Hoe lang thuis gebleven na geboorte?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door LiveLifeLovely, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    In de zomer beval ik hopelijk van ons tweede kindje. Heb nu ook een peuter van bijna drie rondlopen.

    Bij de eerste ben ik ongeveer 6 maanden thuis geweest, beviel prima.

    Voor de tweede lijkt het me eigenlijk heerlijk om wat langer thuis te blijven. Misschien wel een jaar lang.

    Het lijkt me fijn om niet van hot naar her te moeten racen en ik wil mijn kind absoluut niet voordat hij/zij tien maanden is naar een kinderopvang of gastouder.

    Ben benieuwd wat de ervaringen zijn van moeders die zo lang thuis zijn geweest.

    Financieel zal het geen vetpot zijn, maar zeker haalbaar:D
     
    MiaMaria vindt dit leuk.
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Dochter ging met 4 maand naar het kdv. Vond het heerlijk weer te werken en zij is er niet minder van geworden.
     
  3. xjeannii

    xjeannii Actief lid

    15 apr 2016
    403
    2
    18
    Hier hetzelfde.
    Ik heb tussendoor ook een poosje thuis gezeten, maar nee niks voor mij.
    Ben blij dat ik weer werk en effe "afleiding" heb.
    Ik denk dat het voor iedereen anders is. De ene vind het heerlijk thuis en de ander werkt liever.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.412
    4.733
    113
    Hier ook. Ik kon echt niet wachten om weer te gaan werken.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Na 10 weken weer aan de slag gegaan.
    Ene kant wilde ik langer thuis blijven. Al was werken ook een heerlijke uitlaatplek.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Ik had het wel lekker gevonden. Mijn werk is best stressvol en veeleisend en 8-10 weken na de bevalling stond mijn hoofd daar gewoon nog niet naar. Bij de oudste ben ik zelfs al na 3 weken weer gaan werken (eigen bedrijf).
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier bewust thuis vanaf de 1e. Nu bijna 5 jaar dus. De een kan prima na 8 weken weer gaan werken en de ander vind het prettiger om thuis te zijn voor de kinderen. Wat jij prettig vind moet je zelf gaan ervaren en als de muren op je af komen kan je altijd nog iets gaan zoeken van werk.
     
    MiaMaria vindt dit leuk.
  8. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Lijkt mij afschuwelijk om zo lang thuis te zitten. Maar ik ben dan ook erg aan m'n eigen leven gehecht. Bij de eerste begon ik na 4 weken alweer op de universiteit.
    Nu denk ik na 3 maanden weer beginnen met werken, misschien iets eerder.
     
  9. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik ben een jaar (schooljaar) thuisgebleven. Ik had HELLP-syndroom en ben heel erg ziek geweest. Na 6 maanden voelde ik me eigenlijk weer goed en kon ik er wel van genieten. Na 10 maanden wilde ik echt weer werken, in de grote mensen-wereld leven, maar nee, ik mocht pas na de zomervakantie beginnen :) maar sl met al heb ik erg genoten van mijn jaar met mijn dochter.
     
  10. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik ben al met al een jaar thuis gebleven bij mijn dochter.. ik vond het echt heerlijk! In het eerste jaar gebeurd zoveel, ik ben blij dat ik dat heb kunnen mee maken..
    Het is dat het financieel niet anders kan maar wat mij betreft was ik huismoeder geworden.
    Mijn moeder was ook altijd thuis voor ons en ik vond dat altijd erg fijn..
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  11. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben 12wk thuis geweest, na afloop verlof weer 34u in de week gaan werken zoals voorheen.
    Het was wel zwaar, mn in de nachten dat er eruit moesten. Nu was onze zoon erg makkelijk, had toen al geen nachtvoedingen meer en was verder een tevreden kindje
     
  12. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik ben op 1 week na 4 maanden thuis geweest. Vond het heerlijk om thuis te zijn, maar ook wel weer fijn om mijn eigen ding te doen en mijn collega's en cliënten om me heen te hebben
     
  13. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    1e kindje na 6 weken aam het werk. Maar die situatie is heel anders.

    2e kindje na 3 maanden weer gaan werken en mn zoontje naar het kdv. Bevalt super :)
     
  14. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. :D weinig thuisblijvers dus?

    Ik heb overigens wel gewoon een baan hoor en die blijft ook omdat ik ouderschapsverlof op wil nemen.

    Ik ben er voor mijzelf wel uit geloof ik;) lekker lang thuis
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de eerste na 3 maanden gaan werken, bij de jongste door omstandigheden na 4 maanden. Vanaf 5 maanden gingen ze naar het kinderdagverblijf. Bewust op die leeftijd omdat ze vanaf 6 maanden eenkennig kunnen worden. Ken mensen die hun kinderen met 11 maanden naar het kdv lieten gaan en die kinderen hadden echt moeite met wennen.
     
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Bij de eerste heb ik 2 maanden aan mn verlof geplakt, bij de tweede 3 maanden extra.

    Na mn eerste bevalling was ik erg beroerd,veel bloed verloren, ik had een knip die maar niet dicht wilde en daarmee wou ik echt niet gaan werken. Het was winter en ik zat binnen met een huilbaby en buiten lag sneeuw. Niet echt een roze wolk dus.

    De tweede keer was in het voorjaar, het was een prachtige lente dat jaar. Ik had 2 vriendinnen die ook net bevallen waren en lang thuis bleven. Uren wandelen in de zon, koffie drinken op terrasjes, heerlijk relaxte baby; de mooiste periode uit mn leven ☺️
     
    Sokkie87 vindt dit leuk.
  17. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Ik ben bijna 2 jaar na de bevalling thuis gebleven (en daarvoor tijdens de zwangerschap al) dit was noodgedwongen ivm bekkeninstsbiliteit. Ik vond het verschrikkelijk maar dat kwam vooral omdat ik zo slecht was. Nu ik weer werk voel ik me beter (geestelijk) en ben ik leuker als moeder, ondanks dat ik nog veel pijn heb werkt dit beter voor me.
    Het is echt wat je zelf fijn vindt en wat voor jullie werkt. Mensen verklaren mij voor gek dat ik ga werken terwijl ik niet hoef, maar die zien niet hoe ik thuis was in die periode, ik ben niet geschikt om thuis te blijven ;) zo is een ander misschien minder happy als ze wel gaan werken.
     
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Bij de eerste ben ik 16 weken thuis gebleven, en toen werd ik gek van het thuiszitten en had ik spijt dat ik zo lang verlof had genomen.
    Bij de tweede dus wat korter, 14 weken volgens mij.
    De derde keer ben ik 2 jaar thuis gebleven, en dat voelde zo fantastisch, het is dat ik niet nog een vierde wil, anders zou ik het zo weer doen. Ik heb wel bewust gekozen voor we uberhaupt gingen proberen voor een derde om te stoppen met werken, dus ook tijdens mijn zwangerschap was ik thuis, en dat vond ik echt geweldig om mee te maken.
     
  19. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    O dat van die derde zwangerschap klinkt geweldig! Ik heb ook een gevoel dat het een prachtige periode gaat worden. Eindelijk niet van hot naar her en veel plannen. De laatste jaren ben ik door het hot naar her etc heel weinig toegekomen aan tijd voor mijzelf (met name sporten wat ik mis). Ik verheug me echt om weer even tijd voor mijzelf te hebben en tegelijkertijd geweldig te kunnen genieten van een bijna schoolgaande peuter en een newborn baby! Waarom zou het KDV voor mijn baby zorgen als ik het zelf zo graag doe ;)
     
  20. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Bij mijn dochter ben ik 7 maanden thuis geweest. Was werkeloos en hoewel ik solliciteerde duurde het even voordat ik ergens werd aangenomen.
    Nu zal ik weer gaan werken als N 13 weken is.
     

Deel Deze Pagina