Hoe makkelijk zijn jullie met het geven van een zetpil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik ben even heel benieuwd hoe andere moeders zijn met het geven van een zetpil.

    Mijn dochter van bijna 8 maanden heeft nu in totaal 4 keer een zetpil gehad. En dat in een week tijd. Haar tandjes komen door en ze heeft er zo enorm veel last van. Gisteren lag ze om 18.30 uur in bed maar ze sliep pas om 22.30 uur. Ze heeft alleen maar gehuild van de pijn. Ik heb van alles geprobeerd om de pijn te verlichten, maar op een gegeven moment mocht ik haar niet eens meer aanraken om haar te troosten. Ze sloeg mijn hand weg, haar knuffel gooide ze elke keer weg en de speen wou ze absoluut niet in. Om 21.30 uur heb ik haar een zetpil gegeven en een uurtje later sliep ze.

    Afgelopen weekend kreeg ik commentaar van mijn schoonmoeder. Ik ben te makkelijk met die rommel en ik kon beter andere manieren zoeken om haar van de pijn af te helpen, volgens haar. Overdag krijgt ze veel koude dranken, koud eten en een gekoelde bijtring. Voordat ze gaat slapen wat dentinox en dat helpt haar goed. Alleen 's avonds krijgt ze zo veel pijn en helpt zelfs dentinox niet meer.

    Ben ik nu echt te makkelijk? Als wij pijn hebben pakken we toch ook paracetamol als het echt niet meer gaat? Ik wil haar geen pijn zien lijden als ik weet dat ik er wat aan kan doen. En kom op, 4 in 8 maanden tijd? Ik strooi toch niet met die dingen alsof het niks is? Ze heeft gewoon haar rust nodig.

    Hoe staan jullie tegenover de zetpil?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Als ze pijn hebben of ongemakkelijk zijn krijgen ze een zetpil...

    Ik neem okk wat als ik hoofdpijn heb... ga dan niet voor de grap met de hoofdpijn zitten


    Als ze koorts hebben maar ze wel
    Spelen krijgen ze geen zetpil
     
    MaMa, Lena1982, Adje en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Precies hetzelfde als biny, bij pijn en ongemak een zetpil. Bij koorts in principe niet, behalve als hij er heel beroerd van is.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben heel makkelijk met pcm. Geen zetpillen, maar siroop. Maar ik heb dan in twee kinderen die heel vaak hoge koorts maken en dan ook ellendig slapen. Nóg ellendiger dan anders :)
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  5. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Precies Dit!
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Hier ook pcm siroop. Ik geef het wanneer ik denk dat hij pijn heeft.
    Maandje terug is hij 2 weken ziek geweest. Hij heeft bijna een week lang elke dag aan de max. dosis gezeten.
    Ook met tandjes krijgt hij pcm.
    Ik ben makkelijk en daar heb ik geen problemen mee. Een pijnvrij kind vind ik belangrijker. Zolang de arts zegt; 'prima!', heb ik geen problemen met geven.
     
    Banana en Lilou17 vinden dit leuk.
  7. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier tot nu toe (10 maanden) nog maar 1 keer een zetpil/pcm gegeven. Dit was op aanraden van het cb vlak voor de eerste vaccinatie.
    Als ze pijn heeft, zou ik haar zeker een zetpil geven, maar zo ver is het nog niet gekomen.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  8. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Jullie denken er dus net zo over als ik.

    Vanavond krijgt ze er gewoon weer een als ze er zo veel last van heeft!
     
  9. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ik ben er ook vrij makkelijk in, maar mijn nichtje krijgt dan weer bijna nooit een zetpil. Ligt denk ik heel erg aan hoe je kindje is. Zoon is erg gevoelig voor zich niet goed voelen, bij bijvoorbeeld tanden en koorts, en dat is dan ook aan alles te merken (huilerig, slecht slapen etc) terwijl mijn nichtje overal vrij makkelijk doorheen gaat...
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  10. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik vind niet dat je er te makkelijk over denkt hoor! Ik geef echt niet om elke scheet een zetpil, maar wel als ik merk dat hij echt pijn heeft zoals bijvoorbeeld na een vaccinatie of nu zijn tandjes beginnen door te komen. Overdag probeer ik dan zoveel mogelijk de pijn te verzachten door middel van bijtringen maar als hij 's nachts wakker wordt door de pijn laat ik hem echt niet onnodig lijden.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Hier hetzelfde!
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  12. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Je geeft zeker niet te snel hoor. Bij pijn geef ik ook gewoon een zetpil, zeker als het helpt om te slapen. Bij koorts of verhoging alleen als ze er last van hebben, anders laat ik het lekker. En als er echt heel veel gehuil is zonder dat ik kan ontdekken wat het is, geef ik ook wel eens een zetpil. Soms heb je een periode dat ze dagen achtereen op zetpillen leven, en dan ineens een hele periode niet nodig :)
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    als ze zoveel pijn heeft krijgt ze hier ook een zetpil.
    Als eens gehoord over viburcol? Dat is een natuurlijke pijnstiller zinder zooi erin. Werkt goed alleen voor de echt zware dingen hier PCM.
    Wel een tip kijk uit met koude dranken. Met dit weer zou ik dat niet geven. Dit kan diarree en kramp veroorzaken. Gewoon haar voeding en ernaast fris water. Niet te koud.
     
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Vergeet de bijtring. Al geprobeerd?
     
  15. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Met koud bedoel ik eigenlijk water uit de kraan. Niet uit de koelkast. Ze krijgt wel gekoelde yoghurt en dan laat ik het lepeltje even op haar tandvlees rusten. Een bijtring snapt ze niet volgens mij :roflmao:. Ze denkt dat het een rammelaar is. Ik heb meerdere bijtringen geprobeerd.

    De viburcol ga ik eens opzoeken.
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hier ook zo. Niet de temperatuur maar hoe ze zich voelen bepaald.
    En soms geef ik het ook als ik niet weet waarom ze zo blijven zeuren. Daarom heb ik voor de jongste van bijna 1,5jaar nog 60mg zetpillen liggen, dat is dan vaak genoeg om net dat laatste zetje te geven om wel te gaan slapen of vrolijk worden
     
    Biny vindt dit leuk.
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Bij duidelijke ongemak krijgen ze bij mij ook een zetpil.
    Bij alleen koorts niet.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hoezo zou paracetamol rommel zijn? Het is een geneesmiddel dat helpt bij koorts en pijn. Vier keer in een week bij doorkomende tandjes? Die van mij van anderhalf kreeg deze week haast vier keer per dag! Gewoon lekker laten kletsen. Of gewoon niet meer zeggen. Mensen vinden toch wat ze ervan vinden en daar heb jij niet altijd wat aan.
     
  19. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik weet niet waarom ze het rommel vind. Misschien omdat het geen lichaamseigen stof is? Volgens haar hoort het erbij en moeten we er gewoon doorheen. Net als ieder ander. Ze wist het omdat ze erbij was toen mijn dochter hem kreeg. Ze wou niet slapen en ik kon zien dat ze pijn had. Anders had ze het ook niet geweten. Mijn kind, mijn keuze.
     
  20. K00

    K00 Niet meer actief

    Heb het eens aan de huisarts gevraagd. Zetpil is onschuldig en helpt snel. Zij vindt dat het belangrijk is dat een lijfje snel tot rust komt.

    Wij geven het dus ook gewoon.
     

Deel Deze Pagina