hoe vaak mag je clomid gebruiken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door joseetje26, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vroeg me af hoelang je clomid achter elkaar mag gebruiken, soms hoor je na 12 rondes zwanger maar vaak gaat men al na een paar rondes over op spuiten, wat is het verschil en stel nou dat je met clomig altijd een eisprong hebt en alles is verder goed is ?mag je het dan bijvoorbeeld 12 maanden gebruiken? ik ben bang dat onze gyn na 6 maanden iets anders voor gaat stellen maar ik zou de clomid nog wel wat langer willen gebruiken.

    gr jose
     
  2. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    ik heb in totaal 13 maanden clomid gebruikt. bijna iedere keer een eisprong gehad. het is ook een beetje aan het zh eigenlijk. als ze denken dat spuiten beter is, laten ze je niet onnodig lang aan de clomid zitten lijkt mij.
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik heb bijna twee jaar Clomid gebruikt. Volgens de gyn zat er niet een maximum aan, het kan geen kwaad als je langere tijd Clomid neemt.
     
  4. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Op de bijsluiter staat dat je het maximaal 2 keer 6 maanden mag gebruiken. Maar goed, bijsluiters zijn wel vaker extreem voorzichtig. Als je arts het voorschrijft, mag je het volgens mij zolang gebruiken als die dat nodig vindt.
     
  5. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh ik ben heel erg opgelucht door jullie antwoorden, het valt met een onregelmatige cyclus moeilijk te plannen wanneer je moet klussen en niet iedere ronde lijkt dat helemaal goed te gaan, nu is de druk er een beetje af..... thankx meiden

    xxx jose
     
  6. Mirza

    Mirza Actief lid

    17 sep 2007
    159
    0
    0
    ik heb nu vier rondes clomid (50 mg) en pregnyl (10 000E) genomen (werkt prima zo, telkens een eisprong op dag 14). de voorbij cyclus (vandaag net ongesteld geworden :( ) was een cyclus zonder medicijnen. van de gyn mocht ik nu een keertje niets nemen omdat hij vreesde dat de clomid in zn laagste dosis later anders zn werk niet meer zo goed zou doen ...

    mirza
     
  7. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    ik heb 8 mnd clomid geslikt en daarna een zelfgenomen pauze, volgende maand begin ik weer met clomid, ik krijg er ook elke maand een eisprong van :D

    Groetjes Jinky
     
  8. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    werden jouw cyclussen ook steeds een beetje langer, of na 2 keer iets langer ineens toch weer wat korter, die van mij worden steeds 2 dagen langer

    gr jose
     
  9. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    nee, mijn cyclussen werden met clomid niet steeds langer, ze bleven rond de 30 dagen.
    Het kan bij jou gewoon toeval zijn.
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb nu 4 ronders clomid gehad en heb er nog drie (nu even een maandje zonder) te gaan. Daarna moet ik terugkomen, maar omdat ik wel steeds een ei heb (door ovu-testen) denk ik dat ik daarna ook nog gewoon mag gebruiken.
     
  11. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Het is inderdaad wel zo dat je na langere tijd resistent voor Clomid kunt worden. Dat was bij mij ook het geval, op een gegeven moment sloeg het amper meer aan. Dus toen zijn we overgestapt op Menopur-injecties. Maar goed, ik heb ook twee jaar lang Clomid gebruikt. Als je een paar maanden bezig bent, dan zal dat niet zo snel aan de orde zijn.
     
  12. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik gebruik nu de laagste dosis 50 mg dus ik denk als het in de toekomst iets minder zou werken dat het nog opgehoogd kan worden.
    ben begonnen te klussen voor de 4e ronde, ik vind het wel steeds spannender worden.
    hoe zou het eigenlijk komen dat zoveel meiden uiteindelijk met spuiten zwanger worden ipv met clomid, een goed eisprong is een goede eisprong toch? je kan mij niet wijsmaken dat iedereen slecht cervixslijm had.

    gr jose
     
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Joseetje Clomid werkt niet bij iedereen. Ik reageerde er heel wisselend op, de ene keer sloeg het met een lage dosis aan en dan weer helemaal niet. Dosis verhoogd, sloeg weer niet aan, de volgende keer weer wel. En zo ben ik twee jaar bezig geweest, steeds op-en neer met de verschillende doses en als het aansloeg dan had ik vaak pas rond dag 20-25 een eisprong. Als het niet aansloeg, dan eerst weer een menstruatie opwekken mbv Primolut en dan weer opnieuw beginnen met Clomid in de hoop dat het deze keer dan eindelijk wel werkte. Zo zijn we twee jaar aan het klooien geweest (met dank aan een niet voor ons geschikte gyn, maar dat terzijde... :( )Uiteindelijk kun je er resistent voor worden, wat betekent dat je ook op de allerhoogste dosis niet meer reageert.

    Clomid is eigenlijk zelf geen hormoon. In Clomid zit een stofje wat je hersenen moet stimuleren om een bepaald hormoon op te wekken. Dat hormoon zorgt er weer voor dat je een eisprong krijgt. Clomid is ook niet een puur iets, het is een fabrieks-medicijn. Dus vandaar dat het ook niet bij iedereen werkt.

    Menopur of Puregon-injecties zijn wel pure hormonen. Deze injecties worden gemaakt van het zwangerschapshormoon, wat door Moeders voor Moeders uit de urine van zwangere vrouwen wordt gehaald. Daarom zijn deze medicijnen ook zo duur. Je spuit de pure hormonen in en dat heeft meteen effect op je eierstokken, het stofje in je hersenen komt er niet aan te pas. Deze injecties werkten voor mij meteen. En ze werken eigenlijk ook vrijwel voor iedereen. Soms is het even zoeken naar de juiste dosis, maar uiteindelijk kunnen ze daarmee vrijwel altijd een eisprong opwekken (mits je niet in de overgang bent, of iets dergelijks). Deze hormonen worden ook bij IVF gebruikt.
     
  14. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jippie bedankt voor je antwoord, ja helder verhaal. dat is natuurlijk ook het hele moeders voor moeders gebeuren.... ga ik zeker aan meedoen.
    hier nu ineens ei op dag 14 ipv 18 dus het is inderdaad gewoon toeval dat de vorige 2 zo lang waren.
    ik geloof dat clomid voor mij wel goed werkt.

    gr jose
     
  15. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Fijn dat het voor jou wel goed werkt!
    Succes met alles & ik hoop dat je snel met goed nieuws komt!
     
  16. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik hoop het ook,

    gr jose
     
  17. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb er nu 10 rondes Clomid op zitten (zwanger geraakt in ronde 3) en ik heb eind september (dus na ronde 11) een nieuwe afspraak bij de gyn. Ben ook erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

    Het is heel dubbel, aan de ene kant wil ik verder met de onderzoeken en behandelingen en ben ik dus bang dat hij me nog 6 rondes Clomid voorschrijft.
    Aan de andere kant zit ik ook niet te springen om injecties en IUI's etc. Toch weer extra spanningen.

    Gek hoor, ik weet gewoon echt niet wat ik zou willen dat de gyn straks gaat zeggen.

    Wat een rare tijd is dit toch!
     

Deel Deze Pagina