Het grote schoonmaaktopic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoefje, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoefje

    Pantoefje Niet meer actief

    Het dames,

    Ik ben zelf best wel dol op poetsen..:$ ja, echt :D

    Ik maak graag schoon. Houd van een fris en schoon, lekker ruikend huis.

    Nu ben ik benieuwd wat jullie favoriete schoonmaakmiddel is (welk merk, welke geur/kleur) en wat jullie schoonmaak ritueel is.

    Ik dweil graag de vloer met groene blue wonder. Ik dweil minstens 1 keer per dag, soms 2....We hebben een parketvloer.
    We hebben geen huisdieren maar vind het gewoon prettig dat het lekker schoon is, en mn meiden spelen vaak op de grond (soms op groot kleed maar ook niet altijd).
    Ik gebruik een dweil van leifheit (gewoon zo';n normale zeg maar)(stok met zo'n 'matje' wat je onderaan vast maakt).

    Ik vind Ajax als ik een sopje maak lekker ruiken, en fris. Rode bloemen bijvoorbeeld (rode fles) maar Andy, kleur groen, ruikt ook heerlijk! Heb ook de paarse fles van Andy geloof ik, gehad, ruikt ook lekker, lavendel.
    Ik maak iedere dag een sopje, en doe dan de vensterbanken, tv, kast, tafel, kindertafeltje en stoeltjes en de box. Oja, en deuren.
    Speelgoed zoals de garage vanLittle People, de speelgoedkisten aan de buitenkant, plinten etc 1 keer per week.

    Wc doe ik ook vaak., denk om de dag en 1 keer per week uitgebreid (tegeltjes enzo)
    de gang doe k ook iedere dag, trap stofzuigen 1 keer per week.(soms vaker, als het vies is bijv).
    Boven probeer ik 2a3 keer per week te stofzuigen en te stoffen met met sopje te doen (vensterbanken, bedranden,etc).
    Badkamer doe ik dan meteen mee, als ik boven poets.Plus alle vloeren dan ook meteen.

    Ramen is ff geleden,maar dit komt door de verbouwing..is nu bijna klaar dus dan kan ik ook daarmee aan de gang, heerlijk, alles lekker schoon kunnen houden!!!Want werd wel beetje gek dat het zo snel stoffig werd (dus daardoor deed ik wel vaker met poetsdoekje dan hierboven omschreven).

    De tuin komt ook weer binnenkort, als alle rommel van de verbouwing is opgeruimd..heerlijk, dus dat wordt straks ook in de tuin werken!(vegen etc)

    Ik wou ook wat tips willen over lekkere geurtjes in huis. Ik heb nu dat ding met 3 geurtjes erin, groene kleur, ruikt heerlijk!maar we hebben een ruime woning, beneden, dus moet er dan wel minstens 2 neerhangen.

    Maar tips over lekkere geurkaarsjes of iets anders waardoor het lekker ruikt? UIteraard is het ook altjd fijn als je alles lucht, lekker fris!maar houd ook van luchtjes, subtiel, niet te bedwelmend :D

    zoo..weer heel verhaal over schoonmaken...wie maakt ook zo graag schoon? :D
     
  2. Pantoefje

    Pantoefje Niet meer actief

    oja, voor de duidelijkheid: het schioonmaken gaan uiteraard niet ten koste van mijn meiden!Pas als ze in bed liggen begin ik hoor, haha. En soms tussendoor wel met sopje maar dan heb ik daarvoor eerste leuk met ze gespeeld. (want natuurlijk spelen ze ook wel eens zelf, wel belangrijk voor de ontwikkeling)
     
  3. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ajax mag ik niet gebruiken hahaha, al is de fles nieuw, de naam alleen al is voor manlief een reden om het zo de container in te gooien. :D

    Ik gebruik ook die luchtjes van ambipuur, bij ons zit die 'pure' erin boven en beneden ook de groene!:D
    Je hebt ook van die brise kaarsen of kaarsje eigenlijk wat op een houder ligt en wat snel smelt naar olie, die ruiken ergggg lekker! Ik heb altijd de rode ervan.
    Drogisterij.net: Brise Scented Oils Houder (stuk)

    Qua schoonmaken heb ik niet echt een ritueel, ja 4 keer in de week dweilen door de vieze poten van de pup haha.
    Voor de rest 1 keer in de week een grote schoonmaak, vaak in het weekend gezien ik fulltime werk.

    Voor het schoonmaken is het maar net wat er in de aanbieding is geweest en wat er lekker ruikt haha, ben niet zo kieskeurig.
    Als het maar werkt :)
     
  4. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Heb je ook nog tijd over voor leuke dingen te doen? :$

    Ik gebruik verschillende schoonmaak middelen, soms maar net wat er in de aanbieding is.
    mr muscle voor de keuken
    pledge laminaat om te dweilen
    wc eend voor de wc

    enne 2/3 keer per week stofzuigen
    1x per week dweilen
    1x per week boven stofzuigen + trap
    1x per week alles afstoffen + afnemen
    Keuken elke dag na het koken

    nou zo wat
     
  5. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    zo.... jij bent schoon! hahaha... nou, ik houd ook erg van poesten hoor.. maar moet de balans zien te bewaren tussen kind, werk, sporten, man, vrienden etc... als die dingen het allemaal toelaten poest ik ook graag en veel.. ik word chaotisch van een vies en rommelig huis... kan alleen niet meer de schema's van vroeger gebruiken omdat daar steeds iets tussen komt... nu is het dus, zodra het eten op is, stofzuiger door de keet eventueel dweilen (zo wie zo 2 keer per week) wc's 2 á 3 keer per week...verder gewoon alles zodra ik ergens stof of vuil zie....

    schoonmaakmiddelen: ik ben dol op hygienische doekjes voor toilet etc. Verder gebruik ik ook andy en dan de lavendel....voor de rest vaak een sopje met afwasmiddel...

    geurtjes, ik heb van die oliepotjes met een stokje er in..verder heb ik wel eens de tip gelezen dat je wat waspoeder kunt opzuigen met de stofzuiger... zelf nog niet geprobeerd, maar klinkt wel als een goede tip?
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Allemachtig.. misschien een 'kwetsende' vraag, maar werk je niet ofzo? omdat je daar allemaal tijd voor hebt/maakt?
     
  7. Pantoefje

    Pantoefje Niet meer actief

    Hihi, ja, dat is ook zo, als het maar werkt :)

    Ik vind Ajax lekker ruiken maar tis niet voor het merk...oh,jouw man is anti ajax (voetbal) bedoel je dat? haha
    Ik koop altijd van die aanbiedingpakken, meteen 4 stuks ineens ofzo, heb het vaak zat nodig :)

    Ik wil voor boven ook nog nieuw luchtje kopen (houdertjes heb ik heel veel liggen)
    Dat van Brise zal ik ook eens proberen, is geloof ik wel best duur?

    Ik heb ook niet zoiets van: perse die merken, maar de groene blue wonder werkt zo fijn!
    En van hagesan heb je ook een reiniger voor laminaat, die gebruik ik voor boven omdat we daar laminaat hebben, ruikt ook lekker en maakt goed schoon (wel zo belangrijk he, haha)

    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

    Liefs
    Pantoefje
     
  8. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik gebruik hier de schoonmaakmiddelen van Ecover. Ruiken héérlijk en zijn niet belastend voor het milieu.
    Stofzuigen doe ik iedere dag 2 keer. Dweilen eens per week en poetsen iedere dag een beetje.
     
  9. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik gebruik dettol heeeerlijk een klein scheutje door een sopje en je hele huis ruikt fris en als ik dweil doe ik een mini scheutje dettol en laminaatreiniger van de kruidvat door het water ik vind hygienische schoonmaak doekjes ook heeeerlijk voor de wc gebruik ik glorix extra dikke wc gel lime fresh die blijft goed in de pot liggen en ruikt heeerlijk!!

    en ja...we werken allebei fulltime ben kraamverzorgster en maak dus ook iedere dag bij mensen schoon en als ik dan thuis kom heb ik niet meer zo'n zin om dan weer bij mijn eigen te beginnen dus dat doe ik op mn vrije dagen meestal of een keer s'avonds na werk als ik zin heb wc iedere dag en vaatwasser en aanrecht gasfornuis ook iedere dag maar het is echt wel netjes bij mij in huis en dan ligt er maar een keer wat stof of inloop we houden het gewoon goed bij maar is niet mn hobby maar soms krijg ik in 1 keer een schoonmaak tik en dan blinkt het weer...en de ramen hoef ik nooit te doen dan wil mn mannetje graag doen lief he?haha
     
  10. danip

    danip Niet meer actief

    Ik heb nog een geurtip! Ik heb gisteren een spuitfles van airwick gekocht. Je kunt ze in paars en groen/blauw krijgen, en ik heb die laatste. Hij ruikt echt zooooo lekker! En de 3volution groen (zowel japan als de gewone groen) errug lekker. :)

    Voor schoonmaken gebruik ik alles van Ha-ra, daar ben ik verslaafd aan. Mijn huis wordt nu veel minder snel weer stoffig. Maar omdat het dus niet geparfumeerd is, gebruik ik stiekum zo nu en dan wel rode ajax :)
     
  11. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    vroeg ik me ook al af gewoon uit nieuwschierig heid wil haar niet afvallen
     
  12. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

    Hahaha ja hij is anti ajax inderdaad, dat woord mag ook niet gezegd worden, net als amsterdam lol dat is 020 voor hem haha.

    Ik bestel de luchtjes vaak via internet bij drogisterij.net omdat ze ze in de winkel vaak niet hebben.
    Gebruik ze niet elke dag, 1 keer per week hooguit.
    Navulling is iets van 5 euro en zijn dan 3 kaarsjes.

    Die blue wonder voor de vloeren heb ik ook, ideaaaaaal :D Maakt het echt goed schoon haha, komt soms gewoon zwart water vanaf door de hond.
    Die speciale laminaat reinigers had ik eerst ook maar vondt het te duur worden dus ben overgestapt op blue wonder:)

    Dank je wel!:D
    Ga er heerlijk van genieten.
     
  13. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha hier nog zo'n poetsmiep:D

    Elke dag word er geswiffert (harende honden)
    Om de dag stofzuigen en dweilen..
    Na het koken elke dag de keuken
    één keer per maand de koelkast/vriezer
    Elke dag de toilet boven en beneden
    één keer per maand de docuchecabine
    één keer per week de badkamer helemaal

    Voor de ramen gebruik ik Groene zeep (ruikt zo lekker:D)
    Voor het fornuis Cif citroen
    Voor de kamer/keuken/slaapkamers e.d. Ajax limoen (nieuw)
    Voor de toilet wc-gel van de Aldi (naam kwijt:D)

    De woonkamer word bijvoorbeeld ook elke dag een doekje door gehaald.. (Tafels en kast e.d.) en één keer week gebeurd dat grondig..

    Oja het kamertje van L. gebeurd ook elke dag inclusief stofzuigen i.v.m. harende honden.. Die haren gaan zo lekker onder je sokken zitten:D Vind het niet zo prettig dat er hondenharen in zijn kamertje ronddwalen..

    Nee, ik werk (ook) niet, dit alles gebeurd als L. lekker ligt te slapen of zichzelf even moet vermaken in de box.
     
  14. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oja voor de vloer (kamer, keuken, hal, toilet, badkamer) gebruik ik ook Groene blue Wonder.. Ruikt zo lekker!! en nog goed spul ook:D
     
  15. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik vind het de laatste tijd even niet meer zo lekker ruiken hahaha pas geleden ging ik nog over mn nek daardoor hahaha.
    Fijn hoor alles MEGA goed ruiken...
     
  16. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook niet zelf gedweild.. Werd aan het einde te zwaar, geur ging nog best goed.. doordeweeks werd er dus niet gedweild, deed manlief in het weekend als hij thuis was.. dan maar een weekje hondenpootjes op de vloer haha...

    Misschien een zakdoek voor je mond knopen:D
     
  17. Pantoefje

    Pantoefje Niet meer actief

    Spriet: ja hoor, volop! Moet wel zeggen dat ik er handig in ben geworden, kan snel en effectief schoonmaken :)
    Wc eend gebruik ik ook altijd ja, fijn spul! (vind ik persoonlijk het prettigste werken)

    INgeF:ja he, hihi. Maar voor de duidelijkheid: heb geen smetvrees ofzo.
    Ik word net zoals jij ook al zegt chaotisch als het vies zou zijn.niet dat het dat ooit eht is haha, maar wordt er anders heel onrustig van.
    Ik bedoel: speelgoed van de kids maakt me niks uit, is later als ze slapen zoweer opgeruimt. Ik vind dat kinderen lekker moeten kunnen spelen, dus mogen ze zoveel riotzooi maken als ze willen,haha.
    ook kleien en verven, hup, oude blouse van papa aan en kliederen maar! Heb verf die je overal weer van afkrijgt dus komt allemaal wel goed.

    Die oliepotjes met een stokje, ja, daar heb ik over gelezen!Hoe heten die, of is dat van Rituals? lijkt me ook wel lekker ruiken!
    Dat waspoeder doe ik ook altijd, ruikt idd heerlijk!
    Wat ook kan is beetje parfum op zakdoekje spuiten en dit dan is de stozuigerzak doen :)

    Patrouschka: ik werk inderdaad niet, nouja, s avonds wel maar niet elke dag.
    Maar mijn dag is altijd gevuld, en niet met poetsen want dit doe ik als de kids slapen.
    Ik ga overdag met de kinderen fietsen en wandelen en naar kinderboerderij

    Maar geeft niks dta je dat vraagt hoor :)
     
  18. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    hahaha zie me al lopen door het huis met een zakdoek :D grapjas:)
    Ach we gaan gewoon door he, manlief is doordeweeks of werken of sporten en in het weekend ook sporten dus sja kan hem moeilijk f aan zn jasje trekken als hij er niet is haha. Ik maak vaak schoon als hij aan het sporten is, kan ik heerlijk mn gang gaan.
     
  19. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    staat best charmant denk ik:p
    Mijn man is alleen in het weekend thuis dus alles komt op mij neer.. Ik wil dat L. zichzelf ook kan vermaken in de box of onder de babygym.. Die babygym kan gewoon op zijn kamertje als ik daar schoonmaak.. Ben ik in de buurt, kan ik mooi schoonmaken en hij leert zichzelf vermaken..
    Drie vliegen in één klap.. Als hij ligt te slapen overdag ben ik beneden beizg..
    er schiet heus wel eens wat bij in maar met 2 honden word het al snel een rotzooi.. als L. dan een dag hangerig is weet ik wel zeker dat hij op een kleed op de grond kan spelen zonder vies te worden..
     
  20. Pantoefje

    Pantoefje Niet meer actief

    oh, ik plaatste mn berichtje wat later, er staan weer hoop nieuwe reacties bij. Dames waarop ikk niet op heb gereageerd, komt dus daardoor (had het nog niet gezien, was bezig met typen en heb even tussendoor koffie gezet voor de stucadoor die ik de uitbouw bezig is)

    Leuk wel om te lezen wat iedereen gebruikt, sommige dingen ga ik ook uitproberen!

    oja, swifferdoekjes, om te stoffen, werkt dit goed??
    En ik zoek iets om tussen/achter de verwarming goed schoon te maken, ideeen? (of ook dat ding van swiffer, acht dat ie ook iets voor de verwarming had?

    idd, tijdens je zwangerschap kunnen sommige dingen ineens vies ruiken, en natuurlijk is het ook zwaarder.,.wat is het toh heerlijk om van die lieve behulpzame mannen te hebben he, hihi
     

Deel Deze Pagina