijk niet...
     

Deel Deze Pagina