Hoeveel kleertjes maat 50 kopen??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tulpje22, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpje22

    Tulpje22 Lid

    16 jun 2011
    84
    0
    0
    Ik was even benieuwd hoeveel kleertjes jullie in maatje 50 kopen voordat de baby geboren is.

    Zit hier te twijfelen om nog een extra pakje te kopen, ik heb nu 2 setjes (broekje met shirtje), 3 pyjama's met voetjes en 1 warm vestje.
    Verder 2 setjes 50/56 en voor de rest vooral maat 56 en 62 gekocht.

    Hoe doen jullie dat ongeveer en klinkt dit zo genoeg voor de eerste maand in ieder geval?
     
  2. MaaikeFerryJari

    MaaikeFerryJari Actief lid

    20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    ligt er aan hoe groot je kleintje is!!

    en of hij / zei op tijd of te vroeg of te laat geboren wordt...


    jari heeft zeker 2 maanden in 50 gezeten maar goed hij was ook 5 weken te vroeg en heel klein...


    als je kindje gemiddeld is dan is het voldoende
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ook als je kindje te laat is kan het klein zijn, zegt ook niets!
    hier dochter met 42.1 en maar 2890 gram.

    En het hangt ook sterk vanaf waar de kleertjes vandaan komen: zeeman valt groot terwijl c&a klein valt. Kan best zijn dat maat 50 van de zeeman groter is dan 56 van de c&a.
     
  4. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Ik zou het even zo laten.

    Ik had eerst maar één setje in maat 50 want mijn vk schatte mijn kindje op ruim 4 kilo. Toen ik overtijd liep en een dagje minder leven voelde moest ik naar zh voor een echo en ctg, die vk zei dat mijn kindje max. 3 kilo zou wegen!? Ik natuurlijk helemaal in de rats, wel was hij helemaal in orde dus mocht weer naar huis.

    Maar ik heb dus als een gek nog allemaal maatje 50 ingeslagen! En oooooooh wat een spijt, hij paste het gewoon echt niet! Hij was 4180 gram en het was echt te klein..

    Bij dit kindje koop ik één mooi pakje en twee hele goedkope pakjes maat 50 en dan vindt ik het wel prima(heb alles weggegeven want nummer twee zou de laatste zijn:)). Mocht ik echt omhoog zitten bestel ik zelf wel wat op kleertjes.com dat is er wel vrij snel.

    Nog wel even een tip, alle merken vallen anders! Ik vond(en vind) de H&M echt gemiddeld vallen en mat daar andere kleertjes op af zodat ik een beetje een lijn had. HEMA en Prenatal vallen groot. Name-it, Imps&Elfs, H&M, Ducky Beau en Taille O vallen "normaal", Noppies, MEXX en stretch van Ducky Beau vallen klein. V&D is lastig, valt altijd anders. Nijntje valt gek, ik vind de mouwen erg lang en de broekjes ook erg lang(of het is dus gewoon heel smal..). Zo wel meer kleertjes van de V&D maar sommig spul zit wel weer mooi, lastig winkelen daar.
     
  5. Tulpje22

    Tulpje22 Lid

    16 jun 2011
    84
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! en kwabbernoot bedankt voor deze hele nuttige tip! ik zal het onthouden tijdens het shoppen :)
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik vond H&M juist ook vaak vrij breed/kort vallen. :D

    Maar goed, ik zou ook niet te veel maat 50 halen. Inderdaad 2 setjes oid en misschien nog een setje erbij in maat 50/56 als je geen groot kindje verwacht. En dan misschien vast uitzoeken wat je leuk vindt mocht het kindje echt die maten nodig hebben, zodat iemand anders het dan snel voor je kan halen (of je laat het ze zelf uitzoeken, als je dat vertrouwt ;)).

    J.'s eerste setje was maat 50/56 (van Lief!) en dat heeft ze alleen de eerste week gepast, en maat 56 (had ik vooral van Prénatal) zat ook direct prima.
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds in maatje 50....
    Al worden 2 broekjes. Te klein ofzo de rest zit nog
    Allemaal prima :)

    En hij was toch echt niet heeeel klein... 49 cm en 3226 gr (bvallen 37+5)
    Ds ja.. Ik had ook niet zoveel en ben anderhalve week erna maar ff kleertjes in gaan slaan :p
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik niks, maar mijn 1e was ook al bijna 8 pond bij de geboorte. En de echo's van nr2 lieten een zelfde formaat zien.

    Ik had nog wel een paar dingetjes in mt 50 liggen. Ik zou aan jou hoeveelheid wel genoeg gehad hebben..
     
  9. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    ik heb 2 pakjes gekocht en 2 gekregen. Wil er 1 ruilen voor een groter maatje aangezien ik een groot kindje verwacht. Als het te weinig is dan maak ik mijn beste vriendin blij want dan kan zij nog ff shoppen van mijn geld hahaha
     
  10. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Graag gedaan en shopze:D
     
  11. bwoe

    bwoe Actief lid

    14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had bij m'n eerste 2 pakjes maat 50 gekocht, omdat ik dacht dat mijn dochter vrij snel in maat 56 zou passen (geschat gewicht 7,5 pond). Ze bleek inderdaad 7,5 pond maar ze was een lange slanke baby. Ze zwom in maat 56 dus ik heb toen online op prenatal.nl en op hema.nl nieuwe kleertjes besteld die 2 dagen later binnen waren. Dit keer ook weer op safe gespeeld met maatje 50; 2 pakjes zijn aangeschaft en de rest wordt eventueel op internet besteld ;)
     
  12. Sjapaz

    Sjapaz Actief lid

    2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik had ook 2 pakjes maatje 50. Maar mijn dame bleek een kleintje, 3090 en 48cm en heeft uiteindelijk 4/5 weken in maatje 50 gelegen. Gelukkig had een vriendinnetje van mij een paar weken eerder een meisje die net zo klein was en die paste 50 net niet meer, dus dat heb ik over genomen! Ze zit nu met bijna 8 weken eindelijk goed in maatje 56, ze zat ook nog een poosje in de overgang dat 50 eigenlijk te krap was en 56 nog echt te ruim.
     
  13. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik had 1pakje maat 50 gekregen en 3 pakjes maat 56 (1gehad en 2 gekocht)

    VK schatte onze baby niet klein (groter dan gemiddeld) dus kleine kleding was niet nodig. tycho is geboren met 40.1 en hij verzoop in maat 56. ik was blij dat ik maat 50 toch in mn ziekenhuistas had gedaan! En de volgende dag heb ik mn schoonmama dus opdracht gegeven om nog even wat setjes 50 te halen! (vond ze overigens echt heeeeel vervelend ;))

    Ik zou het voor nu zo laten, er is altijd wel iemand in de buurt die nog wat halen kan als het nodig is en je zal vast ook nog wat dingen krijgen! xx
     
  14. Tulpje22

    Tulpje22 Lid

    16 jun 2011
    84
    0
    0
    Nou zoals ik jullie verhalen allemaal lees kan het dus echt heel erg verschillen per kindje. Ik volg jullie advies op en laat het even zo want nu met 26 weken is er zowieso nog niks over te zeggen of het een groot of klein kindje is bij geboorte.

    En zoals sommigen van jullie al zeiden via internet is tegenwoordig alles zo bijbesteld en snel in huis en er is inderdaad altijd wel een trotse oma die even wat kleertjes wil bijkopen :D
     
  15. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier best wat setjes 50 en 50/56 gehad (stuk of 10 denk ik bij de 2e). Heeft ze best een tijdje aangehad met haar 50cm en 4000gram. Pas met een maand of 2/2,5 gingen we langzaam richting 62 (uitgezonderd klein vallende dingen uiteraard ;))
     
  16. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ze 3775 gram bij geboorte. 2 weken maat 50 gedragen en tot 8 weken 50/56.
     
  17. teletascha

    teletascha Actief lid

    5 mei 2011
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had 1 setje in maat 50. Na een week paste dat al niet meer.
     
  18. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik zou niet teveel in kleine maatjes kopen.
    Ik kreeg er echt de kriegel van die kleine kleertjes toen
    mijn dochter net geboren was.
    Dat gepriegel met die precies passende kleding is echt horror. Het is veel fijner om een pasgeboren baby om te kleden met iets wat wijdere kleertjes.
    Ze heeft dan ook veel in 50 niet aangehad helaas...
     
  19. JustMe86

    JustMe86 Actief lid

    28 nov 2010
    304
    0
    16
    Zelf had 2 pakjes ik 50/56 gekocht. En 1 net pakje...
    Verder alles gekregen...

    Hij heeft wel ong. 2,5 maand 50/56 gedragen

    Had ook het idee van als ik te weinig heb, dan kopen we het op dat moment wel...je weet nooit hoe groot/klein, zwaar/licht, lang/kort je kleine zal zijn...en hoe hij/zij gaat groeien...

    Als mensen vroegen wat ik wilde hebben alles vanaf 62.

    Kleine is nu 7 maanden, en heb zoveel leuke kleren gekregen, dat ik nu nog een doos heb staan met kleren die ik hem nog aan kan doen.

    Verder de maten waar ik iets niet van had, heb ik alleen gekocht en zoveel is dat tot nu toe niet geweest.

    En gelukkig weet familie/ vrienden onze smaak van kleding ;)
     
  20. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze dame woog bij de geboorte 3450 en was zo'n 50 cm. Ze heeft dus maar heel kort maat 50 aangehad. Ik zou zeker niet teveel van deze maat inslaan. Het is inderdaad wat lekkerder om ze iets ruimere kleertjes aan te trekken. Wij hebben nog best veel kleertjes die nooit gedragen zijn, erg zonde. Maar ze groeien ook zo hard in het begin!

    Wat ik een nadeel vind van de HEMA zijn de broekjes. Ik vind de taille echt veel te smal voor mijn kleine meid. Ze loopt zowat blauw aan als ik het knoopje dicht wil doen, of een legging over haar luierkont wil hijsen. De joggingbroekjes zijn wel weer heel fijn.
    Als je een meisje krijgt en je wilt maillotjes kopen, dan zou ik de Prenatal of de H&M aanrader. Die van de HEMA zitten erg vreemd. Broekjes van Name-It bevallen hier erg goed, omdat de tailleband verstelbaar is. Het is echt even uitproberen welk merk jouw kindje het beste zit, want net als volwassenen is ieder kind weer anders van bouw.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina