Hoe snel groeien je eitjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bieni, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bieni

    Bieni Actief lid

    9 aug 2014
    161
    33
    28
    Hallo dames,

    Ik kon hier nog geen topic over vinden dus begin een nieuwe. Met hopelijk veel reacties.

    Ik heb 13 juni een miskraam gehad, opgewekt met misoprostol. En ik heb vorige week mijn eerste menstruatie gehad en dinsdag bij de gyn gehoord dat alles schoon en goed was.

    En hier komt mijn vraag. Ze heeft ook de eierstokken bekeken. En in beide eierstokken kon ze zien eitjes zien. Maar rechts zag ze er 1 van al 13mm dus ze zei hij komt er aan. Binnen 3 tot 6 dagen dacht ze.

    Wie heeft hier ervaring mee? En hoeveel mm groeit zo eitje per dag. Mijn eisprong voel ik altijd. En de ronde voor de eisprong voelde ik dat een week. Ik voel nu nog helemaal niks dus ben zo bang dat ik nu na de miskraam niks maar ga voelen.

    Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus gehad van 26 dagen. Nu zat die op 29 dagen ik houd het bij in de Maya app en die zegt dat mijn eisprong rond 26 juli komt. Maar goed als het nu weer 26 dagen zou zijn klopt dat misschien wel dat het over 6 dagen zou zijn. Maar dan vind ik het zo raar dat ik nu nog niks voel.
     
  2. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Gemiddeld 2 mm per dag.
    Vanaf 20mm kunnen ze springen.
    Echter kan het ook voorkomen dat ze links eerst goed groeien en dar bijvoorbeeld rechts ineens toch dominant gaat worden waardoor links kan gaan krimpen en rechts dus dan verder blijft groeien.
     
  3. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Beste bij een stabiele cyclus gewoon vanaf dag 10 rijden ochtend en begin avond ovulatie testen gebruiken, weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad, van je mk kan je lichaam ook ff van slag zijn waardoor je ei wat later kan zijn.
     
  4. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Dat is heel wisselend per persoon. Als jij normaal een cyclus heb van 26 dagen, dan zal je eisprong rond dag 12 zijn. Maar dat kan natuurlijk ook wat eerder of later zijn.

    De ronde dat ik zwanger raakte (na 2,5 jaar) had ik mijn eisprong bijvoorbeeld al op dag 6. Terwijl ik ook een jaar lang m'n eisprong rond dag 14 had en een jaar lang m'n eisprong rond dag 10.
     
  5. Bieni

    Bieni Actief lid

    9 aug 2014
    161
    33
    28
    Ik weet het niet zeker, maar de pijn die ik voelde was hetzelfde als wanneer ik een eisprong heb. Ik ben daarna z'n 12 dagen later gewoon ongesteld geworden. Dus daarom denk ik dat ik na de miskraam een eisprong had.

    De gyn zei ook 1 tot 2 mm per dag. Dus binnen 3 tot 6 dagen. Maar het gekke is dat ik tot nu toe nog niet veel voel. Sinds vandaag rekbaar slijm en begin een beetje steken af en toe te krijgen rechts onderin.

    Met het klussen zit het wel goed, vanaf woensdag om de dag dus daar kan het niet aan liggen. maar ik was erg benieuwd of er ervaring deskundige waren. Ik ben zo bang dat ik het nu niet meer ga voelen ofzo.

    @Roos echt op dag 6 van je cyclus had je je eisprong al? Dat is wel heel erg vroeg.

    Hebben jullie je eisprong altijd gevoeld.?
     
  6. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ik voel me eisprong nooit :)
    Hou er wel rekening mee dat je eisprong nu in ieder geval wat later was, hier ook 1,5 week later dan gepland na de mk.
    Wat je zegt van die steekjes herken ik wel, dit ook nu deze ronde gehad en achteraf bleek ik ook in die periode wel de eisprong te hebben gehad.
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Je eisprong kun je niet voelen. Volgens mij is het de laatste spurt die je voelt van je eieren. Veel vrouwen verwarren dat
     
  8. Bieni

    Bieni Actief lid

    9 aug 2014
    161
    33
    28
    Iertje81 wat bedoel je met spurt? Dat als die gesprongen is?

    Heb je dit van een gyn of hoe weet je dit.

    Ik heb de keer dat ik van de miskraam zwanger werd een week lang steken gehad. Dus wat zou dat dan zijn?
     
  9. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Met een spurt bedoelen ze vaak de laatste groei van de follikel voor dat die springt.
    Als ik het goed heb onthouden :)
     
  10. Bacio

    Bacio Bekend lid

    25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Vanmorgen mijn echo gehad. 1 eitje te zien van 13 mm. Donderdag weer een echo, maar dan bij de arts ipv verpleegkundige en dan krijgen we ook de uitslag van spermaonderzoek

    Groei is 1 / 2 mm per dag? En bij hoeveel springt een eitje gemiddeld?
     
  11. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Eitjes kunnen vanaf 20 mm springen maar kan ook tot 25mm duren.
    Hier ervaring met 20mm elke keer al een eisprong.
    Zou dus als ik jou was al wel het woensdag even voor de zekerheid gezellig maken.
     
    Bacio vindt dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Toen ik nog in de MMM zat, werd me een keer verteld dat als je steken, last van onderrug etc had, dat je dan denkt dat dat je eisprong is maar dat het dus eigenlijk de laatste groei is van je ei(eren).
    Na die kwalen springt het pas.
    Volgens mij groeit een ei 2 mm per dag.
     

Deel Deze Pagina