wanneer vertellen aan familie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bobbie90, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobbie90

    Bobbie90 Actief lid

    2 mei 2014
    440
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik vraag mij af hoe jullie dit hebben gedaan. Nu 5 weken zwanger, we weten het sinds afgelopen vrijdag. We zijn er erg blij mee, maar ik probeer nog niet te hard van stapel te lopen, het kan natuurlijk altijd nog fout gaan.
    Nu is het volgende weeek natuurlijk kerst, en zien we mijn ouders en broer en zijn vriendin en ook schoonmoeder en zwager en vriendin.
    Aan de ene kant zou ik het graag vertellen aan hun, maar ik twijfel ook of het niet te vroeg is. 11 januari hebben we de eerste echo. Het voelt een beetje als stiekem om niks te zeggen..

    Met hoeveel weken hebben jullie het aan ouders en broers en zussen verteld?


    Bobbie
     
  2. lovelie

    lovelie Actief lid

    12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het met 8 wkn verteld. ..had toen al een vroege pret echo gehad waardoor ik wist dat het hartje het deed tot zover in iedergeval. Ik was/ben ook alleen en we eten vrij vaak met de hele familie bij elkaar waarbij er soms wel eens culinaire fratsen worden gekookt die ik niet mocht hebben...
     
  3. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Nou aan mijn ouders, broertje en schoonouders al heel snel. Was denk ik 5/6 weken zwanger. En vorig jaar met kerst aan de rest van de familie, maar toen was ik bijna 10 weken zwanger en had al kloppend hartje gezien. Twijfelde toen wel om het al te zeggen, maar ja bedacht toen dat m'n familie het anders ook wel mocht weten als het fout was gegaan. Gelukkig niet gebeurd, zie banner :D.

    Denk dat je voor jezelf moet beslissen of je ouders en broers zussen het mogen weten mocht het fout gaan. Is natuurlijk wel heel leuk om ze al zo vroeg bij de zwangerschap te betrekken!

    O ja: gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
     
  4. Daan90

    Daan90 Bekend lid

    10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier gelijk na de positieve test..
    Maar ook erbij gezegd dat het nog heel pril was dus nog alle kanten op kun.
    Ligt denk ik ook aan je band met je ouders en broers/zussen en of je wil dat ze het weten als het mis zou gaan.

    Schoonzus overigens nog niet verteld (nu 10 weken), die kan haar mond niet houden.
     
  5. krullebol81

    krullebol81 Actief lid

    9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben het verteld toen ik een week of 7 zwanger was. Wel alleen aan de naaste familie en erbij gezegd dat ze hun mond nog even dicht moesten houden.
    Iedereen deed dat netjes behalve schoonmoeder...die vertellen we de volgende keer dus even niks meer ;)
     
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Wij hebben t met 6/7 weken verteld. Ik hield t niet meer haha en dacht ja, t kan over 10 weken nog net zo fout gaan. Een beetje steun dan is ook wel fijn denk. Maar snap je twijfels.
     
  7. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Een bevriend stel al redelijk vroeg om het met iemand te kunnen delen. Ouders schoonouders afgelopen sinterklaas (11 weken) anders waarschijnlijk nog een week gewacht. En nadat de ouders het wisten mocht iedereen het weten.
     
  8. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    7,5 week.
    Gewoon doen wat goed voor jou voelt.
     
  9. Oreokoekje

    Oreokoekje Actief lid

    24 okt 2013
    434
    0
    16
    Wij hebben het meteen verteld. Aan de rest van de familie en vrienden met 12 weken.
     
  10. Veera

    Veera Niet meer actief

    Familie met 4/5 weken. Mijn werk met 5 weken en "de rest van de wereld" met 10 weken.
     
  11. Floor123

    Floor123 Actief lid

    25 sep 2015
    137
    0
    16
    ik heb het de vorige keer op 7 weken verteld, uiteindelijk op 18 weken nog misgelopen , zo zie je maar dat het altijd nog mis kan ( de kans is natuurlijk kleiner he ). Gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt ! ☺️
     
  12. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik heb het met 10 weken verteld. Echo was goed en hartje klopte.
    Bij de eerste hebben we het meteen na de positieve test aan de naaste familie verteld, maar die hebben het toch per ongeluk door verteld. Vandaar dat we het bij de tweede pas hebben verteld op het moment dat iedereen het mocht weten.
     
  13. Lovelittlebaby

    Lovelittlebaby Actief lid

    7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    mijn moeder schoonmoeder schoonzussen wisten het gelijk dezelfde dag. mijn zusje wat later verteld want die kan niks geheim houden

    toen heeft mijn moeder zich versproken bij mijn zusje, heeft mijn zusje het daarna op school tegen een klasgenoot gezegd die heeft het tegen mijn jonge nichtje gezegd (bleken vriendinnen te zijn)

    toen kwam mijn neef op visite en zei tegen mij: Gefeliciteerd met je zwangerschap hea! en toen bleek de hele familie het al te weten!
     
  14. Twinkle78

    Twinkle78 Actief lid

    14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer meteen na de termijnecho, dus met bijna 11 weken.
    Nu bij deze zwangerschap wil ik het pas weer vertellen na de 1e echo en dus (hopelijk) na een kloppend hartje.
     
  15. BusyQueenBee

    BusyQueenBee Actief lid

    25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Aan mijn zusje en schoonmoeder heb ik het gelijk verteld na de positieve test. Ik testte vrij laat, was toen al 8 weken (vorige week dus. ;) ) Mijn moeder heb ik het vandaag verteld, inclusief echo foto.
     
  16. Starling

    Starling Actief lid

    12 jul 2012
    253
    0
    0
    Mijn moeder, zus en beste vriendin gelijk na de positieve test.. Met kerst gaan we de rest van de familie vertellen en maandag moet ik het op mijn werk melden aan mijn leidinggevende omdat ik werk met cytostatica (chemotherapie ) dit vanwege mijn veiligheid en die van mijn patiënten.

    We hebben pas 13 jan de eerste echo. Maar daar gaan we niet op wachten. Hoe het ook uitpakt ik wil het wel graag delen met de familie.
     
  17. LiseTes

    LiseTes Actief lid

    25 jun 2015
    273
    0
    0
    De eerste keer alleen tegen mijn moeder op 5 weken helaas daarna mis gelopen deze keerheel vroeg toen we het wisten al, maar wel gevraagd het nog niet verder te vertellen, tevens een aantal mensen van de miskraam verteld toen er rare dingen gezegd werden zoals ging makkelijk he.
    Werk ook gelijk ingelicht omdat ik bepaalde dingen niet meer mag doen dan.
    Doe waar je je lekker bij voelt.
     
  18. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ouders meteen verteld. Vind het juist fijn als het niet goed gaat dat ze dan al weten.
    Bij eerste zwangerschap broers/zussen na eerste echo.nu valt die echo net na de kerst en ben ik best misselijk dus ga ik het gewoon zeggen. Geen zin om me goed te moeten houden.
     
  19. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij de eerste & tweede: Mijn moeder en zussen vrij snel verteld. Schoonfamilie na eerste echo (7 wk).
    Nu na de termijnecho, vooral omdat we het als eerste aan ons zoontje wilde vertellen en we het vermoeden hadden dat hij zijn mond niet kon houden :)
     
  20. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    mijn ouders een half uur nadat wij het wisten en broer en zus een dag of 4 later.. mijn schoonfamilie wist het 2 weken later met 7 weken.

    Ik vond het wel prettig om te delen en juist ook wanneer het niet goed gaat.

    Verder weet de buitenwereld het nog niet, mijn werk wil ik het vertellen met 11 of 12 weken.
     

Deel Deze Pagina