de Griep en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door natasha28, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha28

    natasha28 Lid

    26 mrt 2008
    92
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Vannacht werd mijn vriend bibberend klappertandend wakker,ZIEK!
    Vandaag voelt ie zich dus hondsberoerd en precies op het moment dat mijn vruchtbare dagen er aan komen!
    Ik heb volgens mijn kalender dinsdag mijn eisprong, dus volgende week...

    Nu baal ik natuurlijk als een stekker, omdat we nu inmiddels al bijna een jaar bezig zijn en ik dit jaar nog bevrucht zou willen worden.
    Ik heb ergens gelezen dat het zaad van mindere kwaliteit kan worden door de griep of dat zelfs bijna de helft niet leeft! :( En dat het dan weer 3 maanden duurt voordat het sperma weer op kwaliteit is!
    Is er iemand die toch zwanger is geworden ondanks dat manlief ziek was?

    Groetjes

    Natasha
     
  2. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Alleen bij koorts zal het zaad er hinder van ondervinden.
     
  3. natasha28

    natasha28 Lid

    26 mrt 2008
    92
    0
    0
    Dank voor je antwoord.

    Jammer dat er verder niemand is, die een vriend heeft die wel eens ziek is in de vruchtbare periode.

    Jullie boffen maar.
     
  4. girl21

    girl21 Niet meer actief

    mn vriendje is niet ziek maar ikzelf.. :(

    denk ongeveer net zo erg, deze ronde wordt m dus waarschijnlijk niet...heb nu vermoedelijk mn eisprong..

    denk dat het met koorts toch niet veel uit maakt qua periode erna.. denk dat t alleen invloed heeft op de 1e paar weekjes, maar ik ben dan ook geen dokter, dit is puur wat ik zelf denk/verwacht...

    maar even goed sterkte ermee!
     
  5. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Het zaad word idd van mindere kwaliteit bij koorts

    Ik weet alleen dat mijn mannetje 2 rondes terug ziek was, en ik ben toen ook dus niet zwanger geworden, maar of het daadwerkelijk daar aan gelegen heeft blijft natuurlijk dan nog de vraag

    Helaas hier dus ook geen succes verhaal voor je, hopelijk heeft je vriend wel nog de puf om te klussen anders is het zowiezo niet van belang

    Succes meis!
     
  6. lola2

    lola2 Bekend lid

    31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Nou, jij gunt de forummeiden ook wat ;)

    Ik herinner me destijds dat een man die mee aan dat programma Babyboom dat hij toen hij flink ziek was, zijn zaad moest donoren voor een IVF behandeling in het ziekenhuis. Dat was zo sneu, ze kregen onderweg ook nog eens pech met de auto. Alles zat tegen. Maar als ik het me goed herinner hebben ze van die keer nu een prachtige dochter. ;)

    Succes hoor en ik hoop dat je vriend snel weer de oude is!
     
  7. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn vent was 2 rondes trug ok ziekjes, en daardoor hebben we dus ook niet echt in de periode geklust want als ik eerlkijk moet zijn zit ik er niet om te springen om met een snotneus lekker te klussen. en hij dus ook niet met koppijn ed.
    dan word het zon moeten en das ook niks.
     
  8. natasha28

    natasha28 Lid

    26 mrt 2008
    92
    0
    0
    oh hahha...zo bedoelde ik het niet hoor :)
     
  9. lola2

    lola2 Bekend lid

    31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    :) Dat dacht ik al hoor, het stond er alleen zo grappig...Gaat het weer een beetje met je vriend?
     
  10. natasha28

    natasha28 Lid

    26 mrt 2008
    92
    0
    0
    ja hoor.
    Hij gaat vandaag weer proberen te werken, dussss.....ik hoop ook dat hij vanavond nog wil "werken". Hahaha.
    Mijn eisprong is nog niet geweest. Ik had gisteravond een heel licht streepje, dus mijn ei moet nog komen.

    Groetjes!

    Nastasha
     
  11. Leonizzie

    Leonizzie Fanatiek lid

    8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Natasha, in principe heb je gelijk dat het ongeveer 3 maanden duurt voordat het sperma zich heeft vernieuwd. Griep/koorts kan enkele weken invloed hebben op de spermatelling. Maar dat hoeft dus niet te betekenen dat je absoluut niet zwanger kan raken hoor! gewoon lekker verder gaan met klussen
     
  12. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik las laatst dat de grens bij 38.5 koorts ligt. Dus even zijn temperatuur opmeten, dan weet je wat meer. Beterschap voor hem in ieder geval en succes!
     
  13. elise2008

    elise2008 Nieuw lid

    29 okt 2008
    3
    0
    0
    Heeft iemand ook een idee of het uitmaakt voor de kans op 'bevruchting' als je zelf koorts hebt.. (ben helaas al sinds 2e kerstdag ziek..)
     
  14. JackieG

    JackieG Lid

    29 aug 2008
    29
    0
    0
  15. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Rust nemen! Op de bank en een warm bad.

    Ik heb zelf ook flinke griep. Moet één dezer dagen ongi worden. Hoop natuurlijk van niet maar goed.
    Ik heb alleen volgens mij keelontsteking. kan niet slapen van de keelpijn. Durf nu nog geen penisiline te gaan halen. Straks ben ik zwanger...

    Nou meiden beterschap.
     
  16. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik zit nu met een oorontsteking en heb antibiotica gekregen die gewoon mag als je zwanger bent. Het is belangrijk dat je huisarts op de hoogte is van de kinderwens, dan kan hij/zij er met het voorschrijven van medicijnen rekening mee houden.
     
  17. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    bedankt! Ja ik heb net de dokter gebeld maar kan helaas niet meer terecht vandaag. Pas vrijdag. Hoop dat het met de huis/tuin en keuken middeltjes een heel eind over gaat.

    Beterschap met de oorontsteking. Hopelijk ben je er snel vanaf.
     

Deel Deze Pagina