Hoe snel weer wisselen van voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mammie87, 29 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    We zijn een week geleden overgestapt van Nutrilon standaard naar de hypo allergene voeding. Mijn zoontje heeft last van eczeem en we dachten dat wisselen van voeding daar misschien voor zou helpen. Dat lijkt zo te zijn, alleen spuugt hij nu veel meer (echte reflux golven) en is zijn ontlasting veranderd van geel naar groen. We zijn met cetomacrogol gaan smeren, dus dat zou ook bij zijn eczeem geholpen kunnen helpen. En omdat hij nu zoveel spuugt, maak ik me toch een beetje zorgen of dit wel een goede zet is geweest. Zeker met dit warme weer :( Ik ga straks even naar het cb om te kijken of hij wel goed gegroeid is tot nu toe.

    Zou ik nu na 1 week weer terug kunnen stappen naar standaard of is het beter om deze voeding nog een week aan te houden? Wil zijn darmen niet overhoop gooien.
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Normaal zeggen ze bij voeding: niet vaak wisselen en 2 weken proberen.

    Als alles er weer uitkomt dan zou ik daar toch over gaan twijfelen.
     
  3. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ja precies. We wilden eerst 2 weken aanhouden, maar dit is ook niks zo. Er blijft om de zoveel tijd een golfje water/voeding uit komen. En hij is weer net zo onrustig als de week voordat we overgestapt zijn. Ook zag ik net weer een beginnend eczeem plekje. Ik heb het gevoel dat dit niet echt de oplossing is. Zo maar even met het cb overleggen.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je baby al standaard gehad heeft, doet de overstap naar hypo allergeen absoluut niets. Die voeding helpt alleen, en dan nog valt het te betwijfelen of het echt helpt, om allergie te voorkomen voor je baby met iets van allergenen in aanraking gekomen is.

    Als het daarvoor prima ging, denk ik dat je makkelijk opnieuw kan overstappen.
     
    Aegyo en Mammie87 vinden dit leuk.
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hypo allergene voeding is dunner, dus spuugt makkelijker. Maar zoals hierboven al gezegd wordt, ha voeding heeft geen nut als je eerder standaard hebt gegeven. Het doel van ha voeding is om proberen koemelkallergie te voorkomen. Bij mogelijke koemelkallergie moet je minimaal naar pepti.

    Dus kan je wel gewoon wisselen naar standaard. Het is alleen wel dat je tot 2 weken na de wissel nog rekening kan houden met problemen die komen door het wisselen.
    Als iets slechter is ga je niet blijven geven, maar ga je terug naar de goede basis.
     
    Aegyo en Mammie87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina