hoeveel dagen na ei ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smile, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heej meiden.

    Ik lees wel vaker dat sommigen precies weten wanneer ze ongesteld worden omdat ze hun ei hebben gevoeld.
    Hoeveel dagen na je ei word je ongesteld?
    14 dagen??
    Geldt dit voor de cyclus van iedere vrouw, of is dat per vrouw weer verschillend.
    Ik heb een cyclus die standaard 28 dagen duurt.
    Kan ik aan de hand daarvan bepalen wanneer ik mn ei heb??

    Pfff, ingewikkeld hoor, hahaha[​IMG]
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Mbv ovulatietesten of temperaturen zou je kunnen uitzoeken op welke cyclusdag je de eisprong hebt. Als je weet wanneer je eisprong is, kun je nagaan hoe lang je luteale fase is (periode tussen eisprong en menstruatie).

    De luteale fase moet tussen de 10 en 18 dagen liggen. Bij iedereen kan dit anders zijn en zelfs per cyclus kan er een beetje variatie in zitten. Een standaard cyclus van 28 dagen met een standaard luteale fase van 14 dagen komt niet zo vaak voor.
     
  3. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    bij mij wisselde de dag van mijn eisprong elke maand. was tussen de 12e en 17e dag op een cyclus van 27 dagen.
     
  4. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Pfff, okee, langzaam maar zeker worden we wat wijzer :p
     
  5. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heb nog even wat verder gesnuffeld op internet
    Daar lees ik dat er wel altijd 14 dagen tussen je eisprong en menstruatie zitten, dat alleen de tijd VOOR je ei varieert bij een onregelmatige cyclus....
    Met mijn cyclus van 28 dagen zou ik dus wel op de 14de mijn ei hebben.
    Of zie ik het dan verkeerd??
     
  6. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.918
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Bij mij is het 10 dagen,bij een cyclus van 27 dagen.Mijn ei komt dus pas op dag 17.
     
  7. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik weet het niet meer:( ik dacht echt dat ik zaterdag j.l. m'n ei voelde, had steken echt heel duidelijk rechts onderin m'n buik. Maar aangezien ik dinsdag/woensdag constante zeurende pijn onder in m'n buik had ( is nog niet helemaal over trouwens) in combi met doorzichtig " slijm" roepen mensen dat ik misschien wel gister dus m'n ei gehad heb... hmmm... ik weet et niet meer als het niet raak is deze ronde (is de 2e nog maar...) Dan ga ik wel van die ovutesten doen volgende ronde om zekerheid te hebben dat we op de goede dagen klussen! haha
     
  8. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Tussen mijn ei en menstruatie zit ook maar 10 of 11 dagen, ik heb een regelmatige cyclus van 27-30 dagen. Overigens dacht ik altijd mijn ei eerder te voelen, maar door te temperaturen kwam ik erachter dat dat gevoel niet bleek te kloppen. En ja, dan zit je dus op de verkeerde dagen te mikken :p.
     
  9. Moosje25

    Moosje25 Bekend lid

    23 aug 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Bij mij schommelt mijn cyclus niet zo erg. Zit gemiddeld rond de 33 dagen. Maar mijn luteale fase (na mn ei) is bijna altijd 13 of 14 dagen. Dus zo kan ik goed uitrekenen wanneer ik ongi ga worden. Ik gebruik sinds kort ook ovutesten en dit bevalt me prima.
     
  10. SuLa

    SuLa Fanatiek lid

    14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Bij mij kon de dag van de eisprong iets wisselen (maar ik voelde hem altijd, dus dat was wel makkelijk), en eigenlijk werd ik altijd precies 14 dagen later ongesteld.
    Dus toen ik mijn ei had gevoeld en 14 dagen later nog geen enkel drupje bloed of buikpijn bespeurde, ging ik toch maar eens testen...
     
  11. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je hebt niet standaard 14 dagen voor je menstruatie je eisprong. Het kan wel, maar het hoeft niet. Het kan 10-18 dagen voor je menstruatie zijn.

    Het tijdstip van je eisprong kan varieren, maar je luteale fase kan ook varieren. En dat is bij iedereen weer anders. Je eisprong moet niet voor dag 10 komen, want dan is je eicel nog niet rijp. Je luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn en maximaal 18 dagen. Ik zou gewoon eens uitzoeken hoe het bij jou zit en of je binnen die normen valt.
     
  12. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ik heb mijn eiersprong gehad en gevoeld.

    ik voel me wel heel raar nadat mijn ongie voorbij was ben ik heel erg veel gaan klussen.

    Nu voel ik me wel heel erg raar ik heb (vlinder achtig gevoel in me buik en af en toe steken in me onderbuik )

    ervaart iemand dit ook zo?
     

Deel Deze Pagina