Hoelang voor de productie stopt na langvoeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Victoria30, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Mijn zoontje is inmiddels 16 maanden. Hij drinkt niet meer zo graag aan de borst. En ik heb altijd gevonden dat ik het een jaar vol wilde houden. En daarna voor de 2 jaar zou stoppen zodra hij het genoeg vond geweest. Dat moment is dus aangebroken. De afgelopen maand is hij van 3x overgegaan op 2x.

    Maar hoe nu verder. Kan hij na zo lang van 2x naar 0x of moet ik heb eerst een bepaald aantal dagen 1 keer voeden? En zodra hij stopt, hoe lang duurt het dan voor er geen melk meer gemaakt word? Wat kan ik verwachten aan vocht vasthouden en hoe lang?

    Een hoop vragen zo achter elkaar. Wie kan mij antwoorden geven?
     
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Met de oudste ben ik met een jaar gestopt dus iets eerder dan jij nu. Van 2 voedingen ben ik naar 1 voeding gegaan. Alleen de eerste dag een beetje druk afgekolft. Na 2 weken ben ik van 1 voeding naar om de dag gegaan en toen liep het heel snel terug. Na een week ben ik toen gestopt.
    Daarna alleen een week lang een beetje gek gevoel gehad in mijn borsten. Alsof ik stuwing kreeg, maar ze waren gewoon soepel en leeg. Daarna nergens meer last van gehad, ook geen melk meer gezien.
     
    Victoria30 vindt dit leuk.
  3. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hmm ik heb 1 jaar gevoed
    En er zat nog steeds melk in de tepels als ik er in kneep voor m'n zwangerschap
    Dus zeker 2,5 /3 jaar na het stoppen
    Geen enorme hoeveelheid maar toch
    Tijdens de zwangerschap is het pas echt droog komen liggen
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Wij zaten nog maar op 1 voeding tot vorige week toen madam zelf besloot er genoeg van te hebben. Ik heb na een paar dagen nog wel een keer moeten kolven maar nu niet meer. Kan nog steeds wel melk eruit krijgen, maar geen stuwing etc meer zijn weer slappe zakjes:)
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Er kan nog heel lang melk ui je borsten blijven komen na langvoeden. Idd wel jaren.
    Hoe snel je stopt zul je even moeten ervaren hoe je borsten dat vinden.
     

Deel Deze Pagina