welke borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Melanie83, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie83

    Melanie83 Lid

    8 jan 2008
    47
    0
    0
    Hallo,
    ik wil gaan kolven , maar weet niet zo goed welk kolfapparaat ik moet kopen. Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik ga 3 dagen per week werken. Ik denk dat een elektrische wel handig is, maar hoeveel herrie maakt zo'n ding? En zijn er ook mensen die elektrisch hebben geprobeerd, maar toch zijn overgestapt naar handmatig? En heb je genoeg tijd om met een enkele kolf te kolven onder werktijd?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    groetjes Melanie
     
  2. booky

    booky Fanatiek lid

    26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ik heb de De Avent ISIS iQ UNO en hij bevalt uitstekend! Maak weinig geluid en je kunt je eigen kolftempo bepalen. Erg prettig moet ik zeggen. En de avent flessen passen erop. Ook wel handig.
    Ik denk dat wanneer je 3 dagen gaat werken een electrische kolf wel erg prettig is.
    Ik ben nog niet aan het werk dus weet niet of ik genoeg tijd heb met een enkele kolf. Over het algemeen kolf ik zo tussen de 80 a 100 cc uit 1 borst in 10 min... Snel genoeg lijkt me zo. Veel succes in het maken van je keuze!


    [​IMG]
     
  3. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    In het begin had ik alleen de Medela mini elektric(gekregen 2e handsje)
    Als ik aan het kolven was dan konden mijn kinderen de tv niet meer horen,zoveel lawaai maakt die kolf(ze worden ook wel Herrie elektric genoemd)

    Zo'n 2 maand geleden heb ik de Medela Swing gekocht en wat een wereld van verschil :confused:

    Als ik nu aan het kolven ben gebruik ik de Swing en zodra het TSR(toeschietreflex)komt dan zet ik alsnog de mini elektric aan de andere borst.

    In korte tijd kolf ik dus beide borsten tegelijk af ;)
     
  4. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Medela Pump in Style advanced :)
    Maakt niet veel geluid vind ik, en werkt erg prettig. :D
     
  5. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik heb ook de Medela Swing en ben er erg tevreden over. Hij maakt niet al te veel geluid, ik heb een demo gehad bij de thuiszorg winkel dus heb ze allemaal gehoord. Ik werk ook zo'n drie dagen in de week en dat gaat prima. Al had ik eigenlijk ook liever de Medela Pump in Style gehad, maar die vond ik te prijzig :(
     
  6. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hier ook de SWING van Medela. Prima apparaatje; prettig in gebruik en weinig geluid. En redelijk betaalbaar (€149).
     
  7. Sjolly

    Sjolly Lid

    21 nov 2007
    41
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb ook de de Avent ISIS iQ UNO.
    Bevalt erg goed :)
     
  8. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik heb ook de De Avent ISIS iQ UNO Deze vond ik heel pretig heb ook de madela geprobeerd deze vond ik niet prettig kreeg ook veel minder bv gekolfd. Bij mij ging het kolven het best met de hand kolf van avent. Was sneller klaar en kreeg er meer bv mee gekolfd.
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Idd.

    En je mag tot 9 maanden een kwart van je werktijd gebruiken om te kolven. Bij mj was dat altijd meer dan voldoende.
     
  10. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Ik heb de medela swing.
    Bevalt prima. Kost geloof ik 150 euro.
    Maakt nauwelijks geluid.
    Ik ervaar het niet als een nadeel dat je 'enkel' kolft. Dubbel kolven gaat idd stuk sneller, maar goed, je hebt er recht op om te kolven en als je er eenmaal handigheid in krijgt is het ook zo gepiept.
    Ik kolf beide borsten en dan ong. 150cc totaal en ben met 20 min klaar.
    En kolven moet je leren. Dat kan best ff duren.
     
  11. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook de avent isis iq, ideaal vind ik hem.
    heb er 11 maanden plezier van gehad met mijn zoontje, en nu ga ik er weer plezier van hebben.
    ook handig dat er een handmatig setje bij zit, voor het geval je een keer geen electra hebt.
     
  12. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hier ook een avent isis iq. Vind hem ideaal.
    Zit eventueel ook een handkolf bij, dus kun je kiezen. Kan ook op batterijen als je eens geen stroom bij de hand hebt. Je koopt hem compleet met koeltas, elementen en flesje, super handig en praktisch.
     
  13. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb de Avent Isis manuele kolf, bevalt me prima en haal makkelijk 120 cc op 10 minuten.
     
  14. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik gebruik de Medela Swing.
    Kan eventueel ook op batterijen gebruikt worden, voor je weet maar nooit.
    Erg stil en doordat ie eerst wacht op toeschietreflex en dan pas begint met kolven worden je tepels ook beter gespaard. Scheelt mij blaren en bloedblaren.
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    pump in style advanced. superapparaat! heb een half uur per kolfbeurt nodig (inclusief afspoelen en opbergen), dus dat gaat lekker vlot. geluid valt me mee. en inmiddels ben ik er zo handig mee dat ik tijdens het kolven kan lezen, aantekeningen maken, surfen et cetera.
    er zit een handkolf bij (kan ik niet mee overweg) en een battery pack. 10 AA-batterijen erin en je kunt overal aan de slag.

    hij is wel wat duurder, maar ja.... Tip: koop 'm op de 2e maandag van de maand bij Prenatal, krijg je tenminste nog 10% van de prijs in tegoedbonnen.
     
  16. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik heb ook de Pump in Style.... ik kolf er in 10 tot 15 minuten 200 ml mee (ligt een beetje aan het tijdstip, soms meer en soms minder). Met afspoelen en het heen en weer lopen naar mijn kolfruimte ben ik nog geen half uur kwijt. Aangezien ik er eigenlijk nooit zoveel tijd mee kwijt ben geweest is mijn baas zo lief om me na de 9 maanden te laten doorkolven.
     
  17. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    ik heb de symphony elektrische borstkolf.. bevalt me prima, en het komt nu gelukkig wat opgang! :)
    wat kun je eten of drinken om het te stimuleren?
     
  18. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Hier vind je een online exemplaar van borstvoeding vandaag van de LLL. Er staat een artikel in "goed voor 't zog" ik denk dat je daar wat aan hebt.
     
  19. Simba

    Simba Fanatiek lid

    21 jun 2006
    1.127
    19
    38
  20. Kikkervisje

    Kikkervisje Actief lid

    14 dec 2007
    235
    1
    0
    Je zou je huisarts kunnen vragen naar syntocinon neusspray.
    Daar zit een stof in die de toeschietreflex bevordert.
     

Deel Deze Pagina