Hoeveel tijd met je kind(eren) op werkdagen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dufel, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Jaa het gaat echt gebeuren, na ruim 2 jaar te zijn thuis geweest start ik deze week met mijn nieuwe baan.
    Naast dat ik er ontzettend veel zin in heb, zie ik er wel tegenop om op mijn werkdagen mn zoontje amper te zien.

    Ik ga 3 dagen in de week werken.
    Op mijn werkdagen zie ik hem dan sochtends 30-60 min en savonds ook 30 min ongeveer.

    Nu vroeg ik mij af, hoeveel tijd hebben jullie met de kinderen op werkdagen?
    En vinden jullie kids dat vervelend?

    (stiekem wil ik denk ik gewoon wat support, horen dat het wel meevalt)
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    #2 NiekeKris, 23 jun 2018
    Laatst bewerkt: 23 jun 2018
    ‘s Ochtends zie ik ze meestal zo’n 30-35 minuten, ‘s avonds in het begin 60 minuten oid, inmiddels zijn ze ouder en gaan ze later naar bed, dus nu zo’n 1,5 (jongste) tot 2,5 (oudste) uur. ‘s Avonds moeten we in die tijd ook komen en eten. ;) Ze hebben me liever volledig thuis, maar het is niet anders en dat accepteren ze heel goed.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Hah oef... ik zie ze sochtends max een kwartiertje, soms alleen slapend. Savonds zie ik ze 1,5 a 2 uur.
    Maar het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit! Dus neem een werkster, laat je boodschappen bezorgen en knuffelen maar ! ;)
    Ik werk de ene week 4 dagen en de andere week 3... maar na 4 dagen werken vind ik meestal dat ze echt gegroeid zijn:oops:
     
    Dufel vindt dit leuk.
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    'S ochtend meestal 15 min, uit bed halen schone luier aan doen en dan naar de oppas. 'S avonds 2,5 uur en in die tijd kook ik en eten we.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zie ze sochtends een halfuur en savonds een uur a anderhalf uur.
    Soms meer, soms minder. Ik werk 4 dagen.
    Wanneer ik in de avond aansluitend vergaderingen heb blijf ik in de ochtend wat langer anders zie ik ze helemaal weinig.
    Ze vinden dat soms jammer, maar ik geloof dat ik er meer moeite mee heb haha.
    Maar voorheen werkte ik wo, do, vr en deed ik op zaterdag t huishouden en had weinig tijd voor leuke dingen met de kinderen... maandag en dinsdag was ik dan wel vrij, maar de kinderen niet.
    Andere dagen werken was geen optie.
    Nu werk ik maandag tm donderdag bij mijn nieuwe werkgever en nu doe ik op vrijdag t huishouden en is mijn weekend echt voor de kinderen.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  6. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik werk ook drie dagen. 2 overdag, dan alleen savonds een klein uurtje (eten, spelen, bad, bed). De 3e dag werk ik savonds en heb ik sochtends een uurtje, zoontje gaat dan naar de psz. Dat blijft gek, ik zie hem dan pas de volgende dag weer.
    Ik werk om de dag, dus haal de schade van het vandaag werken altijd morgen weer in;).
     
    Dufel vindt dit leuk.
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik werk voltijds, maar ik zie mijn kinderen 's ochtends anderhalf à twee uur en 's avonds 1,5 à 2,5 uur.
     
    mamaK79 en Dufel vinden dit leuk.
  8. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als mijn man ochtenddienst of nachtdienst heeft, zie ik ze in de ochtend max een uur. Als hij middagdienst heeft zie ik ze in de ochtend niet.
    Elke middagdienst haal ik ze op rond 17:00u en rond 19.30u gaan ze naar bed.
    Bij de ochtenddienst heeft mijn man ze reeds opgehaald en zie ik ze vanaf 16:30u.
    Bij nachtdienst hangt het af van wanneer mijn man wakker is. Soms haal ik ze op om 17:00u, soms heeft mijn man ze opgehaald en zie ik ze vanaf 16:30u.

    dit is 3 dagen per week.
    verder gaan ze elke vrijdag naar de opvang (behalve bij middagdienst) en werk ik thuis. ik zie ze dan vanaf 12:00u.
    elke woensdag ouderschapsverlof (75%betaald) en in de weekenden zie ik ze de hele dag.

    Als mijn ouderschapsverlof is afgelopen hoop ik te kunnen flexen, waardoor ik 4x9u werk en dan 1 dag verdeeld op de vrijdag en woensdagochtend en dat ik beide ochtenden thuiswerk.
    en dat ik uren inhaal in de avond als de jongens op bed liggen.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik werk 6 dagen per week, soms 7 (40 uur). Maar wel verdeeld over de week incl. thuis werken.
    's Morgens breng ik hem naar de VSO en dan rijd ik door naar mijn werk. Begin rond 08.00 en rond 14.15 ga ik naar huis en haal hem dan vervolgens op van school. Eén keer per week zit ik op een andere vestiging en dan ben ik rond 17.30 thuis, maar dan is mijn man vrij.

    Eén van ons is altijd wel thuis voor onze zoon.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.412
    4.733
    113
    In de ochtend van 6:30 tot 7:15. Na werk van 17:30/18:00 tot 19:15. Dit drie dagen. Al ben ik één van die drie dagen vaak wat eerder thuis.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    In het verleden werdte ik drieënhalve dag, waarvan twee dagen met opvang waren. Heel eerlijk? Dan was er weinig quality time na de opvang. De kids waren heel moe en het was echt een kwestie van zo snel mogelijk eten erin en naar bed brengen. Inmiddels werk ikaar 18 uur in de week waarvan maar een hele dag, waarop mijn man thuis is. Dan zie ik ze na werk ook nog maar ruim een uur ongeveer maar dat is wel veel betere tijd samen omdat ze er dan beter aan toe zijn.
    Ik ben dus wel bewust minder gaan werken, omdat mijn oudste niet zo goed tegen drukte kon. (En bovendien vind ik het zelf ook leuker zo hoor)
    Succes!!
     
    Dufel vindt dit leuk.
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    ‘s Morgens 1,5 uur, dan eten we met z’n drieën aan de ontbijttafel, wordt er veel gekletst. Daarna even snel omkleden en naar school en kdv.
    ‘s Avonds een uurtje (soms iets meer), maar daarin zie ik eigenlijk nog weinig. 18uur met ze beide thuis, dan ga ik eten maken. De oudste speelt dan vaak buiten met vriendinnetje, de jongste speelt in de tuin/huis of kijkt tv. 18.30 aan tafel, soms is dit heel gezellig, maar soms ook niet (moe van school en bso/kdv). En dan is het zo 19uur en dus bedtijd.
    Ik werk maar 3 dagen, dus heb op de andere dagen veel tijd met ze.
    Mijn man werkt 5 dagen en ziet ze in de ochtend 9 van de 10 keer niet (gaat om 6.30 uur weg) en ‘s avonds een uurtje.
    We hebben beide niet het gevoel dat we tijd missen met onze kinderen. Ze gaan ook met veel plezier naar kdv en school/bso. Weekend is hier wel echt familietijd en doen we bijna alles samen.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Hmm bij mij valt het nog wel mee lees ik!

    's morgens van 6.45 tot 8.45 uur. Oudste kan ik mooi naar school brengen.
    Ik ben rond 16.45 uur thuis. Kinderen gaan tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed.

    Ik werk 3 dagen trouwens. Mijn man werkt 5 dagen en ziet ze 's morgens meestal niet, 's avonds een half uurtje max. Maar ook vaak niet omdat hij nog niet thuis is.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik werk 4 ochtenden per week.
    Ene dag begin ik om 08:30 andere dag om 07:30 + reistijd 30 minuten.
    Op woensdag en vrijdag gaan ze naar het kdv.
    Maandag en dinsdag naar mijn moeder.

    Meestal smorgens een uurtje.
    Op vrijdag een half uur dan begin ik om 07:30 en de kinderen gaan dan on 07:00 naar het kdv.
    Ik haal ze uit bed, kleed ze aan en we stappen in de auto naar het kdv.

    Smiddags vanaf half 1.
    Op woensdag en vrijdag vanaf 16:00 uur ongeveer.

    Het verschilt hier dus per dag :)
     
    Dufel vindt dit leuk.
  15. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.333
    113
    Op werkdagen 's ochtends ongeveer een uur, iets minder, maar dat is niet echt kwaliteit-tijd. 's Avonds ruim anderhalf uur en dan ben ik er ook echt. Samen eten, in bad stoppen, stoeien, voorlezen enz. Ze vinden het allemaal fijn als ik thuis ben, maar ik wil niet minder werken. Ik probeer om de dagen dat ik thuis ben wel dingen samen te doen, maar dat kan ook samen de tuin opruimen zijn.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik werk ene week 3, andere week 4 dagen. 1 dag papa, 2 dagen kdv en 1 dag oma.
    Ik haal dr 6.40 uit bed op di, do en vrij en zitten om 7.05 in de auto. Eten doet ze op kdv/bij oma.
    Ik haal dr om 17.45 op kdv op en ze ligt tegen 20 in bed. Ik hoef niet meer te koken, heeft vriend al gedaan. Die werkt 's nachts. We zien elkaar doordeweeks bijna niet. Zijn al weg als hij nog niet thuis is, en hij slaapt als wij thuis komen. Hij eet vrijdag bij mn sm mee, waar Dafne dan is. En op woensdag ben ik vrij en zien we elkaar een paar uurtjes. Dat ze dr papa niet elke dag ziet, vinden we allemaal 'erger' dan dat ik maar een paar uurtjes heb met haar doordeweeks. Zij mist hem dan echt. Ik vind het zelf ook wel met 2 maten meten. Schijnbaar is het normaal dat vaders er niet veel zijn, maar als dat als moeder is, krijg je allerlei commentaar. Hoe krom is dat?
    Komt vast goed TS! Werken is vaak ook erg fijn. En als je zorgt dat je echt tijd voor elkaar kan hebben als je weer thuis bent, zullen ze er vast niks aan overhouden. Ik ruim bv de vaatwasser pas in als zij in bed ligt en maak aanrecht dan schoon. Heb ik verder geeoon de tijd voor dochter.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  17. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik werk sinds februari weer 36 p/w, terwijl ik de 8 jaar daarvoor altijd 32 uur heb gewerkt (reorganisatie etc...) Bij dit bedrijf kreeg ik een supermooie kans/uitdaging om leiding te gaan geven aan een groep van 8 medewerkers. Maar dus wel met de kanttekening dat ik minimaal 36 uur zou moeten werken. Mijn vriend is al sinds de geboorte van de oudste volledig thuis, eerst vanuit ziekte. Later bewust de keuze gemaakt dat hij voorlopig thuis zou blijven, icm zijn arbeidsongeschiktheid.

    Hoeveel ik mijn kinderen zie, is afhankelijk van mijn rooster (vast per week). Op maandag en dinsdag begin ik 8.30 uur en zorg ik samen met mijn vriend voor de start van de dag, dat ze verzorgd en wel naar school kunnen vertrekken. Betekent wel dat ik van 8-17.45 uur van huis ben die dagen. Tussen thuiskomst en bedtijd liggen dan zo'n anderhalf a twee uur.
    Woensdag en donderdag werk ik 7.00 - 15.30 uur, dan zie ik de kids vanaf een uur of vier smiddags, dus best wel qualitytime. Vrijdags werk ik van 8-12 uur en heb dan de hele middag/avond en de rest van het weekend met ze.

    Het scheelt wel dat de schooltijden in Duitsland wat anders verlopen als de Nederlandse, anderzijds is dat ook de reden waarom mijn vriend nog altijd thuis is.

    Mbt de vraag hoe de kinderen het ervaren.... ten eerste weten ze niet beter ;) ten tweede zijn ze altijd even blij wanneer ik weer thuis kom. Meestal krijg ik een hele dikke knuffel vergezeld van een enthousiast "memmieieieieie!!!!!" :p
     
    G89 en Dufel vinden dit leuk.
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze kinderen hebben twee 'lange dagen' waarop mijn man en ik allebei werken. In het weekend zijn we allebei thuis (al werken we dan ook wel). Door de week is mijn man 1 dag vrij en ik 2. Dan zien we ze bij het uit bed komen en ontbijt. Laten we zeggen een uurtje. Eén van ons brengt ze dan naar de voorschoolse opvang. Daarna school, overblijven, school, BSO. Tussen half zes en zes uur haalt mijn man ze op. Ik ben meestal rond kwart over zes thuis. Tegen de tijd dat we dan klaar zijn met avondeten, gaat de jongste al naar bed. Dus die zien we 's avonds ook maar een uurtje. De oudste is wel langer wakker, maar meestal is dan één van ons twee bezig met naar bed brengen en de ander is aan het afruimen.

    Op die dagen zien we ze dus maar heel kort. Aan de andere kant blijven er nog vijf dagen in de week over. En bij het ophalen van de BSO horen we vaak genoeg "nu al???". Ze vermaken zich daar dus ook prima.

    Als je lang thuis bent geweest, kan ik me voorstellen dat het in het begin wennen is. Ik denk dat beide situaties voor- en nadelen hebben. Of je er nu voor kiest om thuis te blijven of om te werken, in beide situaties hoef je je niet schuldig te voelen. En in beide situaties moet je denk ik zorgen voor een goede balans. Aan de ene kant voldoende tijd besteden aan en met je kinderen, aan de andere kant niet zoveel tijd met je kinderen doorbrengen dat ze erg afhankelijk worden.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Als ik dagdienst heb s morgens ongeveer een half uurtje vanaf uit bed plukken tot ik wegga bij de gastouder. Haal ze dan s middags rond 15.30 weer op en de oudste gaat rond 19.00 naar bed, de jongste 19.30, dus zie ze dan nog 3,5-4uur.
    Als ik avonddienst heb zie ik ze tot 14.30 s middags en dan pas de volgende ochtend weer.

    Mijn man ziet de kinderen s morgens niet, als hij weggaat slapen wij nog en s avonds ziet hij ze momenteel zo'n 2-2,5 uur, maar als z'n klus verderweg is kan het zomaar een uur korter zijn.
     
    Dufel vindt dit leuk.
  20. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik werk nu 3 dagen, vind het echt wel meevallen. Natuurlijk heb je minder tijd met ze op werkdagen maar ik heb niet het gevoel dat ik veel mis.

    S morgens staan we meestal zo tussen 6.00-6.30u op. En ze zijn meestal rond 8.00u bij de opvang. Vervolgens worden ze tussen 17.00-17.30u weer opgehaald. De oudste gaat ergens tussen 19.00-20.00u naar bed. Dus als we thuis zijn is het eten koken, eten, meestal douchen en dan naar bed. Heb niet het idee dat hij aandacht tekort komt op die dagen, hij heeft al een drukke dag bij de opvang gehad. De jongste krijgt nog een avondfles en slaapt nog niet door, dus die zien we dan ook nog ;)

    Je zit straks snel genoeg in het nieuwe ritme en de kleine komt echt niks tekort! De dagen samen zijn ook extra genieten natuurlijk :)
     
    Dufel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina