Darmkrampjes na 3,5 maand??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is nu ruim 14 weken en heeft al vanaf de 2e week na zijn geboorte erg veel last van darmkrampjes. Het is een periode heel erg geweest. Hij krijgt Nutrilon Omneo met 180 cc water en 5 schepjes poeder. Verder doe ik Orthiflor start door de voeding (wel de helft van de dagelijkse dosering) en krijgt hij infacol. Nu hoopte ik dat de krampjes na 3 maanden wel zouden verdwijnen maar af en toe heb ik t idee dat het alleen maar erger is of dat er toch iets anders aan de hand is. 's Nachts slaapt hij meestal goed, ongeveer 7 of 8 uur achter elkaar, overdag alleen hazeslaapjes van ongeveer 3 kwartier. Hij kan zichzelf overdag niet zo lang vermaken zonder te huilen. Meestal hooguit een half uurtje in de box of babygym. Na zijn fles gaat hij meestal een paar minuten huilen en laat hij veel winden. Hij laat toch veel winden de hele dag. Heeft meestal 1 poepluier per dag en soms slaat hij een dag over. Hij spuugt niet veel. Soms zit er wel een dag tussen dat hij wel wat spuugt, ook bijvoorbeeld 2 uur na z'n fles. Hij zit op 5 voedingen en krijgt in de nacht geen voeding.

    Wat denken jullie? Zijn dit gewoon de krampjes of zou er iets anders aan de hand zijn? Ben al een paar keer bij de huisarts geweest en ook bij een osteopaat. Dat laatste hielp wel bij t slapen 's nachts maar niet tegen de krampjes.
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hoe erg zijn die krampjes? De hele dag door? Of kort na een voeding? Of juist langer?
    En hoe erg is erg? Is het echt brullen en krijsen van de pijn? Of meer wat jammeren en kreunen?
     
  3. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    infacol kan ook zorgen voor nog meer kramp. ik zou die eerst eens achterwege laten. en verder zou ik het alleen ff bij de flesvoeding houden verder geen andere middeltjes. de voeding voor 24 u klaar maken dus 900 water en 30 schepjes voeding, dan heeft tie elke fles dezelfde samenstelling.
     
  4. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @ Rozemarijke: de krampjes zijn er de hele dag door maar zijn het ergst zo ongeveer 2 uur na z'n fles. Dan schopt hij t meest met z'n benen. Hij huilt dan hard. Tussendoor huilt ie als hij een wind laat.

    @ Regi: dat wist ik niet van de infacol. Ga er gelijk mee stoppen. Mag ik voeding voor 24 uur aanmaken?
     
  5. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0

    jahoor ik heb dat advies zelf van de kinderarts gekregen, en maak je het aan met afgekoeld gekookt water. dat hielp hier ook tegen de krampjes, niet dat ze weg waren natuurlijk maar wel minder. in sommige plaatsen is de hardheid van het water best veel.
     
  6. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik maak de fles aan met Bar le Duc op aanraden van de Osteopaat. Maar hadden die krampjes nu al niet minder moeten zijn qua leeftijd?
     
  7. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    bar le duc heb ik ook geprobeerd kon ze hier helemaal niet tegen hele erge krampen. ja het zou minder moeten zijn maar esmay heeft ook nog steeds krampen hoor dus ja het ligt ook per kindje verschillend denk ik.
     
  8. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    spuugt tie ook veel?
     
  9. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zo zie je maar, wat bij 1 helpt maakt het bij de ander erger!
    Hij spuugt soms, niet vaak. Toevallig gister en eergister meer dan normaal.
     
  10. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier ook op een gegeven moment maar gestopt met de infacol en overgestapt naar cinababy

    en ook hier gebruik ik afgekoeld gekookt water om haar flesjes aan te maken, daardoor waren de krampjes ook al iets minder

    en misschien een andere fles proberen, hier zoog ze blijkbaar veel lucht naar binnen met de Tommee Tippee, en gaat het met de s-fles van difrax al een stuk beter
     
  11. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0

    je zou ook even kunnen googlen op kma dan hebben ze meest ook meer krampen
     
  12. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb de fles van dr. Brown maar misschien maar eens een andere proberen inderdaad!
     
  13. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heb ik ook al aan gedacht en ook aangegeven bij huisarts en cb. Die geloven daar niet in omdat bij ons geen enkele allergie voorkomt. En volgens cb is Omneo ook hypoallergene voeding...
     
  14. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    kindjes met kma kunnen wel degelijk reageren op hypo voeding want er zitten wel eiwitten in alleen verknipt. ik vind het toch soms zo`n drama die ha en cb`s als je het niet vertrouwd moet je gewoon een verwijzing naar een ka vragen hoor.

    na 6 weken huilen van s`morgens tot sàvonds was ons meisje eindelijk opgenomen en heeft ze een 24 ph meting gehad en bleek dat ze reflux had, wat ik al 4 wken had geroepen maar werd ook niet serieus genomen.
     
  15. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat de mogelijkheid van KMA ook gelijk bij mij opkwam, maar ik wilde eerst even doorvragen :)
    Wat e HA en CB zeggen dat het geen KMA kan zijn omdat het niet in je familie voorkomt, is onzin. Die kans wordt wel kleiner dat je kind het heeft, als het in je familie niet voorkomt en ook geen dingen als hooikoorts en astma etc. Maar je kindje kan steeds een allergie ontwikkelen, of dat nou voorkomt in de familie of niet. En soms is het meer een overgevoeligheid dan een allergie.
    De effecten zijn alleen hetzelfde: last met het verwerken van de voeding. Omneo is misschien best hypo-allergeen, dat z0ou ik zo niet weten, maar als er al een allergie is, helpt hypo-allergene voeding daar niet meer tegen: je kindje kan die eiwitketens dan namelijk niet verwerken en in hypo-allergene voeding zijn die eiwitketens wel wat kleiner gemaakt dan in de standaardvoeding, maar nog steeds zo groot dat je kindje het niet kan verwerken.
    Der vooral 2 uur na de voeding last is, komt mij zeer bekend voor. En hier dus ook KMA...

    Ik zou het als ik jou was denk ik gewoon eens uitproberen: koop een pak pepti en zie eens wat er gebeurt. De eerste tijd kan dat even extra krampen geven, omdat je kindje aan andere voeding moet wennen, maar met een week of 2 zou je zeker verschil moeten merken. Zoniet, dan ga je weer terug op omneo toch?
    Maar dan weet je het ig wel...
     
  16. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ik wil niet alles in de war gooien, maar mijn zoontje heeft veel minder kramp sinds we met de orthiflor Start zijn gestopt. Ik ben het ook gaan gebruiken op aanraden van de ostheopaat. Na 3 weken kwam ik tot de conclusie dat de krampen niet minder werden en ben ik er mee gestopt. Sinds dien nauwelijks nog kramjes... toeval?? Ik weet het niet. Vervelend he, als die kleintjes zo'n pijn hebben :(
     
  17. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dank je wel Rozemarijke. Zou je gewoon Pepti proberen zonder overleg met ha of cb? Das toch dat "dure" spul? Waar koop ik dat?
    In het begin heb ik steeds gedacht aan KMA. Hij had in t begin heel veel uitslag in z'n gezichtje en nek. Nu niet meer. Maar als ha en cb me zeggen dat dat niet voor de hand ligt dan twijfel je enorm aan jezelf als verse mama...
     
  18. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0

    ja dat is ook wat ik vertelde, eigenlijk alleen bij de voeding houden en geen andere middeltjes, werkt meest alleen maar tegenstrijdig
     
  19. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    haha je schopt alles in de war ;). Nee hoor, alle tips en ervaringen zijn welkom! Ik heb ook niet het idee dat het echt veel verschil maakt, ook niet dat het erger is geworden. Het enige verschil is dat hij nu meer poept. Eerst ongeveer 1x in de 2 à 3 dagen en nu bijna elke dag. Je zou zeggen dat dat wel oplucht. Maar t potje is bijna leeg. Denk dat ik er dan ook maar weer mee stop.
     
  20. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Vandaag met cb gebeld. Ze adviseren over te stappen op Friso comfort in plaats van Omneo. Dit een tijdje aan te kijken en als dat niet werkt weer terug bellen. Iemand ervaring met de overstap naar Friso Comfort? Is dat goed bevallen? Of is dit een gek advies voor een baby van ruim 14 weken?
     

Deel Deze Pagina