Hoe groot is de kans op een zwangerschap bij gebruik Mirena spiraaltje?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Miscalculated, 6 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miscalculated

    Miscalculated Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Het is al heel lang geleden dat ik hier iets gepost heb!

    Ik zit met het volgende:
    Het is nu 1,5 jaar geleden dat ik een nieuwe Mirena heb laten plaatsen.
    Sinds deze week heb ik last van zeer pijnlijke borsten, ook zijn ze in omvang toegenomen. Zo erg dat het mijn collega's ook is opgevallen. Ik moet vaak plassen. Ik lig al voor acht uur in bed, zo vermoeid ben ik (dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook). Ik heb voor het eerst een aambei o_O en ik heb net lopen huilen toen de dames wonnen van Denemarken en ik huil eigenlijk nooit.

    Omdat ik niet meer ongesteld word zou ik niet meer weten hoe mijn cyclus is. Wel had ik een weekje of twee een paar druppeltjes licht bloed verloren..

    Ik ben net langs het tankstation gefietst in de hoop dat ze daar testen verkopen, maar helaas.
    Afwachten tot morgen na vijf uur.

    Hoe groot is de kans..
     
  2. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Uhmmm even googelen?

    Hoe betrouwbaar is Mirena?
    De kans om zwanger te worden met het hormoonspiraaltje is vrijwel nul als de methode gestart wordt tijdens de menstruatie en er op dat moment niet al sprake is van een bevruchting. De betrouwbaarheid is zelfs groter dan de betrouwbaarheid van een sterilisatie. Een niet goed ingebracht spiraaltje kan soms ook een zwangerschap tot gevolg hebben.

    Wanneer je zwanger blijkt zal er iets niet goed moeten zijn met het spiraaltje. Ik acht de kans niet nul, aangezien het echt wel eens gebeurd. Maar enkel een zwangerschapstest zal je kunnen vertellen of je zwanger bent of niet!
     
  3. Miscalculated

    Miscalculated Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Ik hoopte op ervaringsverhalen van vrouwen op het forum ;)
     
  4. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Ok! :)

    Daarmee kan ik je helaas niet helpen!
     
  5. Eva123

    Eva123 Actief lid

    9 apr 2013
    129
    15
    18
    Zelf geen ervaring, maar ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen zwanger zijn geraakt, ondanks een spiraal. Morgen maar gewoon testen, dan weet je het zeker. Succes!
     
    Miscalculated vindt dit leuk.
  6. Miscalculated

    Miscalculated Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Vanochtend een test gedaan, twee streepjes te zien!
     
  7. Eva123

    Eva123 Actief lid

    9 apr 2013
    129
    15
    18
    Zwanger dus? Euhm, gefeliciteerd? Of was het dusdanig niet de bedoeling dat een felicitatie niet op zijn plaats is?
     
  8. Miscalculated

    Miscalculated Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Feliciteren mag wel hoor. Net contact gehad met de huisarts & word later teruggebeld.
    Ik verwacht er weinig van.
     
  9. Eva123

    Eva123 Actief lid

    9 apr 2013
    129
    15
    18
    Oké ben benieuwd. Succes en laat je het nog even weten?
     
  10. Miscalculated

    Miscalculated Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Foto op gestuurd naar de huisarts. Deze heeft contact opgenomen met de gynaecoloog. Ik moet me over 25 melden in het ziekenhuis om te kijken hoe het ervoor staat ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of iets anders.
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Spannend, succes!
     
  12. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik neem aan dat ze dan hCG gaan prikken? Een echo zal niet veel opleveren namelijk. Pas vanaf 1000 à 1500 hCG is er iets te zien op een echo weet ik helaas uit eigen ervaring met een BBZ. En als je zowel hCG zou hebben dan zou je test echt wel knallen. Succes in ieder geval!
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    De foto die je geplaatst had vond ik niet echt positief te noemen.
    Ik denk dat je niet zwanger bent.
     
  14. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    De Mirena kan zorgen voor zwangerschapsklachten, ook al heb je de spiraal al lang.
    Je test is negatief, een vlekstreep op een onbetrouwbare test. (zie ander topic van TS).

    Koop een Kruidvat 2 voor 5 euro. Of een CB Digitaal met wekenindicator. Ook gevoelig en direct duidelijkheid in tekst.

    Voor nu zeg ik Niet zwanger. Maar dat zal mogelijk ook uit de echo bij de gynaecoloog blijken...Of bloedtest.

    Bij een spiraal krijg je gewoon een eisprong, het is alleen on mogelijk dat het bevruchte eitje zich gaat innestelen. Mogelijk heeft je test dus op je eisprong gereageerd en ja, dat kan.

    Maar straks kom je melden dat je wel zeer pril zwanger bent. Dus wacht even af wat de gynaecoloog zei.
     
  15. Twingia

    Twingia Fanatiek lid

    7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    En wat zei de arts?
     

Deel Deze Pagina