hoe oud moeten baby's zijn voor speendoekje aan speen i.v.m. veiligheid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

    Vanaf wanneer is het veilig om een speendoekje aan het speentje van je baby te doen?
    Ons zoontje heeft een Koeka-speendoekje aan zijn speen zitten. Ik weet niet meer vanaf welke leeftijd we dat gedaan hebben, maar dat beviel ons en hem hartstikke goed!
    Dus hoe 'oud' moeten baby's zijn dat het veilig genoeg is om zonder toezicht met een speendoekje in bed te liggen?

    Groetjes,
    Hanna
     
  2. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik zou nooit een speendoekje/koortje doen en al helemaal niet in bed. Gewoon voor de zekerheid. ;)
     
  3. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter heeft wel een speendoekje aan de speen zitten. Ze gebruikt de speen niet maar het popje is dus wel interessant sinds een paar weken..
     
  4. MiSe

    MiSe Niet meer actief

    Hier ook al vrij vroeg, 8/10 weken of zo?, ik heb wel heel panisch dat doekje op mijn gezicht gedrukt om te kijken of ik er wel doorheen kon ademen, haha.. Toen bleek dat dat echt heel goed kon, vond ik het wel veilig.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat koeka doekje vind ik erg veilig. Wij hebben hem er sinds 2 weken om. Met name omdat WIJ de speentjes telkens kwijt zijn :p .
    We hebben ook een speenkettinkje met draakje, daar zit zo'n grote knijper aan. Die gebruik ik alleen als ik haar zie. Dat vind ik wat eng. Maar die doekjes van koeka daar zie ik niets gevaarlijks in.
     
  6. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Denk je niet dat als dat doekje over haar hoofdje ligt ze er in kan stikken?
     
  7. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    ik heb het 2 keer geprobeert nu.. maar meneertje is nogal druk en zit overal aan te pielen of te trekken dat hij constant een heel zielig trillipje heeft omdat hij zo hard aan het doekje trekt en dus ook zijn speen eruit trekt :D dus nog maar even wachten totdat hij door heeft dat als hij aan het doekje trekt zijn speen ook uit zijn mond gaat
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    een officieel speendoekje is veilig vanaf de eerste dag. Wij gebruiken de difraxdoekjes en dat gaat prima. Het is gewoon een makkelijke manier om snel de speen te vinden... voor dochterlief EN voor ons!

    Katoen kan je gewoon door heen ademen...een baby ook

    Speenkoorden zijn nooit veilig in bed!
     

Deel Deze Pagina